Tot înainte, tovarăşi!


Acum 67 de ani, ne făceam de râsul Europei întorcând armele împotriva aliaţilor noştri, Germania nazistă. Ce-am obţinut?

Valuri de sovietici ce ştiau doar de băutură şi violuri, de se suiau româncele prin podurile caselor pentru a scăpa de animalul rus.

Cu ce ne-am mai pricopsit? Ca ţară considerată învinsă, am fost supuşi plăţii unor despăgubiri de război. Culmea, către ruşi.

Concluzia? Ne-am pierdut respectul europenilor, fiind percepuţi ca neserioşi şi duplicitari, mai ales când e vorba de alianţe.

5 gânduri despre „Tot înainte, tovarăşi!

  1. Mai multi analisti au ajuns la concluzia ca greseala facuta de Romania a fost mai inainte, cand am cedat Basarabia. Aceasta a insemnat inceperea unei perioade de lasitate si in care am fost guvernati de frica.
    Odata cedata o bucata de pamant fara sa ne opunem, am incercat sa reparam acest lucru, de aceea am intrat in razboi alaturi de nemti. La 23 august nu aveam de unde sa stim ca eram deja vanduti la rusi prin intelegerile dintre marile puteri. Noi am fost doar naivi, crezand in vorbele frumoase ale Aliatilor despre autodeterminare, democratie etc.
    De aceea cred ca a fost mai bine ca am intors armele impotriva nemtilor.
    Cat despre faptul ca ne-am facut de ras… nu cred ca e ceva ireparabil. Imaginea noastra in lume se schimba in bine la fel de usor cum s-a schimbat in rau. E ceva lipsit de importanta adevarata, noi punem acum mult prea mult accent pe imaginea noastra in lume, dar important e cu adevarat ce facem la noi acasa, nu ce cred altii despre noi. Ca exemplu pentru schimbarea gurii lumii e decembrie ’89, cand parerea celorlalti a trecut de la negativ la superlativ. Oricand se poate repeta un asemenea moment. Depinde numai de noi.

    • Da, dar decembrie ’89 a fost organizat de Occident. Mi-e greu sa cred ca toate tarile comuniste au suferit revolutii in mod spontan si cu totul intamplator.

      • Si eu sunt convins de asta, insa opinia publica atat din tara, cat si din strainatate nu stia asta. Adica imaginea noastra in lume se poate schimba oricand.

      • Corect, am fost impinsi de la spate ! Oare tot asa vom scapa si de gasca lu”base, ca singuri nu suntem in stare :((

Tu ce părere ai?

