Nevoia de nou


Sunt un tip conservator, lumea ştie asta. Nu-mi plac schimbările. Urăsc să trebuiască să mă adaptez la ceva nou. Nu că aş urî noul, dar aşa sunt eu, mai puturos. E din cauza comodităţii, pentru că de fapt sunt un tip adaptabil, care intră în vorbă imediat cu alţi oameni, şi se omogenizează rapid într-un grup. De prieteni sau de servici.

Dar mi-am dat seama de curând că te plafonezi aşa. Omul are nevoie de noi experienţe pentru a progresa. Întâlnind noi oameni afli noi lucruri. Înveţi să faci lucruri la care nici nu te-ai gândit. Acumulezi o experienţă ce îţi va folosi mai târziu, pe care nu o puteai stoca dacă nu luai contact şi cu alţi oameni.

Sunt membri ai unor trupe rock ce au recunoscut că au nevoie câteodată de un proiect solo pentru a-şi redefini identitatea ca artist, dar şi pentru a învăţa ceva nou, după care revin în formaţie cu cea nou, iar următorul album împreună va fi mai bun, fără dubii. Nu e vorba de secesiune, ci pur şi simplu de diversitate. Dacă sunt închistat, şi nu doresc noi conexiuni, nu voi urca niciodată pe nicio scară ierarhică. Multitudinea de oportunităţi asigură dezvoltarea. Aşadar, chiar dacă sunteţi conservatori ca mine, impuneţi-vă câteodată o schimbare, dacă de la sine nu apare, şi veţi avea doar de câştigat.

13 gânduri despre „Nevoia de nou

    • Neplăcându-mi schimbările, nici nu le programez de unul singur. Mult mai bine reacţionez când sunt pus în faţa faptului împlinit, decât atunci când ştiu ce urmează, şi teoretic am mai mult timp de reacţie la dispoziţie.

  1. Cateodata imi creez singura aceste circumstante; probabil subconstientul meu simte nevoia de adrenalina, asa ca imi dau singura foc la valiza sau imi tai craca de sub picioare (ca asa pare la momentul respectiv, ca m-am legat la cap fara sa ma doara).
    Mi-a spus cineva odata: daca esti atat de comoda si te incapatanezi in asta, vei ajunge o handicapata, pentru ca nu-ti vei mai putea folosi atuurile (ca un muschi: daca nu-l lucrezi, se atrofiaza).

    • Aaa, deci tu iti dai singura de lucru? Io sunt mai puturos, dar admit ca e nevoie cateodata si de schimbare, iar daca ea nu apare, e musai s-o provoci 🙂

  2. Oricum ai da-o, schimbarea este un lucru pozitiv.

    Daca schimbi ceva si ti-e mai bine – te-ai scos.

    Daca schimbi ceva si ti-e mai rau, atunci mai trebuie sa faci un pas ca, macar, sa revii la starea de bine precedenta.

    Oricum ar fi, schimbarea te scoate din inertie.

    Cu toate astea, schimbarea este direct legata (si) de aversiunea fata de risc a individului. Aici trebuie facuta o diferentiere: ce este lene si ce este frica.

    • Da, interesant ce spui tu. Adica ar fi misto daca am putea face backup la schimbare, asta insa necesita lucrul cu mintea destul de intens 🙂

  3. O recomandare pentru putinul timp liber….Spiritul conservator – De la Barbu Catargiu la Nicolae Iorga
    Este limpede, concisă şi originală ca perspectivă analitică.Sunt convins ca ai sa citesti!

  4. Loopoo.eu sunt exact invers.daca nu mut un scaun,o cana,o pana de undeva altundeva ma simt incatusata de rutina.Cu muzica cred ca-i la fel,totul e incoltit de monotonie.

    • Prefer sa fiu monoton in materie de muzica, mai ales ca am preferinte exclusive in muzica, si foarte rar ma plictisesc de preferatii mei 🙂

  5. Lasasem si eu un post aici… E a doua oara saptamana asta cand pierd un comentariu (data trecuta n-a fost la tine).

    Ma rog… Ideea mea era ca schimbarea e benefica, oricum ar fi ea. Daca schimbi ceva si ti-e mai bine – te-ai scos. Daca schimbi ceva si ti-e mai rau, atunci esti obligat sa faci inca un pas – macar sa revii la status quo-ul anterior.

    Oricum, schimbarea te scoate din rutina.

  6. De regula, ce vreau sa se schimbe, persista iar ce vreau sa ramana, se schimba.
    In principiu, sunt refractar la schimbari in special daca nu am certitudinea ca acel ceva nou este mai bun cu 100% fata de vechi.

Tu ce părere ai?

