Profeţii de neimaginat


…Dar atât de fireşti sunt implinirile lor, astăzi. În Evenimentul Zilei scrie despre neverosimila intuire a unor invenţii din viitor, atunci aproape de neconceput, iar astăzi banale.

Câţi am mai putea trăi azi fără telefoanele mobile? Câtă răbdare am mai avea astăzi să realizăm o fotografie cu un aparat clasic, cu film, ştiind că orice încercare greşită e una pierdută şi nu mai poate fi reparată prin tasta „delete”? Fără televizor sau internet nici nu cred că are rost să mai discutăm c-am rezista.

Şi totuşi câteodată simţim nevoia de deconectare totală de la aceste obiecte cu înaltă tehnologie. Avem nevoie de o excursie în creierii munţilor, fără energie electrică, internet, tv sau telefon. Avem această dorinţă de „log off” şi pentru deconectare, dar parcă în subconştient ceva ne dictează s-o facem pentru a ne demonstra nouă înşine că mai putem fără toate acestea.

Aşa, ca o temă pentru acasă, pentru aceia din voi cu imaginaţie bogată, aveţi la rândul vostru vreo previziune pentru peste o sută de ani?

8 gânduri despre „Profeţii de neimaginat

  1. pai aia de la parazitii au zis
    o sa ne rugam la printuri digitale cu Iisus
    tot ce-o sa facem o sa facem pe net si pe facebook, ca deh asta e moda
    numa painea o s-o luam de jos
    poate asa mai vorbim cu cineva.

    doar facebookul e gandul meu, restul e o copie ordinara. abia m-am sculat si e primul gand de-mi veni

  2. Sa stii ca eu m-am gandit zilele trecute la aparat foto cu film. Doar prin prisma faptului ca ar fi mai ieftin. dar in ce priveste pozele, nu neaparat pt faptul ca n-as mai putea da delete, ci pt ca e prea scump sa le scoti pe hartie. Dar iti dau perfecta dreptate. desi fara aceste noi tehnologii ne-ar fi greu acum sa traim, uneori simtim nevoia sa evadam din robia lor, amintindu-ne ca, totusi, nu demult traiam bine mersi fara toate astea, ba chiar mai putin stresati, nu crezi? De fapt, cred ca stresul e inerent vietii agitate in care informatiile ne invadeaza din toate partile. Uneori asa ai vrea sa nu mai stii nimic. dar in clipa in care sa zicem ca te detasezi, din sadism incepi sa simti lipsa obiectelor incriminate si parca te roade lipsa informatiei.

    • Sigur ca stressul e groaznic, iar aceste gadgeturi de zi cu zi mai mult stress decat ajutor aduc. Ba suna telefonul cand nu te astepti, ba vezi la stii ceva nasol, ba te enervezi cu calculatorul… Simti, cum am spus, nevoia de evadare…

  3. Eu am facut deja previziunea despre ce se va intampla peste 100 de ani pe blogul lui Mircea Vladut, sub postul despre Modelul Englezesc, acolo unde se discuta mai concret despre Istoria Europei, (deci nu sub postul despre tehnologie unde se iscuta despre istoria omenirii, nici sub postul despre calendare unde se discuta despre sfrasitul lumii): am zis ca peste 100 de ani pe teritoriul Romaniei actuale se va reintroduce in scoli obligativitatea invatarii alfabetului chirilic, insa, in mod progresist optimist, NU asociat limbii ruse, ci limbii bulgare !

    Doresc cu aceasta ocazie sa introduc si in lb romana conceptul impartirii lumii pe axa Nord-Sud, care a fost introdus in alte limbi de mai bine de 20 de ani, insa lb romana fiind cam ocupata pe atunci cu tranzitia de la limbajul de lemn la limbajul revolutionar de tip sfarsit de secol XX, si apoi la limbajul economiei de piata de secol XIX, poate ca nu l-a remarcat, si de aceea inca se mai discuta despre conceptul Est-Vest atat de mult zilele astea.

    Deci, avantajele sau pericolele moderne nu mai vin de la Est sau de la Vest, ci de la Nord sau de la Sud, in cazul Romaniei, avantajul fiind ca va fi, datorita pozitiei sale geografice, mai ferita de posibilul pericol al unei posibile noi ere glaciale din Nord, iar dezavantajul fiind ca va veni pericolul obligativitatii invatarii lb bulgare pt supravietuire economica.

    • Pai aia e, ca nici io nu imi imaginez ceva plauzibil, pot doar sa fabulez si sa-mi imaginez, dar niciodata nu mi-au placut nici literatura, nici filmele SF 😛

      • LOL ! Ce bine imi pare ca in sfarsit am gasit unul caruia sa nu-i placa SF-ul, ca in liceu efectiv numai peste din astia disperati de SF dadeam, iar in ultima vreme, mai rau, numai de din astia disperati dupa carti de tip apocaliptic legate de sfarsitul lumii dau ! (in real life, nu pe bloguri, ca pe bloguri la toti le plac chestiile de tip sfarsitul lumii, fie ca sunt de acord cu el sau nu)

        Totusi, re SF, mie mi-a mai placut o comedie misto de tot cu Jack Nicholson si Sarh Jessica Parker, care nu stiu daca ati vazut-o, dar pe care chir mi-ar face placere sa o recomand, ca e cu martieni despre care lumea credea ca sunt buni dar pe urma se dovedeste ca erau de fapt rai si vor sa distruga omenirea !

        Si mai e si dl James Cameron, (regizorul), desigur, plus, intotdeauna, filmul totusi SF Blade Runner, (un fel de urmas demn al filmului Metropolis al d-lui Fritz Lang, IMHO), in legatura cu care, daca ar fi fost sa fiu transgender si chiar as fi vrut sa devin femeie, eu ca androida Rachel as fi vrut sa devin, care pt mine e mai mult decat un simpla anima fata de care as putea avea ceva afinitate, cum ar fi Rita Hayworth, personajul Simone (din filmul omonim cu Al Pacino), Isabelle Adjani, sau Ingrid Bergman in cazul meu, (anime cu care e OK sa te joci sexual sau alt fel), insa Rachael, (interpretata de Sean Young in acel film), e de nivel de Fat Frumos, e ca un fel de icoana de identitate ideala catre care ai vrea sa tinzi sa devii, insa stiind in acelasi timp ca nu ai nici o sansa, si de care chiar, desi e OK sa o/il adori, nu trebuie, in mod preferabil, sa te indragostesti la nivel de a tinde sa formezi cu el/ea un fel de relatie de cuplu romantic-sexual, ca NU de aia sunt facute icoanele, (inclusiv alea culturale, si indraznesc sa zic, chiar si cele religioase), si ele nici nu se pricep la asa ceva, si nu e etic nici fata de ele, daramite fata de tine sa faci asa ceva, (cu niste derogari de nivel lingvistic si ritualistic, dar NU de fond-fond, pt calugarite).

        (sorry daca suna ciudat, ma doare ochiul stang ca m-am trezit cu el inflamat in jurul unei vechi zgarieturi de cornee, lucru care mi se intampla la fiecare cativa ani, si cred ca l-am pomenit prea des pe medicul meu de familie in ultimele posturi ca azi dimineata mi-a zis ca nu are timp pt mine decat dupa ora 14 si dupa aia stiu ca precis trebuie sa ma trimita la oftalmolog, deci toata ziua azi o s-o pierd plangand cu un ochi care ma si doare pe la diversi doctori, care mie imi sunt simpatici doar daca ma simt sanatos, de aia ma gandesc acum la icoane)

Tu ce părere ai?

