De ce copiem? (III)


Gata, va stresez pentru ultima data cu pareri despre copiat. In ultima parte, un aspect misto al copiatului. Copiatul la scoala.
M-am apucat cam printr-a cincea, prin ’90 si am luat-o asa, timid. Perfectiunea am atins-o la liceu unde aveam o moldoveanca la geografie, ciubucareasa la greu. Ii casunase pe una din Campina, pentru ca avea tacsu butic, si spera s-o jumule. Ceea ce s-a si intamplat, fiindca i-a dat Marinei media 3 pe semestrul I. Eu insa o copiam la mare meserie, pentru ca aveam un coleg de baza in fata, si stateam in ultima banca, perpendicular pe catedra. Cum aflam cerinta, bagam mana in banca si deschideam cartea, oriunde. Si stateam. Cand nu se uita, ma uitam si eu in carte sa vad unde am deschis, si in functie de asta, dadeam pagini inainte si inapoi, pana ajungeam unde trebuie. Si asa o copiam. De ce ma laud c-am copiat tocmai p-aia la geogra? Pentru ca exista profesori care inchid si ei un ochi la lucrari, iar altii, cum era si moldoveanca, ce nu iarta nimic, ca doar i-ai lua painea altfel. Culmea ca si la „oral” tot impuscam un sapte-opt, si n-aveam probleme.
Dupa vasta mea cariera de copiator pot sa afirm ca daca nu te lasa profu’ sa copiezi, nu misti. Am fost si eu prins, ca doar n-oi fi scutit. O data printr-a opta, la latina, si printr-a doispea, la Informatica, dar nu mi s-a intamplat nimic. Ba chiar profesorul, si mai tarziu directorul de infrastructura de la metrou Taflaru ne-a invatat o chestie foarte utila. Ne-a zis asa: „Copii, puneti mana si intrati acum la bac, (eram intr-a doispea), sa nu care cumva s-aveti corijente sau repetente, ca acuma merge fitoaia din mana in mana, va cunoasteti toti, va verificati la rezultate, etc. Pe cand la anul, cand veti da cu astia care sunt acuma a 11-a, nu va cor cunoaste niciunul.” Mare dreptate a avut. Nu pot sa spun ca nu luam eu bacul daca nu copiam si acolo (am facut-o doar pe la Componente si Circuite Electronice si pe la mate ne-am verificat si noi rezultatele) dar s-a verificat ceea ne ne-a spus profesorul. Si ne-a mai zis ceva. „Faceti, copii, o facultate, dar faceti-o la zi, ca acolo e adevarata viata universitara.” Si asa a fost. La facultate am copiat eu si acolo, ca doar nu era sa uit experienta din Generala si liceu, doar ca la Licenta am avut alt bulan. Am stat langa Vali F., care a stiut exact ce am eu – la oral, si eu am stiut ce i-a picat lui.
Morala: e bine sa si copiezi, dar e ca si cu inselatul nevasta: daca nu te pricepi, stai dreacu in banca ta!

Un gând despre „De ce copiem? (III)

  1. Si totusi am avut o multime de colegi care nu copiau niciodata. Dar mie mi-a placut sa ma joc, asa ca eram nevoita sa copiez, ca sa ridic putin media, iar copilul imi calca pe urme. :))

Tu ce părere ai?

