Cam când vine Apocalipsa?


De ani şi ani de zile tot citim pe pereţi, pe ziduri, prin staţiile de autobuz următoarea exclamaţie: „Iisus vine!”. Am înţeles ideea. Iisus vine pentru a ne mântui. Ştiu asta. Dar ce vrea să spună ăla de scrie peste tot informaţia asta?

Cel (sau cei) ce scriu pe toţi pereţii că vine Iisus au vreo ştire de ultimă oră la care nu avem noi acces? Ştiu ei mai multe decât noi? Din puţina mea cultura Biblică (am citit doar Noul Testament, spre ruşinea mea) ştiu că ziua Apocalipsei nu o ştie nimeni, nici Fiul, ci doar Tatăl. Rezultă că totul e o dezinformare ordinară. Dar ce înseamnă, totuşi, Apocalipsa?

Bunul meu prieten şi fost şef Mitică Paraschiv spunea odată că „Apocalipsa e atunci când mor eu”, pentru că în acest fel toate se sfârşesc din punctul meu de vedere. Fireşte că adevărul poate fi altul. Dar pentru a ajunge să fim pregătiţi pentru Sfârşit, ce poate veni oricând, trebuie să fim buni. Binele este pe ordinea de zi. Fără Bine, cel ce topeşte Răul, nu vom putea fi vreodată decât nişte suflete pierdute în slujba unui mare Nimic.

13 gânduri despre „Cam când vine Apocalipsa?

  1. Despre „facutul de bine” cu orice pret… sorry, nu intru la categoria „intoarce si celalalt obraz” ci la „da-i una sa-i sara ochii pe pereti” 🙂

    • Nici eu, draga Angela, nu pot intoarce celalalt obraz. Dar vorbeam despre binele facut din proprie initiativa, sincer si la obiect. Aici cu siguranta te pricepi 🙂

  2. „Apocalipsa” e o invenţie menită să tulbure turmele ca „cineva” să profite de pe urma lor. Atâtea şi-atâtea cazuri se sinucideri în masă, de prezicători apăruţi peste noapte şi mediatizaţi excesiv n-au fost suficiente pentru a a-i convinge pe cei bezmetici că „apocalipsa” totală nu există… Există doar unele mai mici (vezi tsunami, uragane, cutremure, erupţii), dar şi alea-s de când lumea.
    În fine, bine-a zis dom’ Mitică, cel mai bine!

    • Probabil ca Apocalipsa propavaduita in Biblie va exista candva. Dar nu cred ca ea va insemna sfarsitul planetei Terra, fizic vorbind, ci va reprezenta un nou inceput, cu mai mult bine si fara imperfectul de azi.

  3. Intoarcerea celuilalt obraz eu nu o vad ca fiind lipsa de combativitate. Doar sa nu pastram manie si rautate. Si sa-l intelegem pe cel ce ne-a lovit, sa nu-l judecam. Poti sa-l altoiesti pe unul cu zambetul pe buze! Caci a te lasa lovit fara sa ripostezi inseamna ca lucrezi impotriva ta, adica a vietii.

  4. Am vazut scris pe un perete in Bucuresti „Isus vine si trece prin tine”. Eu nu cred in Apocalipsa, cel putin nu asa cum este prezentata in Biblie, spre oroarea noastra. Dumnezeu nu-si incheie un capitol cu flacari, ruperea cerurilor si neiertare.

  5. Hm, multi dintre habotnicii intalniti prefera sa creada cu tarie in apocalipsa lor (despre care si eu stiam ca nimeni nu are habar cand va veni) decat sa mai lase de la ei, si nu neaparat sa intoarca si celalalt obraz, dar sa lase la o parte rautatile gratuite si betele in roate puse doar pentru a-si face de lucru. Sau pentru a le face altora de lucru.

Tu ce părere ai?

