Mai lăsaţi-ne cu matematica!


Deşi am copiat pe rupte începând cu clasa a cincea, puştii ăştia de acuma sunt demni de tot dispreţul. N-au habar să copieze, se lasă prişi ca boii în jug şi nici n-au răbdare să aibă măcar un răgaz pentru a copia. Sau, dacă constată că nu e loc de copiat, nu stau in banca lor, şi riscă. Şi bineînţeles că pierd. Dar despre copiat am mai discutat, şi nu mai revin.
Un motiv pentru care aş fi de acord cu copiatul este această aberantă materie care este predată la un nivel mult prea înalt, şi ale cărei cerinţe fac ca la Bac, cât va exista el, să se copieze. Matematica, ea e doamna cu coasa în învăţământul nostru. Am făcut liceu tehnic, facultate tehnică, şi peste tot am dat de această oribilă materie despre care nu pricep de ce li se tot bagă pe gât elevilor. Normal că elevii încearcă să copieze, pentru că este abordată la un nivel greu de înţeles pentru cei mai mulţi, şi asta doar după zeci de şedinţe de meditaţii. Se merge în continuare pe mâna matematicii la un nivel atât de înalt, încât ai impresia că fără matematică murim cu toţii.
Deşi am copiat mult, după cum v-am spus, am rămas şi cu ceva în scufiţă tocmai pentru că mai şi citeam câte ceva, fie şi doar atunci când concepeam fiţuicile. Dar a te baza doar pe copiat, fără a mai şi citi ceva, înseamnă furt curat. Înseamnă că ieşi de pe băncile şcolii cu creierul neted. De aceea aş zice să se mai stopeze cumva inflaţia asta de copiatori. Însă atâta timp cât matematica va constitui probă obligatorie la Bac, n-am încotro şi voi susţine pe toţi aceia care vor copia la examene, mai ales la matematică, pentru că altă soluţie nu există. Ei se fac că ne predau matematică superioară, noi ne facem că o învăţăm şi mai şi demonstrăm asta, de comun acord. Ce facem, ne furăm căciula singuri? N-ar fi mai bine să existe materii mai omeneşti, strict legate de profilul absolvit, iar elevul să aibă satisfacţia propriei munci, în loc să fie nevoit să copieze?

11 gânduri despre „Mai lăsaţi-ne cu matematica!

  1. Eu sunt de parere ca matematica te invata sa gandesti. 🙂
    Este, alaturi de limba romana, unul din lucrurile esentiale de invatat in viata. Si se face la un nivel (poaaaate) dificil pentru ca oricum nu le ramane altora in cap decat baza; daca i-ar invata numai tabla inmultirii, unii nici n-ar sti sa-si numere degetele peste ani.

    • Tu vrei sa spui ca trebuie sa inveti foarte mult, ca sa ramai cu ceva… E si asta o teorie, dar atatea functii, grafice, integrale, atata algebra si trigonometrie te tampesc de-a dreptul si sunt complet inutile, afara de situatia cand ai vrea sa devii cercetator, sau matematician. Mai subtire ar fi mai bine, nu sa se scoatya de tot, normal, dar nici sa faci zeci de meditatii ca sa pricepi ceva…

  2. Cred ca programa de invatamant e, intr-adevar, incarcata. Insa nici ca in occident, unde se invata fractiile pe la liceu nu cred ca e bine.
    Mai e un factor: profesorul. Daca mi-a placut un profesor, am stiut si materia lui, de cele mai multe ori. Insa daca un profesor nu mi-a placut, atunci nici de materia predata de el nu mi-a placut.
    Insa tam-tam-ul asta cu copiatul e un fel de fatarnicie. Nu cred ca e treaba unui ministru sa se ocupe de chestii de astea, care tin de inspectoratele scolare cel mult. Si daca in Parlament se triseaza, votandu-se de doua ori (filmat cu camera), atunci cine sunt aceia care pretind corectitudine? Corectitudine pentru altii, nu pentru ei, nu?
    Carte cu forta nu se poate face. In primul rand elevul trebuie sa aiba un motiv sa invete, insa daca el vede ca cei mai apreciati de societate sunt nu filozofii (cum i-a numit Basss) ci Monicile si Oanele, sau Irineii sau cine stie ce afaceristi de-astia, clienti de-ai statului, de ce sa mai invete elevul? Sa faca parte din categoria celor defavorizati? Nu mai bine isi face un rost, ceva bani, acolo, apoi isi cumpara ce diploma vrea muschiul sau?
    Si sunt de acord cu tine. In ziua de azi nu se mai copie ca altadata. 🙂 🙂

  3. Matematica nu inseamna doar fractii, integrale sau trigonometrie.
    Ea reprezinta un intreg sistem de gandire .
    Intreaga matematica iti dezvolta si iti cultiva dorinta de performanta si te invata cum sa faci asta .
    Parerea mea …(vorba unui clasic in viata ) 😀

    • Asa o fi, dar mie nu mi-a placut niciodata. Sau poate nu am fost facut pentru asta. Mie mi-a placut mereu sa ma exprim corect in limba romana, sa invat si alte limbi straine, mi-au placut istoria, geografia si fizica.

  4. Si eu am copiat.Am fost si prins,corijent pe vara,la chimie…Diferenta e ca noi ne faceam fituicile”de mana”,le scriam.Si mai ramaneai cu ceva in cap.Astia,le descarca de pe net,copy,paste,print…nu le citesc.In Romania,se fura si copiaza de la nivel inalt.Clasa politica corupta,prinsa la furat,se voteaza la doua maini,suntem mintiti,profesorii si medicii sunt prinsi si ei copiind la examene…

    • Asa este, Fane. Inevitabil ramaneai cu ceva in cap dupa ce te chinuiai sa faci copiutele, si daca nu se putea copia tot stiai de un 5. Astia acuma doar fura 100%, si ies din scoala fara nimic in cap. Valabil, fireste si pt doctori, politicieni, unii profesori…

  5. aveam unu in clasa,care,la teza din trim.3,a copiat materie predata in trim.2.Deci iti trebuie un minim si cand furi,copiezi…Tipul s-a salvat,e politai.

    • Pai la militie nici nu trebuie sa stii prea multe, ca nu te primeste 🙂
      Aveam si io unu, cu care conjunctural am stat in banca, si ma intreba de unde sa copieze, cu caietul deschis exact la subiect. Imi icea sa ii dictez eu… Bineinteles (fara gluma) ca tot militian a ajuns, tacsu era ceva pe la SRI si l-a bagat si pe retardatu de fi-su in sistem 🙂

Tu ce părere ai?

