(Ne)Siguranţa străzii


Ies în seara asta să beau o bere cu amicul meu, Costică. Dar n-apuc să mă întâlnesc bine cu el şi să dăm noroc că pe partea cealaltă a străzii văd, aşa cu coada ochiului, un grup de puşti, căruia la început nu i-am dat atenţie. Dar faptele se petrec cu viteza fulgerului: unul dintre băieţi îl împinge, îl loveşte, pe un altul ce părea cumva în afara grupului celorlalţi trei, iar victima cade ca scândura la pământ, lovindu-se şi cu capul de asfalt!
După 2-3 secunde de nedumerire – iniţial am crezut că a fost o joacă, dar văzând că cel de jos nu mişcă, am început să strigăm după cocalarii (căci şi de data asta tot ţigani cocalari au fost!) ce o luaseră la fugă, speriaţi de întorsătura lucrurilor. Amicul meu a vrut să ne luăm dupa ei, dar eu la 100 si un pic de kile numai de fugă nu sunt bun. Dă-i înjurături, de morţi, de mame, ăia s-au dus pe o stradă puţin luminată şi s-au topit în noapte.
Între timp, o femeie l-a şters cu apă pe faţă pe puştiul căzut, şi băiatul şi-a revenit. Cineva a sunat şi la 112 şi au venit şi Poliţia, şi Ambulanţa. N-a mai stat, dacă tot nu pot să ajut nu-mi place să casc gura, aşa că eu şi amicul ne-am văzut de ale noastre.
N-am idee dacă agresorii se cunoşteau cu victima, dacă ţiganii ăia împuţiţi, dintre care unul era mai gras, cu bluză de trening albă, ca orice cocalar, or fi vrut doar să-i fure ceva, nu pot să ştiu. Sper doar ca victima să-şi cunoască agresorii si să-i dea pe mâna legii, chiar dacă sunt minori. Esenţa întâmplării e că poţi fi oricând victima unor scursuri de ţigani, sau poate chiar şi de români fără scrupule, într-o fracţiune de secundă şi într-o zonă circulată şi luminată. Vă dau un sfat, mai ales bărbaţilor: fiţi cu ochii în patru mereu, şi dacă cineva încearcă să vă facă rău, sau să vă atace, loviţi primul, loviţi tare şi până sunteţi siguri că agresorul cedează. Nu promovez violenţa, dar decât să sufere un om nevinovat, mai bine să sufere o jigodie. Iar pentru femei, nu umblaţi, mai ales seara, neînsoţite, mai ales prin cartiere dubioase. Drumul Taberei unde stau eu nu e nici pe departe rău famat, niciodată n-au existat probleme, dar ţigani şi cocalari există peste tot. Oricând se poate întâmpla ceva neprevăzut, asa că mare atenţie!

9 gânduri despre „(Ne)Siguranţa străzii

  1. Chiar ieri vorbeam cu niste colegi de munca despre nesiguranta strazilor, despre cum se fura in tramvaie.
    Un individ a facut scandal cand a prins un cocalar dinasta cu mana in buzunarul lui, si l-au dat jos din tramvai si l-au batut acolo. E urat de tot, insa cateodata ti-e frica sa te bagi (de barbati, zic) pentru ca astia umbla in gasca si e posibil sa iei si tu bataie, cu tot cu intentiile bune.

    Nu umblu singura, insa din cand in cand mi se mai intampla sa comenteze cate unul, dar incerc sa ignor. Odata mergeam pe un drum luminat si unul de la o firma de paza, la vreo 40 si ceva de ani, roman, mergea langa mine si imi tot zicea ce mi-ar face – scarbos de tot. Am mers repede si m-am oprit langa un cuplu care astepta ceva; speram ca aia sa nu-mi zica nimic, doar sa stiu ca mai este cineva pe-aproape, ca sa nu patesc ceva. Idiotul a plecat mai departe, si nu am ramas traumatizata, insa uite ca nu numai cocalarii clasici, pe care ii recunosti din prima, sunt asa cretini.

    • Pai daca l-a batut pe ciorditor, nu-mi pare rau! Din astia de comenteaza despre gagici sunt peste tot. Nu cred ca sunt altfel decat inofensivi. Dar nu se stie niciodata, mai ales daca le raspunzi.

      • Nu, tu! M-am exprimat si eu prea evaziv: ciorditorul l-a batut pe individ pentru ca a „indraznit” sa comenteze cand s-a trezit cu o mana straina in buzunar.

      • Cad era tata mai tanar si lucra, mi-a povestit ca venea de la munca, dupa o zi de bani, impreuna cu colegii lui. Si, in tramvai, un ciorditor i-a bagat manuta in buzunar unuia dintre colegi. L-au dat taica, jos, l-au batut pana s-a cacat pe el, dar pe ailalti hoti nu i-au mai prins, ca erau mai multi. Deci se poate si asa. Normal, in cazul tau, ca ala care era victima a mancat bataie, asa se intampla frecvent. Situatii ca cea povestita de mine sunt mult mai rare, din pacate.

  2. In ziua de azi,pe strada,se poate intampla orce chiar si la tineri.In legatura cu sfatul tau ideea de baza e sa nu arati ca ti-e frica, chiar daca uneori iti e.

Tu ce părere ai?

