Ce-o fi dincolo de Univers?


Mereu mi-am pus întrebarea asta. Sigur că da, am înţeles că e infinit. Dar refuz să accept noţiunea de infinit. După infinit, ce urmează?

Chestia cu nemărginirea e acceptată de oameni pentru că nu pot stabili exact ce e dincolo. Oamenii de ştiinţă au, evident, limitele lor, mai cu seamă în ce priveşte crearea Universului în care trăim. Dar tare mi-aş dori să aflu cât de departe se poate întinde acest mediu aşa-numit infinit în care coabităm. Ştiu, că până şi cu viteza luminii dacă am călători, şi tot ne-ar lua multe milioane de ani ca să ajungem la marginea Universului. Interesant e că nu prea putem să apreciem cam pe unde suntem în Univers. Prin centru (adică să fim buricul), mai pe la margine? Tot din cauza teoriei infinitului nu putem aprecia. Dacă e infinit, e infinit şi gata, nu poate avea mijloc sau laturi.

Mi-e greu să trec chiar şi cu imaginaţia de limitele cunoscutului. Mi se ridică părul pe mâini doar când mă gândesc la uriaşul spaţiu în care ne aflăm. Nu-mi rămâne decât să sper că pe durata vieţii voi afla de la oamenii de ştiinţă ceva mai multe în domeniul ăsta.

7 gânduri despre „Ce-o fi dincolo de Univers?

  1. Universul nostru se afla intr-o bila asa cum este in Man in Black – glumesc – este interesanta ideia ta si multi sunt curiosi dar pacat ca nu se poate afla

  2. Cred ca infinitul nu exista decat ca senzatie, ca impresie, ca mijloc de exprimare, ca raport. Caci daca compari metrii din lumea in care traim cu anii lumina, oricati metri ai putea sa-ti imaginezi nu pot, adunati toti laolalta sa faca cat un singur an lumina. Noi traim in lumea metrilor si a kilometrilor iar anul mumina e din alta lume. Mintea poate sa-si imagineze un an lumina, insa constiinta noastra nu.
    Alta explicatie a infinitului poate fi creatia continua. Ca si cum am calatori cu viteza luminii catre capatul Universului, insa Universul se extinde cu viteza mai mare.

    • Asteptam un raspuns de la tine 🙂 Asa este, Forta Creatiei e mai mare chiar si decat imaginatia noastra, si chiar daca am ajunge la nivelul la care am putea calatori cu viteza luminii tot n-am putea ajunge la capat, caci el se va departa continuu.

  3. Pingback: Deschiderea portilor « Opiniile mele

  4. cred ca viteza gindului este mai mare decit viteza lumini….iar opinia mea despre univers..este iposibila…pt ca nu se poate demonstra…si nu se va putea demonstra niciodata….si cred ca asta datorita capacitati noastre de a intelege de a percepe si de a pune in aplicare acest fapt…vom inventa tot felul de teori care mai devreme sau mai tirziu vor fii demontate….cred ca universul pe care-l percepem vizual si nu numai este asameni unui paravan de protectie al unui ordinator….dupa acest paravan….va las pe voi sa deduceti…ce conexiuni urmeaza sa facem ok pe curind…oricum este magnific de frumos ..universul ce ne inconjoara..!..

  5. Si eu m-am intrebat ce este dincolo de univers. Universul nu este infinit el continua sa se mareasca datorita exploziei Big Bang. Poate dincolo de univers este alt univers.

Tu ce părere ai?

