Reîncarnarea


Eu nu ştiu deocamdată ce să cred. Credinţa creştin-ortodoxă, de care aparţin şi eu, interzice cu desaăvârşire orice idee despre intrarea după moarte a trupului în alt trup, categorisind credinţele despre reîncarnare drept eretice, păgâne, cum zicea părintele Ilie Cleopa.
La bază, ideea reîncarnării ţine de propăşirea spirituală. Astfel, sufletul nu ar avea un număr exact de reîncarnări, ci trebuie atâtea reîncarnări câte are nevoie sufletul pentru a deveni pur. Cu alte cuvinte, cu fiecare nouă întrupare, spiritul face un nou pas spre propriul progres.
Există destule dovezi în favoarea existenţei reîncarnării. Sunt destule persoane care au experimentat senzaţia de deja-vu, care simt că au mai fost prin locuri străine, pe care le cunosc la perfecţie, dar nu îşi amintesc când. Sunt oameni, mai exact copii, ce se nasc cu capacităţi mentale extraordinare, aşa-zişii copii minune, ce uimesc semenii lor prin diverse aptitudini, de neconceput pentru copiii de vârsta lor. Două exemple celebre ar fi Mozart si matematicianul Blaise Pascal.
Există nenumărate exemple cu şi despre reîncarnare, de domeniul parapsihologiei, dar la care nu mă pricep, şi evit plonjarea într-un domeniu străin mie. Aş aminti totuşi aici accesul la informaţii dintr-o viaţă anterioară prin intermediul regresiei hipnotice, caz în care subiectul adeseori vorbeşte in limbi străine, necunoscute lui în viaţa curentă, fenoment cunoscut de specialişti sub numele de xenoglosie.
Tocmai pentru că nu stăpânesc multe informaţii despre acest subiect, dar şi pentru că sunt curios să aflu şi alte păreri, vă aştept pe voi, cei ce aveţi răbdarea de a-mi citi articolul, să mă luminaţi în această chestiune, cea a reîncarnării.

5 gânduri despre „Reîncarnarea

  1. E o teorie sau un subterfugiu psihologic în faţa finalităţii sinistre care este moartea. Este un fenomen guvernat de legi precise care le permit celor care au o astfel de „credinta” o mai bună înţelegere a drumului pe care îl parcurg în vieţile lor succesive.Chipurile!

  2. Deci voi sunteti sceptici… Andreea, cica nu mai ai amintiri tocmai ca sa nu te legi de greselile din trecut, si sa-ti croiesti un drum nou. Sunt si eu ca romanul, pana nu vad, nu cred 🙂 Dar nici nu vreau s-o verific p-asta!

  3. Pentru mine, cand am auzit pentru prima data teoria reincarnarii, a reprezentat o veriga lipsa din Biblie, care explica de ce oamenii se nasc cu sanse diferite in viata.
    Amintirile din vietile anterioare se gasesc, dar la alt nivel al fiintei. Reincarnarea eu o privesc ca pe un fel de „restart windows” mecesar pentru instalarea sau upgradarea unor programe.

  4. Oamenii se nasc cu sanse diferite in viata, si cu drumuri diferite, mai ales. Eu stau si ma minunez, si ii multumesc lui Dumnezeu totodata, ca eu n-am necazuri in viata. Aud de cate unii asa de ghinionisti, incat necazuri li se intampla la tot pasul. Eu am o sotie asa cum orice barbat serios si-ar dori (nu ca as fi eu f. serios :)), am parinti buni care m-au invatat tot ce au stiut ei mai bine, si cu socrii ma inteleg bine, prieteni buni am, servici bun am, sanatos sunt, deci sunt foarte constient ca oprelisti in viata nu am. E doar o constatare.

Tu ce părere ai?

