Ciupercuţe umplute la cuptor


Ce credeaţi că am uitat de reţete? Ia luaţi de băgaţi la biluţă o reţetă frumoasă, concepută de mine. Şi după aia salivaţi 🙂
Ciupercile se spală, li se taie piciorul, dar nu se curăţă de pieliţă şi nici de lamelele din interior, pentru că se pierde gust. Picioruşele se toacă cubuleţe, şi se trag la tigaie (se călesc) în puţin ulei de măsline şi un cubuleţ de unt, împreună cu o ceapă călită – puteţi pune şi mai multă, după gust, şi câţiva căţei de usturoi tocaţi mărunt cu cuţitul. După ce usturoiul şi ceapa devin aurii, căci dacă le lăsăm mai mult se ard, oprim focul şi colectăm toată tocătura din tigaie. Ciupercile se aşează în tavă, care se unge cu puţin ulei de măsline, se sărează şi se piperează după gust, după care se umplu cu ce a rezultat din tigaie. Se bagă tava la cuptor şi se verifică din când ciupercile cu furculiţa până sunt gata. Durata de coacere depinde de cuptor, de cât de tare îl daţi, şi de experienţa şi atenţia fiecăruia 🙂 Eu l-am dat la maxim, pentru că am folosit o tigaie de teflon. Înainte de băgatul la cuptor, punem şi puţină apă în tigaie, dar nu multă, pentru că îsi lasă destulă zeamă ciupercile. Imediat ce scoatem tava din cuptor, cât sunt fierbinţi, se pune deasuprea niţte caşcaval, ras sau cubuleţe, cum vă e mai uşor. Eu am pus mozzarela, că de-aia aveam prin frigider. Nu trebuie pus înainte, pentru că se usucă.
Cui încearcă, poftă bună!

20 de gânduri despre „Ciupercuţe umplute la cuptor

  1. Ce talente ascunse ai tu… :))) Mi-ai facut pofta, dar nu de ciuperci de astea cumparate, ci de alea din padure…Numai la hribi si ghebe ma gandesc de ieri de cand ti-am vazut reteta. :)))

    • Bureti de padure prajiti in ulei, si cu usturoi asa manca pana m-as umfla 🙂 Din aia sunt in stare sa mamanc pana crap, dar inca n-a venit vremea buretilor, poate prin iunie, daca poua. Ghebele, prin octombrie.

      • Ale cine stie pe unde sunt cultivate. La ce zici tu hribi, la manatarci, nu? La Buzau unde ma duc io la tara de obicei gasesc roscove, galbiori, manatarci de stejar si de plop, poponeti, si toamna ghebe.

Tu ce părere ai?

