La stat, fără taxă


La universităţile de stat nu vor mai exista locuri cu plată, prevede un proiect de lege adoptat tacit de Camera Deputaţilor. Şi e foarte bine aşa. Cel puţin pentru studenţi.
Când am intrat eu la facultate, erau la specializarea mea 25 de locuri de la buget şi 5 cu taxă. Când am absolvit, raportul era de 30 de la buget şi 150 cu taxă. E adevărat că Agronomia a cunoscut o renovare şi o înfrumuseţare totale, dar s-a şi transformat într-o fabrică de diplome, poate. Universităţile reclamă deja că nu vor avea suficiente fonduri dacă nu li se va mai permite să primească studenţi cu bani.
Dar asta poate fi şansa studenţilor care vor să înveţe, nu doar să-şi adauge o diplomă în palmares. Deşi nici eu nu profesez în baza diplomei universitare, mă gândesc la copiii buni care pot ieşi de pe băncile universităţilor mai uşor, fără să trebuiască să plătească la stat. Particularul e altceva. Acolo e firesc să plăteşti. Dar la stat tot timpul s-a zis că e gratuit, şi încet-încet a devenit mai mult de jumătate cu plată.

3 gânduri despre „La stat, fără taxă

  1. Eu nu sunt de acord cu locurile cu taxa. Asa cum ai spus tu, facultatea nu e o societate comerciala.

Tu ce părere ai?

