Domnule candidat la Primărie…


Te voi vota doar dacă şi numai dacă faci ceva cu gratuităţile pensionarilor din Bucureşti. Alea pe RATB, nu te face că nu pricepi. Că m-am săturat să mă înghesui în autobuze şi trolee cu toţi boşorogii nesimţiţi. Nu de altceva, dar duci transportul în comun de suprafaţă din Bucureşti în sapă de cauciuc în stilul ăsta.

Dintr-un autobuz încărcat mediu, să zicem, trei sferturi sunt pensionari. Păi, şi atunci, cine mai plăteşte, neică? O fi subvenţionat transportul în comun, cel public, dar nici să meargă aproape doar pe subvenţii. Şi, până una-alta, eu plătesc 50 de lei pe lună pentru un abonament pe toate liniile, ar putea să-şi plătească oricine un abonament pe o linie, care e 25 de lei. E mai ieftin decât cablul.

Şi eu am părinţi pensionari, cu toţii avem, şi le-am spus părerea mea. Nu zic să le desfiinţeze de tot gratuitatea, dar măcar să se facă cu cap reducerea. Să aibă gratuitate în afara orelor de vârf, sau în weekend, dar să lase omul care munceşte să se ducă la servici mai omeneşte. Să se aplice metoda din Braşov, unde este aşa cum scriu mai sus, ori să li se dea, să zicem, 30 de călătorii pe lună. Pentru că aşa nu se mai poate, am ajuns să las autobuze să treacă, fiindcă nu mă pot urca de boşorogi cu sacoşe, care au, n-au treabă bănănăie toată ziua prin pieţe. Şi bineînţeles că au pretenţii la loc, dau din coate şi fac gât dacă-i deranjezi cu ceva. Atmosfera asta nu-i şi în metrou, fiindcă acolo nu-i gratis, şi deci nici nu dai de astfel de specimene. De-aia moşii şi babele care locuiesc în zona Valea Ialomiţei unde s.au început lucrările la depoul viitoarei Magistrale 5 dădeau din clanţă că lor nu le convine că e zgomot, şi că lor nu le trebuie metrou. Normal, că nu-i pe de-a moaca, de ce să le trebuiască lor?

Titlul l-am pus aşa fiindcă voi mai vota un primar general în Bucureşti doar atunci când acel candidat va promite că rezolvă această problemă, în folosul celor ce muncesc şi plătesc. Până atunci nu mai votez pe nimeni. Şi încă ceva: voiam să scriu mai demult articolul ăsta, dar acum m-am încumetat fiindcă m-a provocat articolul Annei.

15 gânduri despre „Domnule candidat la Primărie…

  1. Stiu ca situatia e neplacuta pentru tine, dar ma amuza. Si-am remarcat o chestie: citim de multe ori in blogosfera despre diverse frustrari cotidiene si probleme urbane, si radem nu pentru ca n-am fi solidari, ci tocmai pentru ca suntem (solidari) intru a face haz de necaz, fara sa le lasam sa ne copleseasca grijile si nervii. Unii mai exagereaza (eu, de exemplu) dar e tocmai pentru a sublinia grotescul unei situatii.
    In concluzie … de-acord cu tine. Si bine ca in Iasi situatia nu e de asa natura, ca eu nu suport zombi astia care n-au stare in casa, dupa care se plang ca „tineretul nu e politicos”, ca lesina de caldura vara si ca-si rup picioarele si mainile iarna.
    Am si eu vecini batrani, si unii din ei ii roaga pe cei mai tineri sa le cumpere chestii necesare de la magazin, ca sa nu iasa (mai ales pe gerurile astea). Dar altii vor sa fie zmei! 🙂

    • Aşa e, pe unii îi mănâncă-n cur şi ies pe gheaţa asta afară şi umblă ca viermele-n bubă prin autobuze şi trolee fiindcă se poate.

  2. E dimineata. E 7.30. E ora in care trecem de la temperatura de noapte (-20 si n grade Celsius) la temperatura de zi (-20 de grade si-atat). Studentii de sus, din Copou, se inghesuie la tramvai, luptandu-se cu stalactitele mucilor din nas. Tramvaiul vine – luptandu-se si el, din greu, cu stalagmitele aparute peste noapte pe sinele strambe. Studentii se inghesuie in vehiculul ajuns la capat de linie si presupus a fi gol.

    Eroare! Hardughia e pe juma’te plina cu pensionarii care se duc sa ia apa din Gradina Botanica…

  3. Salutare,

    Reprezint echipa sitului http://www.rosurf.net si am venit cu o propunere.
    Doriti ca site-ul dumneavoastra sa fie mai vizitat, sa apara in motoarele de cautare mai rapid?
    Noi te putem ajuta GRATIS! Nu se percepe nici o taxa! La activarea contului primesti 5000 credite pentru situl tau,
    iar in fiecare zi se ofera bonusuri aleatorii.
    Daca doresti sa iti promovezi situl GRATIS, viziteaza http://www.rosurf.net .
    ATENTIE: ACEST MESAJ NU ESTE SPAM!!! DORIM CA TOTI UTILIZATORII SA BENEFICIEZE DE PROMOVARE GRATUITA!

    Cu respect,
    RoSurf Network

  4. tu vrei să faci o mârşăvie… SĂ VOTEZI…
    nu se poate aşa ceva mă nene.
    cât de ăştia de merg cu RATB moka… lasă că şi eu sunt printre ei.
    fără bilet, fără abonament, dar cu gura mare.
    nu faţă de ăilaţi, faţă de controlori, dacă apar…

    – ce? bilet? n-am, e criză, de unde…
    – acte? nu am, sunt sărac…

    să urlii aşa la un controlor… adică să urlii ca un nebun.
    te lasă în pace şi el şi tot neamul lui 🙂

    • Lasa, ma ca tu esti pe cont propriu, si nu ai pe nimeni in pate, dar primarii pentru voturi nu vor taia niciodata subventia pentru pensionari. Nu te compara tu cu bosorogii reatebisti, ca n-ai nicio sansa sa fii antipatic ca ei 😛

  5. Eu am alta problema! Votez primarul care reface strazile distruse de asta ! …sau votez pe ala care nu mai face achizitii gen: umbrele pentru bancute…

  6. Dar candideaza cineva in curand pt postul de primar al Bucurestiului, sau discutia asta e in general revarsare de nervi pe toate oficiile Primariilor din emisfera nordica in prezent afectate de vremea temporar real friguroasa si neplacuta ?

    • Intrebam deoarece eu habar nu am cine este primarul orasului de unde locuiesc eu aici in Norvegia, insa sunt si eu suparat pe el deoarece NU ajuta la curatatul ghetii de pe trotuarele pietonale, si eu personal anul trecut mi-am julit genunchiul si cred ca mi-am fisurat si o coasta cazand pe gheata care se acumuleaza in gogoloaie peste tot chiar pe trotuar, drept care iarna asta eu nici nu mai ies la plimbare in oras asa de mult, si in loc sa imi cheltui banii personali pe transportul in comun, (deoarece mi-e frica sa merg pe jos cativa metri pana la statie), sau in buticurile dragute din centru, (unde mai sunt si stradute pietruite care sunt pline de gheata si mai periculoase daca cazi pe ele), mi-i cheltuiesc pe firme private de taxiuri care sa ma ia de la scara de cate ori am nevoie sa ma duc undeva, si din cauza asta raman fara bani de tigari si revista Vanity Fair inainte de fiecare chenzina, si din cauza asta devin mai mohorat si iritabil, si asa ceva nu este frumos si nici sanatos…plus ca am auzit ca la Oslo, chiar capitala acestei tari ff bogate, e si mai rau re gheata periculoasa pt pietoni de pe trotuare !

    • N-are nicio legatura cu iarna, pensionarii cei prost crescuti isi fac de cap in mijloacele de transport in comun din Bucuresti mereu. Am un var la RATB, sofer, care mi-a spus ca multi bosorogi se urca de la capat si merg pana la celelalt capat cu autobuzul, vara, cand functioneaza aerul conditionat. SI asta se intampla fiindca niciun primar n-are curaj sa mai reduca din subventiile pentru pensionari, pentru ca ii e teama de votul negativ.
      Da, sunt alegeri locale in iunie.

      • Pai si cine candideaza ? S-a anuntat ? Candideaza cumva dl Vanghelie ? Ca eu as putea teoretic sa renunt sa ma duc in Japonia in concediu, asa cum imi planificasem tentativ pt luna iunie, si sa ma duc in schimb la Bucuresti ca sa am si eu ocazia o data in viata sa-l votez pe dl Vanghelie pt vreo functie anume, chiar si numai de primar, daca e cazul !

      • Pai cred c-o sa candideze la sectorul 5, nu cred ca il vor lasa la Capitala, mai ales ca l-au mazilit din functia de presedinte PSD Bucuresti.

  7. Eu am tot zis de un an de zile pe unde am apucat ca Ponta e un ins periculos, si totodata si usor manipulabil, dar nu m-a ascultat nimeni.

    Totodata, e poate mai bine pt cariera poltica ulterioara a d-lui Vanghelie de a candida pt orice functie doreste ca Independent. Eu, in orice caz ii tin pumnii…desi, pana la urma, am evaluat ca nu ma poate motiva indeajuns incat sa ma deplasez eu la Bucuresti pt a-l vota si eu pt acea eventuala functie, asa ca doresc sa candideze la Presedintie, astfel incat sa nu trebuiasca sa ma deplasez decat la Oslo.

Tu ce părere ai?

