Listă de revendicări


Adică cam ce-aş vrea eu de la ăia de ne conduc, indiferent de guvernare, coaliţie de guvernământ ori conjunctură politică:

– taxe mai mici, aşa îi va da mâna oricui să le plătească, altminteri toţi se vor fofila;

– să renunţe la taxa aia idioată de poluare;

– transparenţă în tot ce se cheltuie;

– banii care ni se colectează pentru sănătate ACOLO să se ducă. Nu la bugetul de stat de unde să se aloce un căcat pentru sănătate;

– fiecare lucru să se facă aşa cu e fireşte să fie făcut, nu anapoda. Adică dacă un sat are nevoie de apă şi canal, alea să se facă, nu săli de sport spoite de fofoloanca Lenuţei Udrea;

– banul public să fie cheltuit judicios, pentru nevoile ţării, nu pentru cele ale demnitarilor;

– politică de protecţie socială adevărată, nu praf în ochii votanţilor;

– şpaga să fie pedepsită cu minim 25 de ani de puşcărie;

– cei ce nu au posibilitatea să crească un copil să le fie oferită posibilitatea sterilizării.

Mai aveţi şi altele? La prima strigare, aceste revendicări îmi vin în minte. Dacă aveţi şi alte idei, vă aştept!

25 de gânduri despre „Listă de revendicări

      • stii ca mi-a mai zis o prietena ca ar trebui sa vina regele mihai la putere?
        sa fie iar monarhie?
        monarhie sau nu, insa sa nu punem pe javra aia de mihai la putere.
        ala care n-a stiut din 44 pana acum ce e Romania, cu ce se mananca.
        sa vina altii. nepoti, stranepoti de-ai lui, plm.
        oricine.
        numa nu basescu, nu vadim, nu dan diaconescu, nu becali, nu bombone, nu regele mihai.
        adica nu nimeni…
        HAGI PRESEDINTE cum mai ziceau niste tampiti acu cativa ani.
        pula presedinte.
        ce bine ar fi, sa fie Penetrator presedinte.

      • @ CINE sa fie presedinte (in Romania) ?

        Eu personal mi-am mai exprimat speranta si dorinta cat si rugamintea/implorarea/sugestia/indicatia si pe alte bloguri, doar doar oi hipnotiza/convinge pe cineva sa imi indeplineasca dezideratul/voia/recomandarea/sfatul cat inca mai am si eu drept de vot si inca sper sa fiu in viata daca sunt ffff cuminte aici, singur, departe in largul coastelor periculoase si totodata expert fortificate ale unei tari in care Aliatii nici nu s-ar fi gandit cumva vreodata sa debarce in D-day cand a fost sa salveze Parisul, daramite eu, care nu cred ca voi debarca vreodata, decat poate asa, pe furis, si fara sa deranjez pe nimeni, din cand in cand, sa mai fur o banana din vreun pom de pe plaja daca mi se face foame, sau o cana de apa de la vreun izvor, daca mi se face sete din cand in cand, acolo, pe corabie, si mai promit si ca nu am sa incerc sa crestinez pe nimeni, asa cum imi propusesem eu si aveam si misiunea la inceput, ci ca voi deveni eu, incet-incet, liber cugetator dupa model corect total politic nordic, NU dupa model total diabolic gresit Christopher Hitchens, (pe care imi cer sincer iertare ca l-am ascultat vreodata si chiar sincer mi-a placut), daca mi se ofera oportunitatea de a fi reeducat in acest sens prin cat mai multe sedinte obligatorii de a invata relaxare, de la care promit ca nu am sa chiulesc, si am sa invat sa fiu si atent, si sa nu cumva sa imi exprim vreo parere care ar aduce pe departe cu vreo opinie posibil utila sau educativa, ci sa imi exprim numai totala admiratie, aprobare, adeziune, si promisiuni de fidelitate si respect, fara a mazagali in mod gresit floricele pe vreo hartiuta in acelasi timp, cum recunosc ca mai fac, din cand in cand, in mod autocritic recunoscut/marturisit posibil chiar inconstient subversiv, uneori si acum,

        si acest termen limita este de inca 6 (sase) ani,

        si acesta NU este cumva vreun ultimatum fata de poporul roman, sau vreo aluzie informativa ca as putea sa-mi mut cumva carma corabiei din largul Marii Nordului unde inca plutesc, catre stramtoarea Skagerrak, prin Aleea Pisicii (intotdeauna blestemate in ceea ce ma priveste pe mine personal !), zisa si marea Kattegat, si in final golful Botnia, idee de inaintare prin ape scandinave in scop de acostare/abordare/cucerire/dominanta a pamanturilor norvegiene de la est catre vest, nu de la vest catre est cum voiam eu initial , inflacarat, insa lipsit de experienta, (si totodata prea lenes sa ma pregatesc mai complex si de navigatie, si de abord terestru traversand Suedia, eventual si calare pe elefanti indieni), prin metoda mai subtila de incercuire, care parca imi surade/place o idee mai mult decat ideea de invazie directa (ceva mai rapida dar mult mai riscanta si precis sortita esecului), a unor coaste demult fortificate, plus chiar ca finlandezii mi-au devenit simpatici de cand i-au numit pe suedezi rusi, (desi ofer informatia posibil utila cuiva pt viitor, ca de fapt cel mai bine re posibila invazie + cucerire teritoriala dorita Norvegia e de fapt de la nord catre sud, dar NU prin aer, asa cum gresit crede si acum probabil MApN rus, ci incet incet pe jos si fluierand de unul singur pe diverse potecute centrale de pe langa, NU prin, diverse paduri de poale de munte si admirand peisajul, mai imprietenindu-de cu vreun localnic, mai pozand in treacat si diversele baze si tabere de antrenament MApN norvegian, care se afla mai toate chiar in statiuni turistice ff populare si atractive de schi de munte, mai prinzand si un peste, cu aprobare de la stapanul acelui lac, desigur, total relaxat, si frumos, si departe de grijile marii, cat despre submarine, clar forgetaboutit):

        Voi reveni cu detalii re Cine=Presedinte Ideal (Romania), deoarece ma grabesc momentan sa ma duc la o sedinta de invatat o cat mai buna relaxare in timpul orelor de munca la serviciu !

  1. Eu sunt si mai modest si concret, am numai 4 puncte, desi unul sau doua au si subpuncte:

    1. crestere sanse de Intrat in Schengen daca se lucreaza la nivel de Agentie Economica la Stockholm si Oslo pe schimb de experienta Politisti romani cu colegii lor scandinavi din aceste tari, (si DOAR astea 2 din Scandinavia, NU Filnada, nici Danemarca), si se poate folosi in acest sens si experienta mai indelungata din UK.

    2. desfiintare Minister Comunicatii oneros bugetar si ineficient birocratic, si reorganizarea sa la nivel de Agentie, cu atributie si de Consultanta pt imbunatatire competenta + eficienta comunicatii intre diverse Ministere, de ex MAI + Justitie, sau, Min Ed + Min Culte si Cultura + NOU Minister absolut necesar de Protectie a Copiilor si Persoanelor Vulnerabile, (inclusiv pensionari), cu trecerea concomitenta imediata a Tineretului si Sportului la Turism, si a Dezvoltarii la Agricultura, Silvicultura si Protectia Mediului.

    3. gandit serios la trimitere dl Baconschi ambasador la Oslo, si rechemare dl Daniel Ionita, (curent recent numit ambasador la Oslo), pt a deveni Ministru MAE in locul ramas liber, (nu e asa de urgent, dar e si asta important, desi se poate amana un pic, daca exista un alt favorit momentan pt MAE, cu trimiterea temporara, repet, pe terment scurt de la Oslo la Minsk a dl Ionita, astfel incat Baconschi sa poata veni la Oslo, si ulterior reinlocuire favorit curent MAE cu dl Ionita, ca el trebuie sa devina Ministru MAE in final, sper ca inainte sa se incheie termenul actualei administratii.
    Tot pe MAE, implorat dl George Maior plus sotia sa ia in consideratie serioasa job Insarcinat cu Afaceri, chiar Ambasador, (daca e posibil de reorganizat misiunea Romaniei acolo) la Seoul.

    4. declarat serios Reforme serioase la Min Educatie, cu BOR neaparat alaturi in poza, re reintroducere ore de Dirigentie pt educatie civica si morala, plus, IMHO, si ore de Educatie Sexuala, (desi asta rostit mai cu 1/2 glas, ca nu e chiar asa de potrivit in clipa asta, dar totusi de retinut pt viitor apropiat).

  2. Eu cred ca ar trebui creat un sistem in care aceste lucruri sa fie firesti. Asta zic si poiticienii nostri ca vor, nu? Cu ce slogan au castigat alegerile atat PNL in 2004 si PDL in 2008? Anticoruptia. Cine a scos termenul „baron local”, cu care a castigat alegerile?
    Sistemul ar trebui sa stimlueze oameni cu adevarat interesati de astea. Altfel raman sloganuri electorale pentru prostit populatia.
    E greu de spus care e solutia. Eu n-o stiu.

    • Sigur ca da, dar trebuie vointa politica pentru a-l crea. Si e greu, caci politicienii doar zic, dar le e greu sa si faca un sistem onest, caci ei cu ce s-ar alege?

  3. Chiar crezi ca vreodata cineva ne va spune noua cum se cheltuie banul public? Nu vad cum e posibil avand in vedere ca banul public sta in buzunarul lor si se cheltuie de catre ei personal… Ca niciodata nu e (bani publici) 😀

    Educatie si sanatate gratuita/ asa cum au toate tarile civilizate.

    Ajutor pentru mame. Ajutor adevarat nu cei 200 lei cu care nici scutece nu poti cumpara.

    Locuri de munca pentru tineri si pentru cei mai in varsta care sunt disponibilizati si se vad nevoiti sa moara cu zile cei 3-4 ani pe care ii mai au de muncit pana la pensie.

    Pensii decente pentru cei ce au muncit o viata intreaga. Ca nu-i bine sa intinzi mana ca nu ai bani de un medicament.

    Stai ca mai aveam da am uitat ca am pus suflet aici in coment 😀 Daca imi aduc aminte revin :*

    • Eee, multmesc pentru sufletul pus :-*
      Si propunerile tale sunt de bun simt, asa cum ar trebui sa fie si guvernarile noastre. De ce in Suedia, de exemplu, care e o tara mica (in opinia unei suedeze, de la ea zic asta) se poate face totul asa cum trebuie facut: simplu, dar eficient, de parca zici ca lucrurile sunt asezate acolo cu mana? La noi totul trebuie sa fie complicat si mai ales, confuz, pentru a mari incertitudinea populatiei. Totul la noi e minciuna, e vrajeala, pentru a ascunde adevarul de ochii publici si a indrepta atentia poporului de la problemele reale.

      • In legatura cu intrebarea despre Suedia:

        este o intrebare buna, merita un raspuns cat se poate de nuantat, si cred ca va trebui sa revin dupa ce mai studiez un pic de pe wikipedia, (care nu am verificat inca daca a iesit din greva).

      • Am inceput sa ma documentez ca sa pot raspunde la intrebarea despre Suedia, si ce am aflat cred ca o sa-i placa lui Mircea Vladut: in Suedia merge totul mai bine deoarece:
        1. in Suedia nu a existat feudalism cu tarani iobagi, ci fermieri mereu liberi;
        2. in sec XVII- suedezii au devenit stapani pe cam 1/2 Europa, plus au si inceput sa-si puna bazele polticii externe de apropiere de viitorul popor independent american;
        3. cand a venit industrializarea, ei nu prea aveau ce produce ff complex decat otel si chibrituri, astfel incat si-au putut planifica ff atent aceasta industrializare, cu sindicate ff puternice pt protectia muncitorilor proprii, in timp ce incet dar sigur se imbogateau si si-au permis si planificat sa ramana si neutri politic international si militar, ca sa vanda linistit otelul oricui avea nevoie in timpul razboaielor mondiale;
        4. drept urmare nici taranii nici muncitorii suedezii nu au stiut niciodata ce inseamna exploatarea si foamea, si au fost si prevazatori dar si liberi sa se organizeze politic devreme de tot ca partide agrare si partide de muncitori, astfel incat sa isi apere drepturile proprii pe aceste 2 clase sociale importante in timp ce toti ceilalti din jur se chinuiau ca mama naibii si se omorau reciproc.

        Dar am mai aflat o chestie, fara legatura cu topicul, pe care eu chiar ca nu o stiam, si va intreb pe voi daca ati auzit de chestia asta: stiati ca rusii sunt de fapt niste suedezi de pe langa Stockholm, un pic asa la nord de acest oras, carora le placea canotajul pe rauri, si asa incet incet grupul asta au luat-o pe rauri in jos, de fapt, in sus, de la mare in amonte, rau dupa rau, la sud si la est si au format poporul rus ? De aia finlandezii si estonienii spun Suediei „tara poporului rus”, sau de fapt Rusia ! (in finlandeza Suedia se zice Ruotsi, si in estoniana Rootsi, care in engleza inseamna exact Rusia, si nu cred ca era doar pt ca nu o aveau cu geografia si/sau incurcau estul cu vestul din cauza ca erau cu totii beti…lucru destul de posibil si asta !)

  4. 1) scaderea acizelor la carburanti
    2) legsilatie antimonopol si antitrust
    3) ajutarea agentilor economici mici si protejarea lor impotriva multinationalelor
    4) investitii serioase in infrastructura
    5) transportarea camioanelor pe calea ferata
    6) reinfiintarea dispensarelor din zonele rurale
    7) asistenta de planing familial gratuita
    8) reforma invatamantului bazat pe competente, existenta unui singur tip de manuale si gratuitatea lor pina in clasa a 12-a
    9 ) remilitarizarea politiei si desfiintarea politiei comunitare/locale/rurale si a altor structuri de genul asta.
    10) introducerea raspunderii judecatorilor si avocatilor pentru cazurile in care cei eliberati in orice fel se sustrag urmaririi penale sau comit alte infractiuni
    11) construirea de colonii penitenciare unde detinutii sa fie pusi la munca

    • Foarte bune si propunerile tale, sunt de acord cu toate, dar mai ales cu cele cu transportul pe calea ferata si cu munca pentru detinuti.

      • Inainte de a propune reglementarea muncii pt detinuti, (sper ca nu pe gratis si desigur retribuita la salariul cel putin minim pe economie din care se pot, desigur scadea cheltuielile de cazare si masa), va rog sa studiati mai intai acest raport de 96 de pagini, faceti un rezumat si inaintati-mi-l pt a vedea despre ce e vorba inainte sa ma pun la lucru ca sa aflu despre posibile conflicte ILO/legislatie UE/legislatie Romania/alte acorduri legale internationale. Este, fezabil, desigur, dar data fiind starea de competenta si functionalitate curenta a ramurii Judiciarului in Romania 2012, plus a intregului Minister al Justitiei, inclusiv a administratiilor si conditiilor institutelor corectionale din Romania, dezvoltarii sistemului de probatie, plus prioritati intrare Schengen, nu cred ca asa ceva este realist posibil implementabil inainte de, estimativ, anul 2098, era noastra, oricat de harnic si dedicat si constiincios as fi fata de cerintele si nevoile dvs., si oricat de sincer as sprijini eu din tot sufletul dezvoltarea democratiei si economiei in Romania, pana la nivel de a face eu personal voluntariat,

        http://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/@ed_norm/@relconf/documents/meetingdocument/wcms_106230.pdf

        (mai ales ca tot sunt platit sa stau mai mult degeaba aici in Norvegia, ba chiar era gata gata sa apara plangeri impotriva mea cand chiar am incercat sa fac si eu ceva acolo, cf atributiilor mele de serviciu, si pregatirea mea de baza, drept care eu m-am cumintit si nu mai fac nimic fara sa mi se spuna direct ce si cum de catre unul din cei 12 manageri ai mei, care tot ce vor de la mine este sa uite ca exist eu pe aici deoarece efectiv ei nu stiu ce ar putea sa ma puna sa fac in afara poate de a raspunde la cate un telefon urgent din cand in cand daca vreunul din manageri se simte mai stresat si doreste sau simte nevoia sa ii spun eu personal o poveste, ca macar atat a remarcat si lumea aici ca eu, totusi, sunt destul de competent la phone sex, obiectul principal al activitatilor mele din care imi place sa imi castig eu existenta, desi eu speram sa fie mai mult cu clienti nu cu managerii mei, dar tot aia e din punctul meu de vedere, ba chiar ma straduiesc sa invat mai bine si accentul deosebit de greu polonez, astfel incat sa pot satisface mai bine nevoile pietei norvegiene de activitati de phone sex.).

    • Re pct 10: sper, sincer, din toata inima, ca glumesti.

      (Daca in mod real ar propune vreun politician, de orice orientare, asa ceva la nivel public oficial in Romania, chiar si daca nu ar face parte din echipa curenta la putere si ar fi doar un oarecare parlamentar, cred ca Romania ar fi imediat banata din UE, NATO, si preventiv si din Schengen in care nici nu e, pe minimum 1000 de ani, fara a se mai astepta nici sa-l dea afara din Parlament pe motiv de incapacitate cu ajutorul poate a vreunei expertize care ar arata poate ca politicianul care a propus asta ar fi total lipsit de discernamant, ca sa existe macar o posibilitate de scuza, nu doar amenintata cu amenda asa cum este in prezent Ungaria re niste chichite de schimbare de Constitutie care pot crea niste dezechilibre in balanta puterilor de stat inclinand-o catre autoritarism).

      Ar fi, poate, teoretic posibil sa poti sa tragi la raspundere Ministerul Justitiei re administrare institute corectionale sau programe de probatie, in caz ca ar evada un prizonier si ar comite o crima deosebit de grava si s-ar determina ca a putut evada tocmai din cauza unor reguli de administrare de inchisori initial suboptime la baza, sau din cauza poate a angajarii unui administrator de inchisoare care nu avea competentele de baza necesare, asa direct doar pe pile, fara examen, fara verificare de CV, fara background check, si tocmai din inchisoarea lui a evadat ala si sa fie si din cauza ca acel administrator a nesocotit in mod vadit si deliberat, voit, regulamentele inchisorii ca sa faciliteze evadarea aluia in mod premeditat, sau naiba stie ce situatie rara, care in mod realist nu s-ar prea putea dovedi niciodata.

  5. Sunt multe, dar de acord cu aproape toate cele zise de tine. Mai ales cea cu sanatatea, de cand tot urla in mine. Ca nu inteleg de ce se mai cheama contributie de sanatate daca nu se varsa direct in bugetul de la sanatate. E ca si cum am avea de fapt impozit de 16% + cat mai e generic pt sanatate. Nu stiu cat e, asa ca nu dau o cifra sa nu zic o prostie.

  6. Eee,io ziceam ca-s idealista,dar se pare loopoosor ma intrece. 🙂
    MI-am dorit o cara A lui Papaura Noua,dar pentru asta-i nevoie de varsare de sange intr-un stat care nu mai are nimic,nici macar valoare.

  7. Revin ca sa mentionez si aici ce imi doresc eu de la voi sa faceti pt mine cat inca mai am drept de vot, re intrebarea CINE sa fie viitorul Presedinte maib bun decat cel mai putin bun al Romaniei:

    eu propun doar cursa candidatilor finali, cursa pt care daca s-ar infaptui vreodata in viitorii 6 ani cat mai am eu drept de vot, as fi intr-adevar motivat sa plec pe banii mei in inspectie personala a ambasadei Romaniei de la Oslo sub pretextul ca as dori sa particip si eu la vot, (desi sper ca va fi organizata vara, ca sa pot inspecta si palatul regal al Norvegiei cu aceeasi ocazie, ca macar sa fac si eu ceva util daca votul meu personal iar o sa fie dat cui nu trebuie, chiar daca acum as incerca sa il dau pe baze mai rationale decat am facut-o atunci in 2000):

    candidat rosu-verde (stanga, ecologisti, minoritati) dl Marian Vanghelie, sustinut la nivel de probabilitate de 63 % si de UDMR vs.

    candidat galben-portocaliu (centru, centru-dreapta, conservator) dl Mihai Razvan Ungureanu, sustinut cu probabilitate 52 %- posibil chiar 58 %, (in functie si de daca echipa actuala a dl Basescu imi asculta recomandarile in 4 puncte facute mai sus), de Diaspora.

    • P.S (precizare): in ciuda aparentelor ca eu mi-as putea negocia viitoarea alegere electorala cu echipa actuala a dl Basescu, imi rezerv optiunea de a vota secret cu cine vreau eu, (si in sufletul meu, chiar daca nu sunt prea de stanga sau pro-ecologist, cred ca as vota pana la urma cu dl Marian Vanghelie, din motive care tin de dorinta mea de a imbunatati sistemul educational din Romania, si de faptul ca dl Vanghelie mi se pare totusi mai sexy decat dl Ungureanu)

      • NU fac misto. Pt o asemenea alegere chiar as cheltui bani personali pe bilet de avion catre Oslo plus cazare acolo la un hotel minim 3 stele, preferabil 4. Daca vreti sa-mi faceti si mie o bucurie si daca doriti sa sprijiniti industria aviatiei comerciale si a hotelurilor internationale, faceti tot posibilul ca sa se implementeze o asemenea oportunitate de viitoare alegere electorala in Romania viitorilor 6 ani.

Tu ce părere ai?

