Telepatia


Literal, înseamnă simţire de la distanţă. Ştim cu toţii ce înseamnă telepatia. Dar am trăit vreodată senzaţia asta?
Ştiţi expresia „mi-ai luat vorba din gură”. E, şi asta e tot o formă de telepatie, când cineva rosteşte o idee ce tocmai se pregătea s-o spună altcineva de faţă, dar care n-a fost aşa rapid în luarea cuvântului. Din propria mea experienţă am constatat că cel mai uşor şi mai des comunicăm cu persoanele dragi, cu persoanele apropiate, cu care petrecem cel mai mult timp. Cu soţia, ori cu un prieten de care eşti legat afectiv, şi cu care eşti pe aceeaşi lungime de undă în ce priveşte modul de a gândi. Mi s-a întâmplat de nenumărate ori ca o persoană la care mă gândeam aproape involuntar să mă sune câteva secunde mai târziu, ba chiar comunicându-mi aceleaşi gânduri pe care le avusesem şi eu, la modul singular, cu câteva secunde mai înainte. Sau, faţă în faţă fiind cu cineva cu care am mai avut experienţe telepatice, unul dintre noi să propună o idee, să emită o teorie la care se gândea şi celălalt.
Cunoscutul pshanalist Freud a fost de părere că telepatia este o facultate mintală primitivă, dar care a fost pierdută pe parcursul evoluţiei. Încă o dovadă că evoluţia umană, deşi noi o numim aşa poate datorită dezvoltării ştiinţei şi tehnicii, se pare că în plan afectiv, emoţional şi psihic o putem numi fără rezerve regresie. Degeaba avem telefoane mobile, maşini rapide şi mâncare gata procesată dacă acum milenii oamenii puteau comunica la distanţă doar cu puterea gândului.

7 gânduri despre „Telepatia

  1. Ce caraghios mi se pare ca suna „o facultate primitiva, pierduta pe parcursul evolutiei”!

    Ei, eu sunt acum putin mai evoluat decat acum cativa ani: mi-am pierdut in „decursul evolutiei” doua masele! Cand voi ramane fara dinti in gura, voi putea spune ca am ajuns un om perfect! :))

    Daca ti-as spune ca am intalnit un om care imi raspundea la intrebari inainte de a deschide eu gura (se uita undeva in dreapta capului meu), ma crezi?

    • Normal ca te cred. Asemenea oameni cu capacitati psihice dezvoltate exista, si noi am putea fi la fel, dar n-avem timp de meditatie. Comunicarea cu noi insine lipseste.

  2. Ce frumos ai spus: „Comunicarea cu noi insine”!

    Pai daca eu nu comunic cu mine insumi, atunci cum pot sa comunic cu altii? Daca nu ma inteleg pe mine, cum sa inteleg pe altii? Si cum pot sa cer altora sa ma inteleaga pe mine, daca eu insumi nu ma inteleg? Cu cat ma inteleg pe mine mai bine, cu atat ma vor intelege si ceilalti.

  3. Nu stiu care sunt si daca exista baze stiintifice, insa eu cred in telepatie…ea exista intre persoanele legate puternic la nivel emotional, cred ca e o conditie esentiala ca ea sa functioneze. Poate si cunoasterea foarte buna a unei persoane este un factor…cu telefonul mi s-a intamplat de multe ori, cel mai adesea cu bunicul meu, care ma iubeste foarte mult. Sotului ii ghicesc gandurile si dorintele, la fel si el pe ale mele, stiu dinainte ce imi va cere sau ma ofer sa ii aduc exact ceea ce intentiona sa-mi ceara. si ultima data, nu stiu daca a fost vorba de telepatie sau doar de un gand transmis din pragul mortii…vineri seara ma gandeam la fosta mea soacra, cat de mare a crescut nepoata si ea n-a mai vazut-o de mult si ma gandeam sa i-o duc sa vada ce mare e. Sambata dimineata s-a stins din viata…

    • Exista cumva baze stintifice, dar stii bin ca e o enigma destul de grea creierul uman. Insa telepatia este printre cele mai raspandite senzatii asa, mai ne-obisnuite.

  4. Mie mi se intampla foarte des cu anumite persoane. Nu cred ca tine de obisnuinta, ci mai mult de o comunicare reala, pe un nivel mai ridicat decat cel verbal/intelectual, intre anumiti indivizi. 🙂

Tu ce părere ai?

