Se scumpeşte curentul


Cică de mâine se scumpeşte iar curentul. Să îmi crească tensiunea, nu alta! Aia arterială, nu electrică. Păi şi p-asta o scumpiţi, fir-ar starea voastră a dracu să fie!
Eee, dar m-am liniştit acum. Citind toată ştirea am aflat că bănuţii mei sunt in siguranţă. Cei 4,5 %, procent cu care se va scumpi energia electrică se vor folosi pentru construcţia de centrale mai ecologice, care se vor băşi mai puţine noxe. Şi ce atâta grijă, nici măcar nu e vorba de creşterea preţului, ci doar de un cost suplimentar. Adică nu mi se dă mumu, ci mi se oferă şansa de a face o felaţie.

9 gânduri despre „Se scumpeşte curentul

  1. As scrie un cuvant urat pentru a-mi exprima pe scurt opinia, dar nu e frumos. Asa ca voi scrie ceva mai mult, dar… mai frumos.

    Ca se va scumpi curentul electric se stia. Am citit pe un blog (al lui Moise Guran) ca companiile de gaze (straine) au cerut „liberalizarea” pretului la gaze… Care „liberalizare” inseamn, de fapt, o scumpire, caci companiile vor sa-si creasca veniturile. Conditia „liberalizarii” a fost prinsa in contractul cu FMI, care reprezinta si interesele companiilor respective.
    Iar de concurenta nu se prea poate vorbi, de vreme ce exista doua sau trei (una pentru zona de sud si una pentru zona de nord a tarii). Iar termocentralele noastre sunt majoritatea bazate pe gaze, caci carbunii si pacura sunt neecologice. Solutia ar fi energia nucleara, insa tocmai din intamplare, o simpla coincidenta – a facut sa se retraga trei din cei patru investitori ai reactorului ce urma sa fie construit.

    Cam astea cred ca ar motivele scumpirii curentului electric. Chestia cu ecologia mi se pare o vrajeala.

    Nu spun ca am dreptate, ci doar ca asta e parerea mea. Poate o fi altul adevarul.

    • Eee, de-ai şti ce urât era să scriu eu, la sfârşitul articolului, dar m-am gândit să nu-mi dau cu firma în cap aşa de dimineaţă. Treaba asta cu energiile pe la noi pute urât rău. Avem gaze, petrol, suficiente, cărbuni sunt şi ei, dar nu ne hotărâm soarta singuri. Noi trebuie să înstrainăm încet-încet toate sursele, şi şansele noastre de a fi independenţi, atât energetic, cât şi agricol, şi în alte domenii. Ne place nouă să stăm la mâna altora ce nu s-a văzut.

  2. Pai pentru a fi independenti energetic etc., ar trebui sa fim intai independenti politic!

    Eu zic ca lipsa independentei politice a dus la crearea dependetei economice. Incet-incet am vandut pe mai nimic cam tot ce aveam, iar ce nu am vandut – am distrus. Asa am ajuns dependenti. Pentru sustinere in politica interna, contrar intereselor generale ale tarii, sau pentru cine stie ce spaga, am ajuns aici. Iar acum, cand nu se mai poate fura mai nimic (totul a fost furat sau vandut sau dat gratis – tot un furt este si asta – guvernul fura direct din buzunarele cetatenilor. In numele crizei economice. Ceva ar trebui facut. Dar nu stiu ce pot eu sau tu sau el sa facem.

    • Nu mai am nimic de adăugat la ce ai scris aici. E perfect adevărat. Este chintesenţa existenţei ţării româneşti de după 90. Am distrus tot ce era bun de dinainte de 90, pentru că ERAU lucruri bune, care upgradate, ne puteau propulsa într-o clasă de mijloc a economiilor europene. Dar e mai simplu să faci doar pentru tine ca politician, şi să îl laşi pe prostul de rând să muncească pentru tine.

    • Pai nu vezi ca corb la corb nu-si scoate ochii? Il mai plimba pe Nastase pe la tribunal, desi asta e mic copil, isi mai aresteaza din partid cate un fraier pe care sa-l arate prostimii, ca vezi-Doamne, se face justitie, si cam atata.

Tu ce părere ai?

