Bobotează fără ger


Cred că iniţial, pe la începuturi, Boboteaza era o sărbătoare cu ploaie. Adică atunci când a fost botezat Iisus cu siguranţă ori ploua, ori era o atmosferă aşa, mai de toamnă. În niciun caz de iarnă grea, aşa cum ştie românul că e perioada Bobotezei.

Ieri mi-am dat gluga jos de la jachetă, dar presimţeam că azi voi avea nevoie de ea. Şi după cum am bănuit, am ieşit afară, dar nu mi-am mai pus-o înapoi, deşi ştiam că o să mă picure puţin. Dar afară plouă aşa de plăcut, că zici că e ploaie mocănească de toamnă. ploaie de iarnă n-o putem numi, căci aşa ceva nu prea există, şi nici acuma nu putem zice că-i iarnă.

Chiar, nu mai vine iarna aia odată? Vreau şi eu un pic de zăpadă, poate ajung un pic la munte, că n-am mai fost de mult iarna, şi vreau să mă dau cu vreo săniuţă ori măcar cu capacul de la toilet, mişcare să fie. Mişcare şi zăpadă prin toate colţurile pantalonilor, izmenelor şi ce oi mai avea eu pe dedesubt. Vreau o iarnă cum era când eram copii, cu multă ninsoare, om de zăpadă şi joacă până la epuizare!

15 gânduri despre „Bobotează fără ger

  1. era sa zic ca nu ploua, dar ploua.
    si e ger.
    adica m-am culcat doar cu tricopu pe mine si fara sa dau drumul la caldura.
    m-am trezit anchilozat de spinare.
    si-acu stau cu lumanari sub nas.
    e ger in casa, in burti, in tara…
    ai prins aluzia da?
    de la basescu futu-l in dinti ni se trage.
    nu mai da nici zapada nici nimic…

  2. Despre posibilul buletin meteo la vremea botezului lui Iisus Christos:

    Se povesteste in diverse texte scrise ca botezul invatatorului Iisus Christos a avut loc in raul Iordan, in regiunea Perea, o regiune de lunca cu vegetatie destul de abundenta, care se afla in valea estica a raului Iordan intre raurile Arnon (Wadi Mujib, din Regatul Hashemit al Iordaniei azi, rau cu o lungime de aprox 72 km care coboara dinspre munti spre Marea Moarta, si al carui nume inseamna „zgomotosul”), la sud, si Hieromax (Yarmouk, care curge prin platoul Hauran aflat in SV Republicii Arabe Siriene de azi si NV Regatului Hashemit al Iordaniei, si care este un rau de granita la un moment dat atat intre Republica Araba Siriana si Regatul Hashemit al Iordaniei, cat si intre statul Israel si Regatul Hashemit al Iordaniei, si reprezinta la un moment dat si granita de sud a Inaltimilior Golan ce apartin, cf ONU, Republicii Arabe Siriene), la nord.

    Aceasta regiune este totusi in general caracterizata de o clima corespunzatoare regiunii mai largi din jur, care are in general precipitatii relativ scazute, verile fiind chiar destul de uscate, primaverile si toamnele fiind placut imbietoare, insa tot in general lipsite de precipitatii, si doar iernile aducand uneori ploi.

    Desi nu se stie exact anotimpul in care a fost botezat Iisul Christos, atat in tabloul pictorului italian de origine din orasul Bologna, Guido Reni, cat si tabloul pictorului italian, tot de origine bologneza, Francesco Albani, vremea portretizata este senina si lipsita de precipitatii, desi ora pare o idee mai tarzie, spre seara, in tabloul lui Reni, si ceva mai inainte de amurg, desi tot dupa amiaza, in tabloul lui Albani. Totodata, in tabloul pictat de italianul de origine florentina, Ottavio Vannini, care descrie intalnirea initiala a lui Ioan Botezatorul cu Iisus Christos, dupa care se presupune ca nu a trecut prea mult timp pana cand Iisus Christos s-a decis sa se lase botezat in public de catre Ioan Botezatorul, vremea pare o seara de vara tarzie sau, cel mult toamna timpurie destul de uscata si ea.

    Dupa parerea mea, Iisus Christos nu s-ar fi lasat botezat in public intr-o zi oarecare sau la o ora oarecare, mai ales ca am impresia ca s-a gandit destul de bine daca sa se lase botezat sau nu, deci nu prea cred ca ar fi ales o zi care sa fie ploioasa, si, daca s-ar fi intamplat o zi ca asta, sunt aproape sigur ca acel botez ar fi fost amanat si replanificat pentru o alta zi.

    Desi ocazia pare sa fi fost destul de intima, fara un numar extrordinar de mare de spectatori, totusi, sunt sigur ca au fost destui oameni si martori si oameni posibil interesati de spectacolul acestui botez, si cred ca decizia lui Iisus Christos de a se lasa botezat in public a avut o destul de probabila componenta public educativa.

    In concluzie, eu nu cred ca ploua in ziua si la ora la care a fost botezat Iisus Christos, atunci prin anul 29 al erei noastre, cel al 15-lea an al domniei imparatului Tiberius Caesar, cf Luke.

      • Crestinii mai sarbatoresc, de Boboteaza, cf wikipedia, si vizita Magilor la Iisus Christos, la o saptamana dupa nasterea lui, sarbatoarea Epifaniei, nu numai botezul lui ca adult de catre Ioan Botezatorul. Aceasta sarbatoare a Epifaniei a inceput sa fie celebrata de oameni in secolul 3, inca inainte ca ei sa inceapa sa sarbatoreasca ziua nasterii lui Iisus Christos, abia in secolul 4. Nu se stie data exacta a nasterii lui Iisus Christos, si este posibil ca ea sa nu se fi intamplat iarna, deoarece se pare, cf. Google, ca in Biblie scrie ca la vremea nasterii bebelusului Iisus pastorii erau pe campuri chiar noaptea, si acest lucru nu s-ar fi intamplat daca ar fi fost iarna, plus mai e vorba ca acea calatorie a familiei alcatuite din Iosif si Maria insarcinata catre Bethlehem a avut loc cu ocazia uneui recensamant, care nici el nu se crede ca a fost organizat iarna, ci toamna, posibil in septembrie, astfel incat sa poata oamenii sa calatoreasca mai usor, nici cand era prea frig, nici cand era prea cald, ca sa fie numarati cat mai bine.

        (P.S.-ul de tip dedicatie de mai jos se refera la comentariul despre buletinul meteo, nu la asta)

  3. P.S. Dedic acest comentariu de mai sus lui Sister Wendy (Beckett), care sper sa implineasca 82 de ani cu bine pe 25 februarie 2012, si inca si cat mai multi inainte, cat si lui Sister Renee, cea pe care am cunoscut-o la Helsinki, si care mi-a spus ca ea, dupa ce moare, are de gand sa il roage pe D-zeu sa ii ingaduie sa aiba ocazia sa se plimbe de cate ori vrea cu tramvaiul in orasul San Francisco.

  4. Cred ca-s printre putinii care se bucura ca n-am tremurat de frig pana acu’ iarna asta. Vad ca mi-am cam luat degeaba haina groasa. De cate ori am iimbracat-o, am murit de cald in ea si am ajuns acasa transpirata.

Tu ce părere ai?

