Nu daţi bani cerşetorilor!


E adevărat că de unde dai, Dumnezeu îţi dă. Dar ştii cui dai?
E imposibil ca vreun cerşetor să lucreze pe cont propriu. Ia gândiţi-vă. Dacă aş ieşi acuma pe strada, deghizat în cerşetor, aş rezista mai mult de cinci minute până să vină vreun şef de-al cerşetorilor să-mi ceară dijmă? Nu.
Cerşetoria e o industrie. Toţi ţiganii pe care-i vedem cerşind prin tramvaie, pe la colţul blocului, ori prin intersecţii sunt comandaţi de cineva. Toţi schilodiţii fără mâini ori picioare sunt trimişi chiar de cei care i-au nenorocit pe viaţă de mici, pentru a aduce bani. Nu vă lăsaţi impresionaţi de eternele poezii: Am şapte fraţi acasă, mama e bolnavă de cancer, tata a murit spânzurat de ouă, pentru că sunt tertipuri ieftine de înduioşare a populaţiei întru strângerea de fonduri.
Unde ajung aceşti bani? În viloaiele cu turnuleţe de mare prost gust ale ţiganilor de prin toată ţara, în gipanele, chiuşaptele şi icscinciurile aceloraşi cocalari împuţiţi, cu care mai apoi ne fac viaţa grea pe străzi. Bunăstarea acestor viermi provine din milostivenia noastră proastă. Din prostia noastră, mai exact.
Să nu mai dăm bani cerşetorilor, deci!

5 gânduri despre „Nu daţi bani cerşetorilor!

  1. Eu sunt foarte miloasa, in general, insa de la o vreme m-am lamurit si eu cum e cu indivizii astia, asa ca nu am de gand sa-i sustin financiar. Mai ales daca e vorba de vreun barbat la vreo 30 de ani, care in afara de faptul ca e murdar, n-are nici o scuza pentru a cersi. O babuta poate, insa un om intreg, cu putere de munca, nu are ce cauta la cerut de pomana.

  2. @Maya: de babute mi-e si mie mila, recunosc, desi poate cineva le ia si lor o mare parte din bani la sfarsitul zilei.
    @Florentin: indirect, il ajuti si pe copilul ala, pentru ca ii cresti sansele ca el sa nu ia bataie la sfarsitul zilei, pentru ca n-a adus bani suficienti.

  3. DIn pacate, batranii sau copiii care ne starnesc mila nu apuca sa se bucure de banii primiti. Daca am, le dau ceva de mancare…dar, sincer, de mult timp nu mi-am mai facut mila, sunt prea dezgustata de substraturile cersetoriei. Era una pe la Bacau careia ii dadeam hainute si pampers cand era cea mare bebe. De atunci, in fiecare an era gravida, copiii nu ramaneau la ea, zicea ca i-a luat statul…insa continua sa faca…asa isi facea lumea mai usor mila de ea. Iar ea profita de aspect si turna plod dupa plod. Nu stiu daca avea sau nu vreun patron…bani nu prea i-am dat, mai mult diverse obiecte…pana m-am convins ca pentru ea copiii sunt o afacere.

  4. Eu am inteles ca trebuie sa-mi aswcult glasul inimii. Adica principial nu dau bani cersetorilor. Dar se mai intampla ca uneori unul dintre ei sa ma impresioneze. Sa-mi placa, sa-mi fie simpatic si atunci, chiar daca stiu ca ma vrajeste, insa inima mea spune ca-mi place de el, ii dau bani. Dar sunt situatii rare. Foarte rare, caci de obicei nici macar nu ma uit la ei. Dar daca-mi sare unul in ochi si-mi e simpatic…

Tu ce părere ai?

