Ce înseamnă să ai blog?


Când am început şi eu să-mi public părerile pe acest blog, nu m-am gândit decât să-mi fac cunoscute opiniile personale, şi nimic mai mult. Eram conştient că nu ştiu nimic despre blogging, despre trafic, cu atât mai puţin despre coduri HTML şi alte nebunii. Dar să fii blogger înseamnă să scrii zilnic tot ce-ţi trece prin cap şi consideri că ar interesa şi pe alţii, sau trebuie să le ai şi cu softul?
De exemplu, bloggerii ăştia mari, cum sunt zoso, piticu, mă rog, ăştia cunoscuţi, cum şi-au făcut blogurile lor populare? S-a dus vestea despre ei aşa cum şi noi comentăm între noi, sau au ştiut să facă nişte setări, ori să adauge tag-uri într-un mod inteligent astfel încât blogurile lor să urce ca trafic şi apariţie pe Google într-un timp scurt?
Eu, personal, aş vrea ca părerile mele să fie citite de cât mai multă lume. Şi cine doreşte, să-şi exprime şi un punct de vedere. Similar cu al meu, sau contrar, cum doreşte fiecare. Dar cum să fac ca blogul să fie de notorietate? Adică să ajung să se vorbească şi de mine prin blogosferă? E suficient să scrii conştiincios în fiecare zi, să aduni cât mai mulţi cititori, iar notorietatea va veni în timp? Sau, oricât de talentat ai fi la scris, şi oricât de bune ar fi ideile articolelor tale, dacă nu stăpâneşti nişte cunoştinţe solide despre internet n-ai nicio şansă?
Voi ce credeţi?

20 de gânduri despre „Ce înseamnă să ai blog?

  1. Cred ca e 99% transpiratie (adica scrie pana cand capeti notorietate 😛 ) si 1% inspiratie (adica ba o reclama, ba niste cuvinte cheie care sa apara in prima pagina de cautari la google, etc).

    Pe mine nu m-a interesat prea mult aspectul notorietatii, asa ca nu pot sa te sfatuiesc mai bine de atat. 🙂

  2. Ce sa-ti spun, mi-am pus si eu adesea aceleasi intrebari, am vrut sa le pun pe blog, dar am renuntat. Nici eu nu ma pricep la chestiile alea de spui tu, nici macar nu stiu sa le zic pe nume, daramite sa mai cunosc metode de atragere a traficului. Eu stiu doar sa scriu, mai bine sau mai prost, dupa caz…Reclame?…am incercat cu niste bannere, dar nu mergea, asa ca am pastrat doar unul, pe care l-as promova oricum, daca mi-ar iesi si bani din asta, sau macar carti, as fi bucuroasa, dar, nu castig nimic. Eu una n-as putea sa fac reclama prin banner sau articol la ceva in care nu cred.
    Cred ca pentru a face bani din reclame pe blog, mai intai trebuie sa te inalti in treptele blogosferei. Noi, pe aici, suntem multi, dar mici…chestia e ca pe multe din blogurile astea multe dar mici am gasit articole mult mai bune decat pe alea consacrate, de genul celor de care ai amintit. Degeaba avem continut de calitate, daca nu e cunoscut de un public cat mai numeros…dar, poate, intr-o zi…cine stie? Mi-ar place sa fac bani din blog, adica sa fie job-ul meu…dar astea sunt vise…linia pe care merg nu prea are tenta comerciala, deci, nu vad care ar fi reteta.

    • Pai asta si vreau, ca ce scriu eu sa fie accesat de cat mai multi. As fi fals, as minti daca as zice ca n-as vrea ca intr-o zi sa scot doi-trei lei din blog. Dar pana atunci, trebuie sa scriu mult, si atractiv, nu neaparat comercial, ca lumea sa ma stie.

  3. mai multi cititori, nu inseamna neaparat si mai „educati”, iata na, ca am facut „traducerea” 🙂
    pe cuvantul meu, mie a ajuns sa imi fie frica de multime, de mase! o…plimbare cu autobuzul si mi-e de-ajuns sa ma gandesc ce ar scrie toti oamenii prezenti acolo, daca ar avea net. intelegi ce zic eu?? nu toti sunt pe un palier cu tine. in viata….e bien sa zici saru’mana de astia, si sa nu iti doresti sa cunosti mult mai multi….
    gandesc si eu….

    • A, pai nu toti din autobuz or sa-si faca blog, stai linistita 🙂 Si daca te referi la cei care comenteaza, cine injura a doua oara n-o s-o mai faca aici. SI ii sterg si post-ul cu injuratura. Dar pana la a avea un blog asa activ e cale lunga. Sa vedem daca se poate. Nimeni nu s-a nascut invatat, deci nimeni n-a avut blog in primele zece dupa o saptamana. Poate numai unul care a avut unul din primele zece bloguri infiintate :)))))

  4. DECI, DE-ACUIMA….vrei sa te cunoasca lumea dupa blog!
    nu dupa statura, nici dupa marca masinii…etc.
    e bun asa!
    uite, apropos de ce ziceam mai de dimineata, tocmai am citit pe stirile protv-ului(care dealtfel, ma scoate din minti cu varietatea si tampenia stirilor, mai nou…) ca e un nenic de prin state, (Camping, parca ii zice) care nu ne mai da mult de trait.
    stie el precis, ca nici mai mult nici mai putin decat astazi- e ultima zi ce o avem din viata.
    cica vine prin lume sa ne stranga Dumnezeu, astazi cam pe la ora 18.00, iar in Romanica ajunge abia maine cam pe 4 dimineata. deh, noi intotdeauna am avut mai mult de asteptat , in fine! deci…
    eu sper ca ma intelegi ce am vrut eu sa spun: nimeni, nu-i in toate mintile in ziua de azi, d’aia, eu m-as opri doar la cativa oameni pe care sa ii citesc, si ale caror opinii sa ma intereseze:)!
    dicit!
    si, btw, cred ca o sa ma si dezabonez, la stirileprotv.ro. prea multi dusi…si nu cred ca ma intereseaza chiar toti!
    o zi buna sa aveti!

    • Cred ca tie ti-e teama ca o sa ma schimb, si ca o sa scriu ma nu stiu cum. Te asigur eu, mai draga, ca lucrul asta n-o sa se intample niciodata. Eu o sa scriu tot timpul la fel, ce imi trece prin cap, si daca place la popor bine, daca nu, asta e. Important e ca lumea sa te citeasca dun placere, nu datorita faptului ca ti-ai facut un nume.

  5. mie nu mi-e teama ca te vei schimba din simplul motiv ca nici nu stiu cine esti:)!
    de ce m-ar afecta ceva ce nici nu cunosc?? imm?
    spuneam doar ca mai mult nu inseamna neaparat mai bine!
    in fine….se aplica oarecum alte „legi”. si scade vigilenta.
    si…prea multa liniste e posibil sa nu mai fie…

  6. mai draga….eu de putini oameni m’am indragostit ireversibil de felul cum scriu….pana acum!si aia..in mare parte, nu mai sunt:))!

    dicit!

Tu ce părere ai?

