Autoprestaţie


Am stat mereu şi m-am gândit: oare frizerii s-or tunde singuri, or putea? La fel, manichiuristele… Dar dentiştii, pot ei să-şi extragă singuri dinţi şi măsele, ori să-şi extragă nervi şi să trateze canale?

Sunt chiar curios dacă vreun chirurg din zilele noastre s-a operat singur, măcar de apendicită. Sau doctorii nu se îmbolnăvesc, fiindcă se cunosc din facultate cu bolile şi le dau o şpagă din ce iau de pe la pacienţi, în plicuri?

De pildă, scriitorii. Pot scrie ei cărţi pe care să şi le citească singuri, în lipsă de cititori? În cazul ăsta ar trebui să uite tot ce au scris imediat ce au dat cartea la tipar, pentru a le fi inedită lectura, aşa mă gândesc.

Chiar aşa, poţi să fii, ca în aceste câteva exemple (sigur or mai fi şi altele) propriul tău prestător de servicii?

21 de gânduri despre „Autoprestaţie

  1. Ati vazut filmul „127 Ore” ? Cu un excursionist care cade intr-o prapastie si i se prinde mana sub un bolovan si trebuie sa isi taie mana sa scape. Mie mi-a placut filmul.

      • Cand a fost lansat filmul i s-a facut reclama zvonindu-se ca scena respectiva este atat de insuportabila incat unii spectatori din sala de cinema au lesinat, au facut infract, etc. dar eu am vazut filmul si nu e chiar asa de dur, nici macar nu arata mare lucru, desi, desigur, iti dai seama ce se intampla, si desigur ca nu poate decat sa ti se stranga inima-n tine, dar, totsui, filmul e facut cu bun gust si e frumos, pune accent efectiv pe puterea oamenilor de a trece prin situatii cu totul si cu totul neobisnuit de dificile. Este un film chiar destul de poetic, tipul ala, la un moment dat, din cauza nesomnului si deshidratarii care incepusera sa se manifeste inainte sa se decida sa isi taie mana, cand si-a dat seama ca nu va veni nimeni sa il salveze, incepand sa aiba halucinatii, si acele imagini nu sunt deloc de prost gust sau horror, sunt chiar calde si multe se refera la familia lui, si se arata ca din cauza asta si-a capatat el curajul de a face asa ceva efectiv pt ca sa supravietuiasca, din dragostea pe care o simtea ca ii venise catre el din partea familiei lui, pe care voia sa fie in stare sa o rasplateasca cumva, supravietuind, atunci cand a fost momentul in care trebuia sa se decida.

  2. In America exista un proverb zicala despre avocatie: „Un om care este propriul sau avocat are un tampit drept client”, adica numai un prost alege sa se reprezinte pe sine insusi (si sa nu-si ia avocat profesionist).

    Plus ca mai sunt proverbele alea cum ca „Cizmarul merge cu ghetele rupte si croitorul cu hainele descusute”.

    Despre doctori nu am auzit un proverb nici autocritic, nici self-promo in felul asta.

    Cred ca in real life, doctorilor, stiind cam cum e sistemul sanitar, le poate fi chiar frica uneori sa se lase pe mana acestui sistem sanitar, mai ales daca e vorba de vreo boala mai complicata…desigur, nu toti, dar mi s-a parut o posibilitate destul de realista. Mai e si o chestie posibila legata de faptul ca doctorilor nu le place sa se simta lipsiti de control tocmai in domeniul lor „de-acasa”.

    A fost un film mai vechi cu William Hurt care a jucat rolul unui doctor chirurg care s-a imbolnavit de cancer, dar deoarece era un film de la Hollywood-ul mai vechi, (de pe vremea Mineriadelor din Romania, filmul fiind facut in 1991), acolo in filmul ala moare pana la urma sotia doctorului, iar el invata din propria sa experienta si se decide sa devina un doctor mai bun fata de pacientii pe care ii va intelege mai bine in viitor. (Dupa aia, vreo 10 ani mai tarziu, pana si Hollywood-ul a trebuit sa devina, vrand nevrand, mai realist…desi am citit ca intre timp, in America, asociatia doctorilor se pare ca a luat acel film destul de in serios la nivel de invatamant poltic, si acum la scolile de Medicina de acolo se fac ore de „empatie” fata de pacienti.)

  3. Eu am un doctor de familie ff dragut si simpatic aici in Norvegia. Si e si ff constiincios. Mi-a zis din prima, cum a dat cu ochii de mine ca trebuie sa invat sa ma relaxez, sa fac plimbari in natura, etc. Eu, ca orice pacient recalcitrant, nu l-am ascultat. IMHO, de aceea, nu este bine ca nici un doctor sa se trateze singur, deoarece exista risc sa nu isi asculte propriul lui sfat, si aceasta este valabil probabil pt o gramada de profesii de tip consultanta, de ex avocati, advisori financiari, consultati politici care se decid sa devina polticieni consultandu-se doar cu sine insusi, actori care se decid sa isi devina proprii lor regizori, profesori sau, mai des, guru autodidacti, etc. (exceptii la nivel de minune cu rezultate reusite in astfel de cazuri, desigur, or exista peste tot, dar nu sunt decat exceptii).

  4. P.S. ff important, ca poate citesc pe aici si seminarieni sau calugarite care doresc sa devina pastori sau ingrijitori de oameni sau de parti de oameni intr-o buna zi, cine stie…exista, desigur o derogare de la regula de mai sus reprezentata de o activitate care este OK sa ti-o faci tie insuti la nivel profesional, fie daca esti baiat, fie daca esti fata, cf. film educativ, (in lb franceza, ca e pt viitorii intelectuali ai Romaniei), de mai jos:

    Pt cine nu stie decat lb engleza, nu am gasit decat ceva la fel de detaliat educativ, stiut fiind ce pudic este poporul american:

    (sorry…ce sa fac, tu ai adus vorba, eu personal voiam sa uit, dar nu m-ai lasat cu postul asta…)

    • A, daaa, de fapt nici nu era greu sa te duci cu gandul la „lucrul manual”, din moment ce eu am pus un asa titlu 🙂 Eu as fi scris din prima despre asta daca vedeam un astfel de titlu la altcineva 😛

  5. Pingback: La Mall (10.01.2012 – Daily blogs #10) « Iosazaur.com – Un blog de Gabriel Iosa

    • De tuns e adevarat, am mai auzit si eu de oameni care se tund singuri.Dar frizerii sau coafezele nu prea se executa singuri, pentru ca fiind la salon, au colegi care ii fac 🙂

Tu ce părere ai?

