Emigrare


E o soluţie să pleci din ţară? Acum mai bine de zece ani, când eram puşti, nou angajat, un coleg mă întreba de ce nu plec din ţară. Pe atunci nu ştiam prea multă meserie, iar să pleci pur şi simplu nu sunt de acord. Ori eşti în stare să găseşti ceva bun de lucru, ori stai acasă. Un străin n-o să te angajeze niciodată dacă nu eşti mai bun decât un concetăţean de-al lui.

Nu ştiu dacă aş putea. Poate, doar dacă n-aş avea la cine să mă gândesc. Dacă n-aş mai avea părinţi, sau dacă aş fi necăsătorit. Dar prefer aşa, cu părinţii sănătoşi şi în viaţă, şi căsătorit, decât prin ţări străine orbecăind după bani.

Şi repet, aş pleca doar dacă aş avea ceva de făcut într-un domeniu în care mă pricep. În chestii cu cale ferată, de exemplu. La pus în funcţie şi reglat echipamente pentru siguranţa circulaţiei. Prin ţările britanice, aş fi putut. Sau Turcia, Italia, India.

Dar mi-e bine aşa cum sunt, şi sunt bucuros că am de muncă aici, în ţara mea. Am avantajul că nu e nevoie să plec „afară”. Voi ce-aţi face, aţi pleca în altă ţară, sau v-aţi stabili definitiv în străinătate?

8 gânduri despre „Emigrare

  1. Eu nu stiu daca m-as acomoda,cu siguranta definitiv sa ma stabilesc nu as vrea. Cu plecatul temporar,nu stiu ce sa zic.atata timp cat asta ar insemna separarea familiei,categoric nu.dar totodata sunt sceptica in ce priveste realizarea aici a unui trai decent,fara nesiguranta zilei de maine.tu ai noroc ca ai acest minim.as vrea sa pot avea aici parte de siguranta.

    • Pai aia e. Eu zic ca nu plec pentru ca aici am siguranta zilei de maine. Altii sunt nevoiti sa isi cauta norocul prin alte tari. Pana la urma, nu traim decat o data, asa ca fiecare e liber sa-si caute feiricirea si bunastarea oriunde crede de cuviinta.

  2. Si eu am vrut sa plec (cam acum 15 – 17 ani, dar n-am reusit. Acum nu mai vreau, din motive pe care le-am descris cu lux de amanunte pe blogul meu. Mai mult de atat, acum consider ca nu degeaba n-am putut sa plec. N-as fi putut fi fericit asa cum pot fi aici, indiferent de nivelul de trai.

  3. In principiu, nicaieri nu e mai bine ca acasa. Acum, depinde. Asa cum zici si tu. Daca ai oameni dragi pe care i-ai lasa in urma, nu merita. Cel mai important lucru in viata, cred eu, sunt oamenii, familie si prieteni. Si eu m-am gandit de multe ori sa plec, insa ce viata ar fi fost aia far cei pe care ii iubesc? Altii au puterea sa faca asta. Pe de alta parte, daca aici chiar nu mai merge treaba si undeva afara gasesti un locsor bun pentru tine, probabil ca iti iei inima-n dinti si pleci. In orice caz, e o decizie dificila.

  4. Eu sunt plecată de un an (una din țările UE) și mi-am găsit un job similar celui din țară. Se poate, numai că trebuie răbdare și să crezi în tine.
    Pasul ăsta puteam să-l fac de acum 8 ani dar experiența din țară mi-a prins bine.

    • Pai asta ziceam si eu: e greu sa pleci la douazeci de ani, ca n-ai mare experienta. Optim e pe la 30, dar poate deja ai o familie, si de aici mai multe variabile in ecuatie.

Tu ce părere ai?

