Gest cu efect garantat


A dona sânge nu e greu. E suficient să fii sănătos, să ai o stare fizică bună în momentul actului şi, mă rog, să nu-ţi fie frică de ace. Este unul dintre puţinele acte de sacrificiu (deşi nu e decât unul minor), care are efect garantat, dacă ai analizele bune.

Pierzi pe la Centrul de Hematologie vreo două ore, timp în care aştepţi pe la cabinete, ba să ţi se i tensiunea, ba să ţi se verifice hemoglobina, dar o faci gândindu-te că ajuţi pe cineva în suferinţă, ba chiar îi poţi salva viaţa. Pentru cine poate şi e sănătos, recomand să facă gestul de a dona sânge, măcar o dată pe an.

P.S. Azi am donat şi eu.

10 gânduri despre „Gest cu efect garantat

  1. Si eu am donat sange de 2 ori cand aveam un pic peste 20 de ani. Si mie mi-a parut bine ca am putut dona sange atunci. Dupa aia, incepand deja, dupa ce am implinit 26-27 de ani, mai ales, sa imbatranesc, am devenit mai zgarcit.

    • Eu am mai donat in 2005, pentru tata, care era atunci in spital, apoi pentru cumnatul colegului meu, iar acum ca sa mi se mai subtieze si mie sangele, si poate pot ajuta si pe cineva.

  2. P.S. Tuturor posibililor tineri sau adulti doritori de a dona sange, just in case, deoarece chiar ca nu stiu cum se face verificarea la nivel de sanatate generala a posibililor donatori de sange si/sau testarea ulterioara a rezervelor de sange in Romania, le recomand sa NU uite sa se testeze re Hepatitele B si C si HIV INAINTE de a dona sange.

    Re HIV, recomand 2 testari, cu 3 luni inainte si inca o data inainte de a efectua donarea de sange, PLUS purtat OBLIGATORIU de CONDOM (prezervativ) pt orice activitati sexuale cu cel putin 6 luni inainte de a efectua donarea de sange, CHIAR DACA SUNTETI INTR-O RELATIE PRESUPUS MONOGAMA.

    NU GLUMESC, NU FAC MISTO. Nu sunt interesat de a auzi/citi cracniri sau disensiuni de la cineva in legatura cu asta, desi, desigur fiecare are dreptul sa si le exprime liber cat o vrea, dar pe mine NU ma va „convinge” nimeni sa imi schimb aceasta recomandare cat se poate de serioasa, pe care o sustine, cel putin din 2010 incoace, pana si VATICANUL ca o recomandare cat se poate de prudenta si de recomandabila.

    http://www.rferl.org/content/article/1144617.html

    http://newswire.cup.ca/articles/48613

  3. Am facut un comentariu cu linkuri html care e la moderat din cauza lor dar care cred ca e important de moderat inainte de ajunul Craciunului, de aia zic despre el acum aici, just in case.

  4. Pingback: Multumesc mult,Loopooo « Subiectivism naiv

Tu ce părere ai?

