…şi a fost Roxette


Am promis că vă zic cum a fost. Dar nici nu ştiu cum să încep 🙂 Pentru publicul larg, a fost un spectacol prestat de profesionişti, de instrumentişti desăvârşiţi, fără o notă greşită, fără cusur. Pentru fanii Roxette, însă, a fost o seară de neuitat, aşteptată de aproape două decenii.
Cum să fie? Chitaristul trupei, Christoffer Lundquist, în formă maximă, prestează la chitară de parcă stă să o rupă în două, dar sunetele îi ies atăt de electric şi de fascinant… Plus că ne-a uimit pe toţi cu Ciuleandra interpretată în stil propriu la chitară electrică. Bărbuţă cu bass-ul parcă e unul din Myth Busters, Adam Savage, deşi e suedez şi îl cheamă Magnus Börjeson. Dracul de la clape, producătorul Clarence Öfwerman, după cum a fost prezentat de Per, nu stă o clipă locului, iar Per, Marie şi backing-vocalista Helena Josefsson aleargă peste tot pe scenă. Peste toţi, omul cu ritmul. Pelle Alsing e cel mai cuminte, deşi e cu Per şi Marie încă de la început.
Per are acelaşi joc de genunchi unic şi propriu, aceeaşi mimică a feţei, acelaşi mod în care îşi ţine chitara aproape de genunchi, nimic nu s-a schimbat cu el. Nici vocea Mariei nu e alta decât cea care ne-a vrăjit pe toţi. Şi au o aşa mare poftă de a cânta, de zici că sunt mai tineri decât acum douăzeci de ani, când probabil că ne-am fi dorit să-i vedem, dar mai bine mai târziu decât niciodată. Acum au experienţa cea mai mare, şi am putut beneficia din plin de ea aseară.
Emoţionant concertul, lumea a cântat fiecare vers împreună cu cei de pe scenă, şi îmi place să cred că Per nu a zis-o just for fun, ci chiar un astfel de public îţi face viaţa mai uşoară pe scenă. Au fost clipe de neuitat, iar ei ar face bine să vină din nou „very, very, very soon”, aşa cum tot Per a promis, entuziasmat de căldura publicului.
Fanii Roxette şi cei doi, Marie şi Per, au păstrat tot timpul o relaţie specială. Dacă înainte exista oricum o căldură aparte între public şi formaţie, acum, în era modernă, Facebook-ul face ca noi să aflăm tot ce mişcă despre ei, pentru că mai ales Per face tot felul de filmuleţe şi le postează pe pagina oficială Roxette, unde putem vedea ce drăcii fac cu toţii.
Totul a fost extraordinar aseară. Sunetul, chitarele, vocea aparte a Mariei dar mai ales întâlnirea unică cu cei ce mie mi-au marcat irevocabil copilăria şi adolescenţa, şi pe care mi-aş dori mult să-i mai revăd, pentru că aseară de-abia am început să mă obişnuiesc cu prestaţia lor live.

10 gânduri despre „…şi a fost Roxette

  1. Publicul roman cred ca este pe placul oricarui artist, caci romanii au o calitate rara: sunt capabili de emotii colective puternice. Lui Stefan, de exemplu, nu-i prea place muzica, insa ii place sa mearga la concerte tocmai pentru a se „scalda” in emotiile colective.
    Ma bucur ca ti-a placut. Stiu ca urmeaza Scorpions!

    • Stiu ca urmeaza, insa din pacate bugetul calculat la vre,ea la care am luat bilete la Roxette si Bon Jovi nu mi-a permis sa iau si la Scorpions. O sa merg la Bon Jovi, insa de Scorpions imi pare rau, mai ales ca va fi ultima data, caci se cam retrag 😦

  2. Ma bucur ca ti-a placut, ca te-ai simtit bine. Poate o sa ajung si eu vreodata, daca mai sunt ocazii… 🙂

    • Ba mi-a placut! Hihi, ai gresit cumva! Vrei sa corectez io?
      Puteai sa mergi si acuma, daca vroiai, mergeai cu noi si poate iti era mai usor 🙂

      • Am gresit, evident. Puteai sa corectezi. : ))))))
        Era cam greu sa ma mobilizez acum; am o gramada pe cap. 🙂 Si nici cu banii n-o duc prea bine, momentan.
        Apropo, poti sa-mi spui cat a costat „afacerea”?

      • Gata, am corectat 🙂
        La Gazon A, unde am stat noi, a fost 120; la tribunele din lateral, care erau un pic mai sus ca gazonul, si daca iti luai din timp puteai sa fii foarte aproape, 250, iar la VIP 350 🙂

    • Ma, de-acuma incolo o sa scriu de cate ori vreau sa merg undeva, si care vrea, e invitatul meu. De exemplu, doamnei ii place de Demis Roussos, care vine prin decembrie la Sala Palatului. Ma gandeam sa mergem. Daca si cand iau bilete, te anunt 🙂

    • Ehe… dac-as avea bani, v-as face cinste tuturor, dar asa, ramane doar sa ne punem de acord daca mergem undeva, si tot e bine 🙂

Tu ce părere ai?

