Ne lăsăm convinşi?


Cum facem? Când cineva ne roagă să-l ajutăm cu ceva, când un coleg ne imploră să facem un schimb de tură, acceptăm?
Sunt indivizi care se pricep să-i convingă pe ceilalţi. Al dracu de bine. Sunt unii care fac pe dracu în patru şi îi prostesc pe cei din jur că trebuie să îşi facă tot felul de asigurări, tot felul de chestii posibile and stuff.
Dar noi, oamenii obişnuiţi, facem la fel? Când vine cineva lângă noi şi ne turuie ceva la cap şi mai vrea să fim şi de acord, îl credem? Unde intervine puterea de convingere? Eu, unul, sunt tare sceptic în ce priveşte puterea de convingere a altuia. Trebuie să văd, să analizez, şi abia apoi să concluzionez.
Voi cum faceţi?

9 gânduri despre „Ne lăsăm convinşi?

  1. Eu sunt o persoana lipsita de putere de convingere…imi vine greu sa-mi sustin punctul de vedere si sa ma mai fac si crezuta. Nici macar chestiile in care cred n-as putea sa le promovez cu succes. Cu siguranta n-as fi buna ca agent de vanzari…de fapt, am experimentat si rezultatul a fost catastrofal…probabil pentru a fi convingator ai nevoie de ceva mai mult tupeu, de ceva inclinatii spre oratorie. Si asa cum nu stiu sa conving, tot asa sunt usor de convins…cel putin de fatada. Ma sustrag fara sa jignesc in fata.

    • Mie nu imi place sa mint, nu ca n-as sti, dar nu imi place sa prostesc pe cineva, asa ca nici eu n-as fi un bun negustor. Chiar am un usor complex pe tema asta, dar asta e, nu toti suntem facuti pentru toate.

  2. Chestiunea cu schimbul de tura este foarte simpla si se rezuma astfel….esti bun esti prost.Respectivul individ care solicita in mod repetat (si cu rata de succes 100%)asemenea
    „combinatii” percepe bunatatea ta ca un semn de slabiciune si va insista pana cand o sa ai „curajul”(sau sa te cobori la nivelu’ lui)sa zici NU!

    PS.Facem un schimb de tura?

  3. Uneori sunt luat pe nepregatite, sau sunt atent la altceva si mai pun botu’ la vrajeli. Dar astept, apoi, sa vina si vremea mea…si data viitoare imi scot parleala, dar numai ca sa nu-mi para rau de decizia mea.

  4. Daca-mi place omul, il ajut.
    In general mi-e greu sa refuz, dar de cele mai multe ori reusesc sa ma fofilez destul de bine. Tin minte ca odata am „aruncat matza moarta” in carca unui coleg (gen: te ajuta X) si (X) s-a suparat pe mine. Dar deh, toate trec; si acum nu mai fac. 😛

Tu ce părere ai?

