Aşa suntem, chiar şi de ziua noastră


România, de ziua ei. Aşa cum e ea. Fără fard şi false impresii. Românii se duc la parade, dar unii dintre cei tineri nu ştiu bine ce s-a întâmplat atunci, iar cei mai bătrâni nu mai pot ajunge. România de ziua ei nu e prea fericită. Nici n-are cum, cu atâtea datorii. Dar nici locuitorii ei nu mai ştiu ce e patriotismul. Naţionalismul am fost ghidonaţi să înţelegem că e ceva rău, câh, ceva de condamnat. Am asimilat doar patriotismul de faţadă, dar nu ştiu câţi ştiu ce înseamnă să-ţi iubeşti ţara.

Românii de azi nici nu mai au timp să-şi iubească patria. Suntem tot mai convinşi că ce e românesc e prost, că tot ce e rău în străinătate e făcut de români, şi de lehamite sau din obişnuinţă nici măcar nu mai reacţionăm când suntem atacaţi. Realitatea TV ne sugerează că România râde de ziua ei. Poate or râde numai 3, 4 %, cel mult, dintre români, în niciun caz românului de rând nu îi arde de râs.

Chiar dacă doar îşi păcălesc foamea, românii se înghesuie la cazanele cu fasole montate prin parcuri de către factorii locali politici şi decizionali. Românul naiv nu ştie că nimic nu-i pe gratis, şi că în schimbul unei caserole cu fasole şi a unui pahar cu ţuică fiartă aşteaptă un vot favorabil la anul. Azi, babele din autobuz comentau reţeta fasolei pe care o crăpaseră în dumnealor, iar una din ele se lăuda că se va întoarce la locul faptei, şi va cere să-i pună şi la pachet. Aceleaşi babe se duc la anul la vot, şi vor vota, evident în mod conştient.

Vă stresez, chiar şi astăzi, cu câteva versuri tematice, desigur:

Azi, de Ziua Naţională
Fasolea se fierbe-n oală
Fasolica cu ciolan
Cea mai bună e-n cazan.

Românii se-nghesuiesc
Foamea ei şi-o potolesc
Mâncă-acu, că pân’ la anu’
Nu vor mai vedea cazanu’!

Vor vedea în schimb, măi frate
Preţuri mari pe săturate
Azi de ziua ta, române
Îţi doresc să trăieşti bine!

6 gânduri despre „Aşa suntem, chiar şi de ziua noastră

    • Iti dau si tie dreptate, dar n-ar mai avea nicio insemnatate azi. CU toata dorinta mea de a avea un rege, n-am cum sa imi doresc asa ceva. Imnul national e foarte frumos, imi dau lacrimile cand il ascult, de fiecare data, si cred ca si actual, totodata. Inca e bun pentru noi. In acelasi timp, nu am chef sa schimbaam imnul la 2-3 ani, ce natiune am mai fi?

  1. Bestial articolul!eu n-am fost la parada,nu-mi place imbulzeala,dar am reusit sa vad fara sa stiu k voi vedea,tancurile si alte masinarii militare din parcul regina maria,cand se retrageau.m-am simtit emotionata.mai multe,maine.

  2. ce să zc… la pomană e mereu îmbulzeală şi nu doar la noi. Acuma, eu nu mă mir că se-nghesuie pensionarii şi nu o fac de foame – stai tu liniştit, nu mă mir că se-nghesuie boschetarii, că aia na… n-au de unde. Mă mir doar de ce trebuie să dea la TV în fiecare an asta şi nu pot pricepe. E breaking news cumva? De ce nu se dă ştirea că în Oradea de exemplu, cu excepţia boschetarilor, lumea se duce să stea la coadă unde e fasolea pe bani, pentru că le e ruşine să mănînce de pomană? Nu se dă la ştiri asta, pentru că e normal şi de bun simţ, iar televiziunilor normalitatea nu le bagă-n traistă.

    • In Oradea e alta planeta di sistemul solar Romania, de-aia oamenii platesc pentru fasole. Pana la urma, e foarte buna, iar cetatenii isi satisfac foamea de a fi roman in mod traditional, nu isi potolesc doar foamea stomacala. Aia e vremelnica. Dupa cateva ore, iar iti va fi foame si il vei injura chiar pe cel ce a organizat fasoleala, culmea!

Tu ce părere ai?

