Invidie


Cum e cu invidia, de fapt? Suntem invidioşi din răutate, sau putem face din invidie şi ceva constructiv?
Fireşte, exista invidie pur şi simplu. Adică eu am un dinte împotriva ta că tu ai o maşină mai scumpă, că stai la vilă, în timp ce eu stau la bloc şi conduc Dacia. Varianta constructivă ar fi: vreau şi eu la fel cum are cutare, vilă şi maşină mai bună: ia să fac io ceva ca să mă pun la punct şi să ajung şi eu ca respectivul. Morala: degeaba duşmănim pe cineva pentru că are ce ne-am dori şi noi, important e ce putem face prin noi înşine pentru a realiza la rândul nostru lucrurile pe care ni le dorim.

15 gânduri despre „Invidie

  1. Cred ca suntem invidiosi din neputinta. Si, bineinteles ca pentru ca ne privim cu ochii celorlalti, comparandu-ne cu ceilalti. Daca mie nu-mi trebuie o masina scumpa pentru ca intretinerea ei e scumpa si consuma mult (sau pur si simplu pentru ca toata lumea isi doreste si are o masina scumpa, chiar daca se cocoseaza platind-o), de ce sa-mi doresc asta? Eu sunt un om gol. lipsit de dorintele mele si atunci „imprumut” din dorintele altora. Si ma compar cu altii.

    • Eram convins ca un astfel de raspuns, foarte corect totusi, imi vei da. Dar eu voiam sa expun urmatoarea chestiune: daca eu vad la tine, de exemplu, o situatie pe care mi-as dori si eu sa o am (dar nu pentru ca am vazut-o la tine, ci pentru ca asa simt si eu) e important sa te mobilizezi pentru a vedea cum poti si tu sa fii mai bun, nu doar sa trimiti sageti de invidie. De exemplu, la scoala, ca tot e subiect la moda zilele astea: daca pe tine te vad ca inveti mai bine si iei si note mari, in loc sa te dusmanesc ca esti mai bun la invatatura, n-ar fi mai bine sa pun mana pe carte si sa vad daca pot si eu la fel?

      • Cred ca in ceea ce spui tu (foarte corect) este vorba de diferenta dintre spiritul constructiv si cel distructiv. Daca sunt constructiv, tu vei fi un model de inspiratie, iar daca sunt distructiv atunci sunt un simplu invidios frustrat.

  2. pai n-am inteles nimiiiiic: cine dusmaneste pe cine?? ca sa pricep! asaaa…fara obiectul invidiei, eu nu pot sa ma pronuunt:)
    glumeam, da zau, prea e neprecis…..

  3. oooof doamnee ooof…eu cand simt….invidia, privirile rele, ce-or fi….le simt asa de…din plin, pana mi se face rau, pana lesin!
    intrebam doar, ca de stiut, stiu eu despre ce-i vorba!
    seara faina!

Tu ce părere ai?

