Viaţa ideală (cum mi-ar plăcea mie)


Nu ştiu cum v-ar plăcea vouă să trăiţi, dar pe mine m-a impresionat mult povestea asta. Şi că tot răspunsese colega Andreea Toma la o leapşă despre lista de lucruri pe care ţi-ar plăcea să le faci în viaţă, iată cam ce mi-aş dori eu, pentru mine şi ai mei.

Omul ăla din articol trăieşte chiar şi fără curent electric, dar mi se pare un pic prea dur. Mi-ar plăcea însă să trăiesc într-o casă cât mai departe de civilizaţia urbană, de toate tentaţiile ei urâte. Undeva retras, unde nevoia să te înveţe. Unde să n-ai totul de-a gata: nici mâncare dacă nu pui în pământ, nici căldură dacă nu îţi strângi lemne. Nici confort prea mult, căci el ne conduce către sedentarism şi obezitate. Într-un cuvânt, să trăiesc cum trăiau acum o sută de ani strămoşii noştri, bunicii şi străbunicii.

Să am în schimb aer curat cât de mult, să am grădina verde şi plină de roadele pământului, să mănânc doar ce e bun, dar ce e bun şi sănătos cu adevărat, nu ceea ce ne învaţă azi societatea contemporană atât de decadentă. Să am bani doar atât cât să-mi cumpăr sau să-mi plătesc tot ceea ce nu îmi pot face singur. Adică un curent electric, mâncarea ce nu mi-o pot prepara eu sau soţia în gospodărie, ori să-mi cumpăr ceva bulendre.

Iar copiii să trăiască şi ei în acelaşi mediu sănătos şi ca dezvoltare fizică, dar şi ca formare a personalităţii. Să nu aibă tentaţiile nenorocite din faţa blocului unde astăzi poţi foarte uşor cădea pradă ca adolescent unor vicii cu ajutorul căreia poţi încheia rapid socotelile cu viaţa.

Ştiu că e aproape imposibil să se întâmple ce-mi doresc eu, mai cu seamă în timpul ce sunt activ pe piaţa muncii, dar dacă situaţia o va permite, măcar după pensionare aş face tot posibilul să-mi văd visul realizat. Măcar partea de final a vieţii să mi-o trăiesc aşa cum îmi place, şi nu cum din păcate sunt nevoit s-o trăiesc datorită societăţii în care vrând-nevrând trebuie să activăm.

9 gânduri despre „Viaţa ideală (cum mi-ar plăcea mie)

    • Si eu sunt puturosel, Andreiuta draga, dar as munci daca asta m-ar face sa ma simt bine asa cum imi doresc. As lucra pamantul, as aduce lemne din padure, as face multe caci asta ar fi visul meu.

      • Pai asa ziceam si eu 🙂 Dar sa nu fim nevoiti in cativa ani sa facem asta, datorita foartei probabile foemete mondiale 😀

  1. Suna bine ce zice nenea ala, dar eu sunt copil de oras, imi prieste poluarea de minune (doar am crescut in umbra furnalelor!) si nu as rezista in alta parte mai mult de… o luna, as zice. Cum plec din oras intr-o zona cu aer mai proaspat, cum racesc si ma pun la pamant toate bolile. 😆

Tu ce părere ai?

