Moldova de vis (jurnal de vacanţă)


Aţi tot văzut săptămâna trecută câte o poză, câte o mică impresie de prin locurile pe unde am colindat in a doua parte a vacanţei.

Ştiţi, deci, că am vizitat o parte din frumosul ţinut al Moldovei. Judeţul Neamţ, cu precădere, dar am muşcat şi un pic din Harghita, când am dat de Lacul Roşu. În afară de el, am mai fost la Durău, la coada lacului de acumulare Izvorul Muntelui, n-am ratat nici marele baraj însuşi, fireşte, iar într-una din zile am fost la Târgu Neamţ unde am păşit pe urmele povestitorului Ion Creangă, în casa memorială din muzeul ce-i poartă numele, iar apoi am vizitat Cetatea Neamţului.

După concediul din Moldova, am şters din arsenalul meu de vorbe expresia atât de rostită „Frumoasă ţară, păcat că-i locuită!” O să rămân doar cu prima parte a ei. În Moldova e o altă ţară românească. Oamenii sunt mult mai aşezaţi, cu gândirea mai sănătoasă, mai luminaţi la creier şi mult mai cu frică de Dumnezeu, căci nu degeaba ţinutul moldovenesc reprezintă a doua comuniune monahală după muntele Athos.

Şi atătea peisaje uimitoare am întâlnit în călătoriile mele, încât ochii nu se satură privindu-le, iar memoria se chinuie, încercând să le reţină pe toate, cu grijă să nu scape vreuna. Camera foto ar trebui să funcţioneze non-stop, căci niciun peisaj, nicio imagine ce îţi apare înaintea ochilor nu trebuie lăsate neimortalizate.

Cheile Bicazului sunt aşa cum ţi le descrie orice muritor ce a ajuns înaintea ta pe acolo. Localnicii mărturisesc că sunt impresionaţi de fiecare dată de câte ori ajung în locurile unde apa iute a Bicazului a săpat în mii de ani ceea ce noi, vremelnicii, nu ne mai săturam a admira. Apa lină a lacului Roşu te face să rămâi mut de admiraţie, căci orice vorbă rostită, fie şi în şoaptă, n-ar face decăt să strice miracolul imaginii.

Barajul Izvorul Muntelui e un uriaş colos de oţel şi mii de metri cubi de beton, însă făurit de mâna omului. Cu dimensiuni impresionante, a fost ridicat cu sudoarea, sângele şi sacrificiul suprem al nenumărator deţinuţi politici ce au fost trimişi, la fel ca la Canal, pentru exerminare.

Nu în ultimul rând, trebuie menţionaţi aici şi gazdele noastre, de la Casa Izvor, ce au desăvârşit şederea noastră. Recomand oricui vrea să viziteze zona Bicazului să nu piardă din vedere această pensiune, cu atât mai mult cu cât Izvorul Muntelui se află la distanţa ideală pentru parcurgerea călătoriilor spre obiectivele turistice din Neamţ. Aici te simţi ca un boier, tot ce scrie şi vedeţi pe site-ul lor există şi se află şi în realitate, iar tot ce stabiliţi prin telefon cu oricare din proprietari cu siguranţă veţi avea la faţa locului.

Cam atât despre încărcătorul de baterii umane – judeţul Neamţ, iar restul de impresii, de pe drum ori de altă natură, în alt articol.

10 gânduri despre „Moldova de vis (jurnal de vacanţă)

  1. Cel mai mult ma bucur ca ti-au placut oamenii. Probabil ca i-ai cunoscut pe cei din zona rurala, la care ma refer si eu de fiecare data cand vorbesc despre intelepciunea romanilor. De fapt pe acolo cam peste tot e un fel de zona rurala, oamenii au ramas „pe vechi”, asa cred ca e in oraselele mici si foarte mici care sunt oarecum izolate. Nu sunt convins ca am dreptate, poate ca e doar o impresie de-a mea.
    Referitor la natura – poate nu degeaba dacii considerau Ceahlaul ca fiind munte sfant. Si pe mine m-au impresionat Cheile Bicazului. Iar din lacul de acumulare sa stii ca eu chiar am baut apa, chiar daca nu era imbuteliata si nu avea eticheta unei firme celebre, ci era doar ce am luat cu mana mea.
    Probabil ca aceasta salbaticie a naturii si a oamenilor va dispare odata cu transformarea tot mai puternica in zona turistica pentru produs bani.

    • Nu stiu daca zona are un avant de dezvoltare asa mare. Bine, eu n-am mai fost, deci nu pot sa fac o comparatie, dar cred ca romanul se duce in zonele cu fite, care se dezvolta mai mult, ca acolo e cerere.
      In Neamt, oamenii locului nu suporta fitosii. Aici, unde am stat, erau cazati oameni cu multi bani, ceva baroni locali, cu nevestele si familia,dar niciunii nu aveau impresii in cap. Ba, chiar s-au mirat, si au fost incantati ca, desi bucuresteni, nu eram cu nasul pe sus si nici nu saream calul cu nimic.

  2. Dupa turul tarii, am ajuns si eu la aceeasi concluzie: tot oamenii de la noi (neamt, adica, doar mi-s romascan 😛 ) sunt cei mai aproape de sufletul meu. Si sunt mandra de pamantul pe care m-am nascut, spre deosebire de multi din Iasi care nu stiu cum sa mai explice ca ei de fapt nu-s din Barlad/ Vaslui/ Suceava/ etc, ci chiar au devenit de-ai locului.

    Viata la tara este minunata. Eu am stat in iarba, fara paturica si scaunele si umbrelute, si a fost cea mai curata senzatie de libertate din lume.

    Ma bucur mult ca ti-a placut, te mai asteptam. 😉

    • Si mie imi place patriotismul local. Esti din Dorohoi, Barlad, Suceava, da-te de-al locului. Cum, de exemplu, unii de unde se agata harta-n cui tin cu Steaua. Tine, frate cu aia de la tine din judet!
      Poate mai vin pe la voi, ca acuma de-abia stiu ca-i frumos!

  3. Vezi ca ti-a placut la mine la Moldova…ma bucur…pacat ca in orase nu e chiar asa ca in partile pe unde ai umblat. Dar ai ales super obiective de vacanta..splendide. Sie o atmosfera aparte, in afara obiectivelor turistice. Cred ca ma intelegi.

    • Da, mi-a placut. Si Bacaul tau e un oras destul de mare, si destul de aglomerat, chiar si sambata. Stiam c-o sa-mi placa, doar nu m-am dus la ghici. Io n-am prejudecati, dovada ca nu m-am inselat niciodata in concedii.

      • Acum imi dau seama ca sunt 10 ani de cand am fost in zona respectiva…cu cortul. Cat despre aglomeratia din Bacau…cred si io, daca nu se merge cu mai mult de 38 de km la ora.:)))

  4. Pingback: Pe la noi « Opiniile mele

Tu ce părere ai?

