Pizza al Luppo


De când vroiam eu să fac singurel pizza! S-a întâmplat azi, şi vă povestesc cum, mai jos.

Blatul l-am făcut cam din 500g de făină, o jumătate de cubuleţ de drojdie, sare zahăr, apă. Drojdia am topit-o într-un castronel cu o cană de apă fierbinte, o lingură de zahăr şi un praf de sare. În ligheanul pregătit pentru cocă am pus făina, şi i-am făcut o gaură în mijloc, cu mâna. În găurică am turnat maiaua, adică drojdia topită toate cele. Am amestecat totul, şi cu o lingură de ulei de măsline, si am inceput să frământ coca. Nu mult, vreo cinci minute, că doar nu e cozonac.

Am lăsat coca la crescut pentru o oră iar intre timp am făcut un suc de roşii, pe care iniţial am vrut să-l folosesc drept ketchup, dar a ieşit cam puţin, şi l-am folosit ca să ung blatul. Sucul l-am făcut din roşii cherry de la congelator, pe care le-am călit în ulei de măsline, împreună cu câţiva căţei de usturoi tăiaţi mărunt. După ce a scăzut compoziţia, am strecurat totul prin strecurătoare şi am aşteptat să crească aluatul.

Din toată coca au ieşit cinci pizze subţiri, pe care le-am copt in cuptorul aragazului, în tava de pizza a cuptorului cu microunde, care are cam 25 cm diametru. Am întins foaia, întâi am uns cu acel suc de roşii, apoi am adăugat ciuperci proaspete tăiate, cârnat oltenesc feliuţe, suncă presată, ceapă tăiată feliuţe, la fel şi ardeiul, mozzarella şi măsline. La cuptor, şi poftă bună vouă, iar mie să-mi fie de bine!

14 gânduri despre „Pizza al Luppo

    • Uite, o sa incerc alta data! Iti dai seama ca si eu vreau un blat pufos, daca asta e rezultatul cu berea 🙂

  1. Cat de bine arata!!! Si eu sunt lesinata de foame… Salivez de parca s-a dat drumul la robineti intre masele. 😀
    N-am facut in viata mea aluat, insa cred ca se apropie momentul: ai facut sa para atat de usor!

    • Pai sa stii ca nici eu n-am facut pana azi, dar chiar ca n-a fost greu. Poti sa incerci cu incredere 🙂

      • Am uitat sa-ti spun ca-mi place si denumirea! 😉
        Cand incerc, dau de stire in blogosfera. 😀

Tu ce părere ai?

