Să nu începeţi cu campanii


Că parcă văd c-o să ne umpleţi ziarele, emisiunile televizate şi internetul cu tot felul de campanii „Nu eutanasiaţi câinii vagabonzi”. Chiar nu am chef de aşa ceva.

Atâta timp cât de douăzeci şi ceva de ani nu s-a găsit o soluţie pentru a nu ne mai lovi de câini la orice colţ de stradă, să lăsăm legea să-şi facă treaba acum. Asociaţiile pentru protecţia animalelor s-au făcut că se ocupă, dar n-au reuşit decât să mănânce bani de pomană. Aia cu adăposturile e vrăjeală, la aproape 200000 de căini câţi sunt în Bucureşti, e o glumă proastă şi un atentat la banul public. Un pensionar sau un bolnav n-am îngriji, n-am ajuta un copil amărât să meargă la şcoală, n-am construi adăposturi pentru oamenii străzii, dar le-am construi adăposturi căinilor. Asta ar fi culmea prostiei!

Nu sunt instigator la violenţă şi la crimă, şi câinii sunt suflete, dar trebuie să fim de acord că omul e om şi câinele e căine. În concluzie, repet ce-am scris şi în introducere: iertaţi-ne şi scutiţi-ne cu campanii plângăcioase împotriva eutanasierii. Babele pişăcioase care plâng de mila câinilor, să-i ia acasă şi să-i suporte acolo. Dar n-o vor face, vă asigur. Românul vrea să se facă, dar cu banii şi pe spinarea altuia. Campanii pentru adoptarea lor accept. Dar repet din nou, să vedem ce succes vor avea. Aştept, nu în ultimul rând, să văd străzi curate şi fără câini vagabonzi.

15 gânduri despre „Să nu începeţi cu campanii

  1. Parerea noastra despre acest subiect o cunosti. Din pacate, nici o alta metoda folosita pana acum nu a functionat, asa ca… Sau nu a fost bine pusa in practica, pentru noi oamenii de rand care trebuie sa ne ferim de caini la fiecare colt de strada, e tot una. Sa se faca ceva odata si gata. Parerile sunt de tot felul iar majoritatea oamenilor care se vor a fi milosi de ochii lunii „se abtin”. Cei care nu sunt de acord, nu au decat sa adopte cat de multi pot si astfel, poate scapam de ei. Stiu pe cineva care are nu mai putin de 11 caini la curte. Si asta e o mare nebunie dar ma rog. Pana una alta am inteles ca eutanasierea se va lasa la aprecierea primariilor locale sau de sector. Sunt curioasa daca peste un an se va vedea vreo schimbare.

    • Pai aia ziceam si io la sfarsitul articolului: sa vedem cum va fi pusa in practica la nivel local. Daca dom doctor va reusi sa starpeasca vizibil cainii, prin orice metoda pana la anul, ma mai gandesc daca-l votez. Daca o va tergiversa la nesfarsit, sa-si ia gandul. Dar primarilor le e frica de electorat in ambele directii: nu vor sa-i supere nici pe bosorogii si femeile nesatisfacute ce le iau apararea doar verbal, dar nu vor nici sa-i dezamageasca pe ceilalti, ce-si doresc sa scape odata de starea asta de fapt.

  2. Daca ar fi sa fim „umanisti” pana la capat, atunci ar trebui sa ne sinucidem pentru ca am ocupat teritoriile animalelor. Sa le lasam habitatul natural.
    Asta e viata, nu poti sa fii mama tuturor cainilor vagabonzi, mai ales ca acestia se inmultesc destul de repede. In occident cainii vagabonzi care nu sunt adoptati sunt eutanasiati fara mila. Insa numai noi suntem vinovati de „lipsa de omenie”.

    • DIn pacate, n-avem incotro. Daca tineam situatia sub control de la inceput, acum nu mai trebuia sa facem actul asta. Tot noi suntem de vina ca i-am lasat sa se inmulteasca, e ca si cum ai face copii in nestire, iar apoi i-ai trimite la cersit sau i-ai vinde pentru ca nu-i poti creste.

      • Esti carcotas ca de obicei colegu’!Tu nu vezi ca s-au rezolvat TOATE problemele din tara asta si a mai ramas doar asta cu cainii?

  3. Parerea mea este ca problema cainilor vagabonzi este o problema simpla de sanatate publica, dar este, ca si multe alte anxietati umane, politic exploatabila.

    In mod practic, atata vreme cat cei raspunzatori de sanatatea publica a cetatenilor aflati in grija/raspunderea lor din acest punct de vedere isi fac treaba in mod constiincios si profesional corect, competent, si etic, si atat vreme cat legislatorii le asigura cadrul legal operational necesar pt. a-si face treaba, (ca aici cred ca e inca punctul slab „structural”), politicienii si exploatatorii politici profesionisti si amatori au tot dreptul sa faca si sa zica ce vor dansii si ce-i intereseaza/motiveaza pe dansii in mod special, adica sa continue campanii de tip politic cat vor ei, si de care vor ei, daca o fac, desigur, in mod legal, plus, preferabil, dar nu obligatoriu, si etic, adica macar totusi empatic uman cu gandul la bunastarea tuturor semenilor concetateni, concitadini, etc.

    • Pe la noi nimic nu mai e etic, moral si in sprijinul cetateanului care iti da sa mananci, prin impozite, dar si prin votul oferit.

  4. La urma urmei si vacile, porcii, gainile sunt tot niste suflete. Dar le omoram si le mancam fara sa facem atata teatru ieftin despre moralitate. Daca nu omoram cainii, atunci nici alte animale nu ar trebui sa omoram. Chiar as fi curios cati dintre inversunatii sustinatori ai cauzei animalelor sunt vegetarieni.

    • E, aceia care se dau mai catolici decat Papa n-au nicio treaba cu principii similare, cum ar fi vegetarianismul. Sunt doar agitatori, iar o problema ca asta pe care ai pus-o tu nu le-ar cadea bine la stomac. Insa porcul, oaia sau gaina pica foarte bine. Tot la stomac.

  5. Campanii de aparat cainii aia agresivi de pe strazi (chiar aseara am avut ultima intalnire cu unul ce ne prinsese incoltite intre vo’ 4 masini) n-ai sa vezi pe la mine. Poate doar campanii pentru strazi fara caini. Nu-mi pasa cum, dar sa nu-i mai vad. Cand am vazut o tanti de asta pe la tv bocind mai tare decat daca ar fi murit ma-sa, mi-am zis ca sigur e sonata. Da’ din nefericire sunt destule d-astea care chisa ochii ca sa ma exprim in graiul natal. Insa mai mult de-atat nu fac. Sa isi ia caini acasa, sa le faca adaposturi. Ce vina am eu care n-am eliberat caini pe strazi dupa ce mi-a fatat cateaua fiindca n-am avut catea si nici n-o sa am vruna? De ce sa suport eu ceva care nu imi place?

    • Nu ma refeream la tine, ori la cei de prin zona mea de bloage. Mă gândeam c-or să apară pe la teveu tot felul de cucoane nesatisfăcute ce or să ne umple creierii cu prostiile lor. Sau pe Facebuci tot felul de cauze pro javre. N-am nevoie de aşa ceva, nici nu vreau să aud!

  6. n-ai sa vezi facandu-se ceva pe tema asta… or sa ne muste in voie pe strada si pentru ei exista ong-uri, ca-s minoritari si suflete necajite.
    si da-i din putinul tau cica… o pulpita, o bucuta, da-i ca el caine saracul, n-are…

    • Nu de muscat ma tem eu, chiar n-am frica de caini. Dar un copil ori un batran s+ar putea s-o incaseze. Mai nasol e cu tigania asta (ca atmosfera) creata de imaginea cu caini roind peste tot.

Tu ce părere ai?

