Cine sunt ţiganii?


Ia vedeţi aici!

Ăştia sunt. Cârnaţii de italieni, italienii care sunt mai ţigani decât indienii noştri. Acei italieni care ne dau nouă lecţii.

15 gânduri despre „Cine sunt ţiganii?

  1. Am vazut si mi-a placut. Tocmai aceasta placere ma ingrijoreaza un pic.
    Ma gandesc ca italienii sunt si ei manipulati de politicieni in scopuri electorale. Si noi, romanii, suntem la fel. Si noi avem timp sa dam vina pe altii, cum ar fi tiganii. N-as vrea sa fiu inteles gresit. Tiganii sunt o problema, dar nu-i putem acuza pe ei pentru ca nu suntem noi in stare sa o rezolvam. Eu sunt sigur ca exista o solutie, numai ca n-am vazut-o noi.
    La fel ca s i noi, italienilor le convine sa arate cu degetul, dar se pare ca inca o data fratele meu mai mic are dreptate: cu un deget arata spre noi, iar cu celelalte patru inspre ei.
    Imi amintesc ca in 2008 unul sau doi americani veniti la noi in fabrica ca sa castige un ban cinstit si foarte generos oferit de conducerea europeana si-a pierdut bagajele in Italia. Mai tin minte ca spunea ca fusese avertizat ca in Italia se fura tare de tot. Iar imi amintesc ca noi, tantalaii de romani, am zis ca sigur hotii din Italia trebuie sa fie romani.
    Da-i, Doamne, romanului mintea cea de pe urma!

    • Solutii exista cu siguranta, aici nu pot sa te contrazic. Dar si noua ne place sa ne complacem… Tocmai de-aia, pentru ca nu am taiat nodul gordian de la inceput, acum avem probleme cu tiganii, si din cauza lor. Habar n-am ce metode ar trebui aplicate.

    • Si italienii fac parte dintre popoarele cu criminalitate crescuta, cu bun simt scazut si cu o politete si educatie sub limita. Rad de ai nostri doar ca sa se acopere pe ei.

      • Nu cred ca poti sa spui ca un popor anume, adica pe baze etnice si cultural-lingvistice e mai criminal, asa pe termen lung si durabil, in mod „caracteristic”, decat altul, cel putin nu stiu inca daca s-a cercetat recent in legatura cu asta ca nu am cautat. O sa caut, ca m-ai facut un pic curios in legatura cu asta. Am sa revin.

        Dar, din ce stiu eu, poti sa spui ca criminalitatea este mai ridicata intr-o anumita zona geografica (cartier, oras, tara) deoarece este mai usor masurabil, exista statistici in multe locuri, etc.

      • Cu articolul asta am vrut sa arat ca nu doar romanii sau tiganii romani fac rele, ci si preacivilizatii italieni. Oricum, cred ca i-as prefera pe tigani decat pe sicilieni.

      • Revin ca sa spun ca, ba da, s-a cercetat si se mai cerceteaza in legatura cu asta destul de mult (in sens modern), dar cum exista diverse teorii despre asta, (biologice, psihologice, sociale, si fiecare de mai multe feluri, inclusiv bias de perceptie, si de focus de interes de cercetare), si fiecare grup cerceteaza sub teoria lui, (mai ales in legatura cu factorii de cauzatie ai criminalitatii, dar si cu factorii ei favorizanti), si cercetarile unora sunt criticate de ailalti, deci nu sunt acceptate in mod durabil, si sunt adesea frecvent infirmate, vad ca, efectiv, in aceasta clipa nu exista consens in legatura cu etnicitatea, sau caracteristica comuna cultural-lingvistica si criminalitate. Dar de cercetat si studiat se cerceteaza in continuare, in mod destul de activ, plus cursul de „Etnicitate si criminalitate” este un curs frecvent obligatoriu la multe facultati reputabile curente de Criminalistica, dar mie personal efectiv mi s-a facut capul calendar si am ametit cand am vazut cate chestii trebuie sa compar ca sa-mi pot formula macar si o parere schitat de ansamblu, asa ca efectiv nu am putut sa mi-o formulez.

      • Nu pot sa spun decat, Doamne, ce bine ca nu lucrez in Criminalistica si Politie, ca efectiv nu cred ca as fi rezistat sa trebuiasca sa invat toate lucrurile astea, si sa mai dau si examen din ele, plus Doamne, cum oi fi trecut eu ca gasca prin apa prin facultate ? Cred ca am avut noroc ca am facut-o in Romania, ca in alta tara cu facultati mai grele, in VECI nu treceam eu nici de semestrul I, daramite de anul I.

      • Zau, asa ! Efectiv m-am crucit si am inceput sa fac matanii, (asa in gand, desigur), cand am vazut ce complicat e subiectul Criminalitatii ! Pai subiectele „Dragoste” sau „Casatorie”, ba chiar si de „Politica Externa” si „Relatii Internationale” sunt o nimica toata fata de ce-am vazut pe Google despre Criminalitate, chiar daca le iei si pe ele, biologic, psihologic, social, si economic, ba chiar si literar-istoric sau artistic, daca-ti place !

        Abia acum inteleg cu ADEVARAT miscarea Hippy, si We Don’t Need No Education, si Make Love, Not War ! Pai cred ca si eu faceam ca aia, (mai putin drogurile, desigur !), daca ma trimiteau cumva parintii sa studiez materia asta complicata, si sa mai dau si examen din ea, in loc sa ma lase la nivelul meu real care e acela de a desena floricele si de a decupa omuleti tinandu-se de mana din hartie, ca nivel de maxima dexteritate si creativitate de care sunt in stare, si de a toci niste formule simple pt. a rezolva ecuatii de cel mult grad 2, (pe care le-am si uitat de altfel de cand am luat, din fericire, Bac-ul, pe cand era mult mai usor decat in zilele astea), ca nivel real de intelect ! Pe bune !

  2. Re. sicilieni: stiati ca exista o parte a populatiei Siciliei care are stramosi vikingi dintr-o perioada de migratie/invazie de vikingi de mai de mult ? Mi s-a povestit ca acesti sicilieni au ochi albastri, uneori chiar si parul roscat, in mod oarecum necaracteristic populatiei majoritare.

  3. Am remarcat ca italienii adevarati, (adica nu aia originar italieni care au emigrat in alta parte si sunt la a 2-a, a 3-a generatie de imigranti deja), se ofenseaza destul de tare daca faci bancuri cu Mafia ! Italienii-americani rad si se distreaza la fel ca si noi, dar italienii italieni se oftica rau de tot !

    • Pai cred ca asa sunt ei, constipati, irascibili si fara simtul umorului. Dar asta mai inseamna si ca se simt cu musca pe caciula.

  4. Stiati ca in Italia chiar exista un partid care a avut/are ca deziderat despartirea statului italian in 2: Italia de Nord (care include si centrul), si cea de Sud, ei considerand cele 2 regiuni chiar ca 2 posibile „natii” diferite ? Desigur au si alte chestii pe care le sustin, ca de exemplu federalizarea Italiei, nu chiar secesiunea directa, in legatura cu care au lasat-o mai moale in ultima vreme.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lega_Nord

Tu ce părere ai?

