Caut ONG şi nu găsesc (al minorităţii majoritare)


Dacă găsiţi voi, să-mi spuneţi şi mie. Un oenge, o asociaţie pentru apărarea drepturilor omului simplu. Al omului nici negru, nici evreu, nici homosexual, nici defavorizat. Al omului pur şi simplu, nu al animalelor de tot felul, nu al pădurilor, nu al mediului înconjurător.

Tare mă îndoiesc c-o să găsiţi aşa ceva. Nimic, dar absolut nu se face pentru simplul om obişnuit. Se consideră că un om normal care a urmat o şcoală, care merge la servici, care are unde să stea şi ce să mănânce le are pe toate. Aşa ar fi, la prima vedere, dar ia să vedem? Omului simplu i se cer taxe şi pentru ce iese din el când mănâncă iahnie, boschetarului nu ie se cere nimic. Animalele nu au voie să fie eutanasiate, dar cetăţeanului de rând i se administrează chimicale şi E-uri în mod conştient în alimente. Capra neagră, ursul Koala, râsul şi corbul sunt ocrotiţi de lege, iar în schimb în alte ţări se aplică pedeapsa cu moartea, uneori fără niciun fel de judecată. Dacă îl faci pe un evreu jidan, pe un negru ori ţigan cioară iei amendă zdravănă, căci e minoritate şi trebuie să fie protejată. Dacă îndrăznim să protestăm atunci când pe stradă vedem cărduri de dezaxaţi ce-şi aclamă orientarea sexuală, iar dăm bani din buzunari, că şi ăia trebuie protejaţi.

Eu, noi, voi, oamenii simpli, cei ce nu facem parte din nicio sectă, rasă minoritară, grup protejat, extremă de orice fel, toţi aceştia ce protecţie au? N-am auzit pe nimeni să vrea să apere omul simplu. Păi poate că nici nu-i de bon ton. Ce efect ar avea la marele public o acţiune de protecţie pentru un om ca toţi oamenii? Zero! Dă bine la popor câte o acţiune de salvare a ozonului, a muşchiului de pe brad, protejăm fulgii de pe găina de munte şi tuleiele ursului carpatin, dar pielea celor mulţi cine o apără?

19 gânduri despre „Caut ONG şi nu găsesc (al minorităţii majoritare)

  1. Pai omul simplu are drepturi ma…
    „Ai dreptul sa taci din gura, tot ce vei spune poate si va fi folosit impotriva ta intr-un tribunal”
    Tribunal prezidat de un jidan poponar, care te baga la parnaie pt ca ai expirat aerul langa el…

  2. Se presupune ca daca esti un om normal care a urmat o scoala si ai un job normal nu ai nevoie de ajutor. De ce sa existe asociatii care sa te apere??? Nici statul nu face nimic pentru tine sau pentru mine, vrei sa faca asociatiile?
    By the way, termenii „tigan” si „jidan” vor fi trecuti in noua editie a dexului. D’abea astept sa-l inlocuiesc pe cel vechi cu cel mai nou 😀

    • Pai da, pentru ca cica asociatiile cumva completeaza sau macar initiaza ori semnalizeaza situatia unui grup aflat in pericol. Acel grup de indivizi sau acele probleme semnalate de ong-uri se presupune c-ar fi neglijate de autoritati, asa ca niste societati de ajutorare se grabesc sa dea o mana de ajutor. Dar a ajuta om pe om inseamna solidaritate, iar la omul nou asa ceva e pe cale de disparitie.

  3. Lumea asta pare cam ciudata. Parca din ce in ce absurditatile se accentueaza… sau poate ca abia incepem noi sa le observam?

      • Ahaaa, da. Putem sa infiintam o asociatie de sprijinire a bloggerilor mai putin cititi (cu articole mai putin citite). Sau o asociatie a blogurilor ce militeaza pentru o Romanie mai de bun simt, mai morala, mai curata spiritual. Sunt prea visator? 😛

  4. mda, de portofel deschis uitasem.
    si gura deschisa sa o luam la mumu.
    aia ar trebui sa ne ceara
    ca oamenii sunt indobitociti.
    c-asa e vremurile maica, trebe sa traim, nu?
    mi-e scarba de mentalitatea asta de om jucat in picioare ca pe-o minge de carpa

    • Dar nici n-ai cu cine, nene. Daca te rascoli cumva, si crezi ca ai tovarasi de lupta, te inseli. Chiar daca la inceput vei avea cu cine sa te aliezi in lupta contra tuturor lucrurilor ce ne zgandare, dupa o vreme te vei uita inapoi si vei constata ca nu mai e nimeni. Ne place sa plecam capul, ca asa stim noi din batrani. Eu cred ca daca pleci capul, nu numai ca iti va fi taiat, dar va fi si scuipat si calcat in picioare.

      • aia zic si eu.
        daca-m fi macar 100 de oameni uniti, am putea face treaba.
        10 romani stiti ce-au facut?
        si-au vandut aici casele si si-au cumparat o insula cu hotel
        acum toti o duc bine merci
        sunt manageri ai hotelului, al insulei.
        au de toate acolo, de la ata de cusut pana la virmi de matase si super glue.
        sunt la 1 ora de mers pana la continent.
        1 ore cu barca, vapor, salupa etc.
        si eu as face asa ceva.
        dar n-am cu cine.
        unde mai gasesc eu oameni care sa aibe acelasi vis?
        majoritatea ar zice ca e o idiotenie.
        dar daca stai bine sa te gandesti, e ideal.

      • E ideal, corect, caci doar o viata avem. Dac-or mai fi altele dupa ea, nu s-a intors nimeni sa ne spuna. Dar daca in loc de 10, 100 am fi macar 100000, 1000000 am putea face insula aici. Visele noastre pot diferi usor, dar cred ca ne-am dori cu totii sa traim mai bine, sa fim in siguranta si in curatenie pe strazi si sa aiba toata lumea ce baga in gura si cu ce se incalzi.

      • si care-a aia?
        nu vezi ca ne e frica pana si-n autobuze?
        se urca un tigan cu manele pe telefon si nu-i zice nimeni nimic. ca i-e frica, ca baga ala cutitul in el, sau isi suna gasca care-n statia urmatoare ii taie pe fiecare-n parte.
        dar daca esti roman, toti sar cu gura pe tine.
        mi s-a intamplat mie, sa se ia o babuta de mine c-o deranjeaza muzica din casti.
        ea statea pe scaun si eu in picioare.
        mi-a facut observatie foarte indignata.
        am tinut-o minte.
        dupa cateva zile iar am vazut-o in autobuz
        tot jos statea, si in spate erau 3 tigani cu manele pe telefoane cu urlete, injuraturi si tipete
        tacea baba de n-avea treaba…

      • Fazele asta sunt identice si pentru politisti, nu doar pentru babe. Stai linistit, si politia tot de tine se ia daca tragi o basina pe strada, nu de tiganul care vinde tigari pe alee la Obor. Daca zic ca suntem o natie de cacaciosi, imi sare lumea in cap si-mi zice sa nu generalizez, sa vorbesc in numele meu. Eu ma mai iau de tiganii din autobuz, dar doar daca sunt cu cineva, nu de frica bataii, aici chiar nu mi-e teama, desi nu sunt vreun smardoi, dar ca sa aiba cine-mi tine partea macar verbal, ca cine stie ce cocalar apare sa-i tina partea tiganului.

    • P.S. Dar si tu ai drepturi ca oricine, garantate de Constitutie, de Declaratia Drepturilor Omului, de ILO (International Labor Organisation) daca muncesti, de insusi Natiunile Unite.

      ILO mie mi se pare o organizatie deosebit de intersanta, si nici nu stiam de ea cand eram in Romania, de exemplu.

Tu ce părere ai?

