Farfalle cu brânză şi şuncă


Azi n-am stat degeaba deloc. Pe lângă o salată orientală pe care mă ajută doamna s-o fac, dar pe care tot eu o voi termina, (v-am mai prezentat-o), pentru la prânz am facut paste. Fundiţe (farfalle) cu brânză şi şuncă.
Deci, ce-am pus: jumătate de pachet de paste, care avea 400 de grame, două sute şi ceva de grame de şuncă presată, două felii mai mici de brânză (de care am avut în casă), trei căţei de usturoi, o cutie mică de smântână, un ou şi puţin caşcaval ras.
Am tăiat căţeii de usturoi feliuţe şi i-am călit în puţin ulei de floarea-soarelui, dar am adăugat şi ulei de măsline, pentru gust. După un minut, am adăugat şunca tăiată feliuţe, şi am pus capacul la tigaie, la foc mic, pentru a le înnăbuşi. Între timp, pusesem apa la fiert, şi după ce a dat în clocot am pus pastele. După zece minute le-am scos, le-am scurs, iar in tigaie am adăugat brânza ce o răsesem in prealabil. Dupa 30-40 de secunde, timp în care brânzica s-a şi topit, am adăugat pastele în tigaie, amestecăndu-le cu totul puţin. După aceea am deşertat toată compoziţia intr-un vas termorezistent. Deasupra am turnat o compoziţie formată dintr-un ou şi cutia de smântână. Am pus deasupra caşcavalul ras şi am dat la cuptor, la foc maxim, douăzeci de minute.
După ce am scos vasul de la cuptor şi am porţionat compoziţia, în farfurie, peste fiecare porţie, am ras nişte parmezan (cu care m-a sponsorizat cumnata mea).
Poftă bună şi vizionare plăcută (la poze)!




8 gânduri despre „Farfalle cu brânză şi şuncă

  1. :))
    mai tu esti un manifest viu, ptr viata casnica si thnita…precum si un mod de hrana cel putin gustos!(ai uitat sa asezonezi vinul…acela alb, si usor demisec, cred)

    • Alb, mult, rece si sec, corect! Cu somelieratul nu ma bag, aici intrebati-l pe nea’ Ioan T. Morar, ca el le stie p-astea!

  2. N-am inteles prea bine in ce fel vei termina salata inceputa de doamna: adica vei termina tu de mancat ceea ce a inceput dansa? 🙂

    • Nu, bre: ea doar pusese cartofii la fiert, si apoi i-a scos. In prealabil ii taiase si ii curatase. Dupa aia eu am preluat mansa si am fiert oua, am pus otet, sare si masline, si maioneza, si am terminat-o de facut 🙂
      De mancat, tot ea o sa o inceapa, eu o sa mananc maine. Nu am mai facut poze la salata orientala, ca la asta v-ati prins ca ma pricep 🙂

  3. Vaaai, ce bine arata! Eu sunt o mare amatoare de paste, dar uite ca dinastea nu am incercat (cu farfale am facut doar salata rece). Cu siguranta voi gati asa ceva!!! (ori weekend-ul asta, ori dupa ce ma mut 😛 )

Tu ce părere ai?

