Casă pe pământ


Cine n-ar vrea? E un deziderat mai vechi de-al meu, dar e greu de îndeplinit. Nu imposibil, însă.
Îţi trebuie voinţă, la fel ca în oricare alt lucru. Voinţa înseamnă în cazul de faţă să strângi bani. Mulţi. Îţi trebuie bani ca să cumperi terenul, asta în primul rând. Îţi trebuie bani pentru aprobări, şi nu sunt puţine. Şi, bineînţeles, pentru construcţia în sine.
Avantaje? Nu te mai loveşti in fiecare zi de toţi vecinii libidinoşi, nu te mai plouă în cap de la vecina de deasupra care tocmai te-a inundat a nu ştiu câta oară, nu mai ai şedinţe interminabile de bloc, şi exemplele pot continua.
Dezavantajele există şi ele, ca peste tot. Cel mai important ar fi că din momentul din care ai casa ta, te priveşte tot ce înseamna întreţinerea ei, orice reparaţie te costă numai pe tine, pentru cea mai mică chestie în neregulă va trebuie să te ocupi personal, nu mai poţi reclama la administrator. De parcă administratorul s-ar ocupa.
Dar nimic nu se compară cu a sta la aer curat. Să ieşi seara, dacă n-ai somn, prin curte şi să iei o porţie de oxigen e sănătate curată. Locuitul la bloc, mai ales in Bucureşti, îţi ia zece ani din viaţă. E important cum trăim, iar eu am ales să trăiesc la curte. Când se va întâmpla asta, nu ştiu, dar sper că va fi cât mai curând cu putinţă.

8 gânduri despre „Casă pe pământ

  1. Dezavantajele sunt putine, in comparatie cu avantajele. Ramane dilema intre casa la tara sau casa in oras (eu inclin spre cea la tara, dar nu cred ca as putea sa ma desprind din peisajul urban in momentul asta). Insa oricat de greu ar fi, merita efortul de a avea o casa, abia asa poti fi independent.Scapi de stresul facturilor la intretinere despre care niciodata nu stii daca reflecta sau nu realitatea. Nu mai platesti niste persoane care ar trebui sa faca diverse pentru confortul tau, dar in fapt nu fac mai nimic decat sa ceara bani.Te administrezi singur, dar acest lucru nu inseamna neaparat mai mult stres. Macar ai certitudinea lucrului facut de tine.

    • Păi şi eu îmi doresc casă permanentă, dar e cel mai greu. mai simplu e să fac o casuţă la ţară, unde m-ar costa câteva sute de milioane, nu mare lucru, dar ar fi o chestie temporară. La Sărata-Monteoru am unde să fac căsuţă, de acolo e mama, dar nu e prioritatea No1. Să le fac pe toate e greu, dar sper măcar sa fac o căsuţă la ţară, dar viusl meu e să stam la casă, in mod permanent.

  2. m-am nascut la curte si stiu: iti da identitate, suflu, zbor….eu nici nu am stiut pana tarziu ca multi oameni nici nu au lucrurile astea! te defineste! te restructureaza! te face pur si simplu sa fii! pe cand la bloc….ma simt neom, o jumatate de gand pierdut printre zgomotele de bormasina, ciocane , masini. printre certuri….interminabile urate si mizerabile certuri! cel care sta in chirie deasupra mea intr-o zi isi batea iubita/consoarta/nevasta/amanta../nu stiu ce!
    am chemat politia….care cu indiferenta ei, l-a invitat sa si-o bata in continuare(replica a fost: daca nu da drumul la usa ce sa facem noi?? noi, erau 3 politai zdraveni, inalti si grasi!) so…dl de deasupra afland de isprava mea, ce s-a gandit?? sa vina la mine la usa, cu o super nesimtire, noaptea, (intai la 11, apoi la 11.30, apoi si la 12- cd mi-a sarit mustarul!) sa imi pretinda sa dau muzica mai incet ca „il deranjeazaaaaaaaa!!!, sau chiar s-o INCHID!” atunci, atunci abia am simtit ca vad negru! iata de ce platesc eu ratele la banca! iata de ce ajungi in ultimul hal cu nervii cand iti maresc aia cu nesimtire dobanzile! sa nu poti dormi(domnul pricina are ora fixa, in fiecare noapte, de mosmondit un calorifer!” nu pricep ce face, deci nu pot dormi!) sa nu poti avea liniste ziua, sa nu asculti nici macar muzicaaaaaaaaa….
    deci mi-e mila de toti cei care traiesc astfel, ca mine! inghesuiti, printe oamenii care nu au nimic de facut, dar care stau la bloc! ma simt umilita si infranta ca pentru asta platesc! aceleasi rate, aceleasi greutati …cu drag le-as fi indurat pentru un dram de LINISTEEEEEEEEEEE,.,,,
    pe care banui ca privind un copac din curtea ta, il ai!

    • Păi de asta aş vrea şi eu cu disperare o casă la curte. Pentru intimitate, pentru linişte, pentru senzaţia că tot ce e in curte e al tău.

  3. lasa, lasa…ca vine si momentul ala in care cel putin unul din vecinii tai o sa isi puna rafturi noi si va da gauri in pereti, ori plinte la parchet, ori chiar parchet, ori gresie, faianta….stiu concertul asta de ani de zile! nu „se egzista” rabat! eu nuuu….nu cred! nu in tarisoara asta cu oameni gospodari:)!

Tu ce părere ai?

