Somon la grătar


V-am lăsat cam nemâncați în ultimul timp, dar aseară mi-am făcut o dambla pe care mi-o propusesem mai demult. Am investit în două medalioane de somon, m-am strofocat în căutarea unei reţete comestibile, şi a ieşit după cum vedeţi în pozele de la sfârşit.

Peştele l-am marinat vreo trei ore (dar poate sta şi o zi, că nu-i bai) în ulei de măsline, busuioc şi oregano mărunţit, sare, piper şi zeama de la o jumătate de lămâie. Înainte să gătesc peştele am curăţat doi cartofi, i-am tăiat cubuleţe şi i-am pus la fiert în apă cu sare. După ce au fiert i-am scos şi i-am scurs de apă într-o strecurătoare, iar apoi i-am tras la tigaie cu un sfert de pachet de unt, după care am adăugat ceva pătrunjel tocat. Am fript şi peştele pe grătar, câte patru minute pe o parte (dar puteţi să-l lăsaţi şi cinci sau şase), şi gata! Poftă bună vă doresc!

29 de gânduri despre „Somon la grătar

  1. Mmm, ce bunatate! Sa stii ca azi noapte cand ai publicat eu tocmai inchideam calculatorul. Si cum era destul de tarziu iar mie mi-era cam fomica, am preferat sa ma uit astazi la creatia ta 🙂

    • Daca insistai aseara cu cititul, era posibil sa te apuci sa faci si tu 🙂 Sau, mai rau, sa mananci ceva la acea frumasa ora din noapte, cum am facut eu de ani de zie, de-am ajuns aa rotunjor 😛

    • Pastravul merge mai mult prajit, fiindca este un peste alb, slab. Dar de cand am mai lasat la o parte prajelile m-am gandit ca trebuie sa aplic o alta reteta, eventual ceva pe la cuptor 🙂

      • Si eu am o parere f buna si chiar romantica despre pastrav, ca de ambele ori cand am mancat eu pastrav in viata mea a fost in conditii romantice la un restaurant dintr-o statiune de munte !

      • Si prima oara l-am mancat cu garnitura de orez si a doua oara cu garnitura de cartofi natur, si mi-a placut mai mult cu cartofii natur, ca stiu ca la asta nu am mai lasat nimic in farfurie, dar la ala cu orezul nu l-am mancat pe tot nici pe el, nici pe orez, desi nu era vina lor, si nu a avut nici o legatura nici cu persoanele in compania carora am mancat eu acei pastravi…

        …de ala cu care am mancat pastravul cu orez chiar m-am despartit ulterior in conditii relativ amicale desi m-a inselat si la bani si m-a dezamagit si la alte chestii cam rau de tot. Despre cei cu care am mancat pastravul cu cartofii natur chiar am si acum, cand ma gandesc si imi amintesc de ei sentimente ff prietenoase si calde despre ei, si chiar mi-as dori sa mai am o data in viata o experienta asemanatoare unui acest fel de threesome atat de relaxat ca cel de atunci.

  2. Grozav! O singura observatie: eu as folosi ulei de floarea soarelui, are o aroma mai placuta. Dar e vorba doar de gusturi, iar gusturile nu se discuta, nu? 🙂

  3. nu ma mai joc ma. mi-ai facut foame… rau.
    a iesit ca la restaurant.
    de n-o sa te chem sa gatesti cand m-oi duce pe balta, sa vezi tu…

  4. Wow ! Ce MARE arata ! Zau, aici in Norvegia, daca te duci sa manaci somon la restaurant, nici macar 1/2 din cantitatea asta de somon nu primesti in farfurie ! Si nici la magazin nu am fazut asa bucatoaie de somon de vanzare cand se vinde taiat ! Bucata cea mai mare de peste pe care am primit-o eu pt mancat (contra cost, desigur) vreodata aici in Norvegia a fost o data la un restaurant micut ceva usor mai simandicos decat McDonalds, si mai putin simandicos decat un bistrou, care iti vindea fish & chips invelite in ziar dupa stil englezesc…si a fost asa de bun si de MULT si a costat si sub 20 de Euro ! Dar, din pacate efectiv nu mai tin minte unde era restaurantul ala, ca mi-a iesit intr-o zi din totala intamplare cand chiar ma ratacisem intr-o parte de oras in care nu fusesem niciodata inainte, si de unde am scapat urcandu-ma la intamplare intr-un autobuz la al carui numar nici nu m-am uitat, deci nu-l stiu nici pe ala, care m-a dus din nou catre centru, ca aici mai toate autobuzele trec prin centru, si efectiv nu mai stiu cum sa ajung din nou in acel loc unde era acel restaurant pe un colt ! Singurul reper era ca statia de autobuz era langa o biserica in renovare care era langa un cimitir si langa un magazin care vindea monumente funerare ! Dar pe aici sunt destul de multe biserici si cimitire ! Cred ca va trebui sa caut o lista cu magazine care vand monumente funerare si sa le gasesc pe harta !

    • Bucata a fost cam cat o palma de lata, si vreo trei centimetri groasa. A fost oferta la supermarket, s pe doua bucati am dat 20 de lei, adica sub 5 euro 🙂

  5. Intervin şi eu cu un mic amănunt. Dar o fac disperată fiind că de cele mai multe ori bărbaţii încurcă între ele verdeţurile. DECI, peste cartofi ai folosit MĂRAR, nu pătrunjel. 🙂

  6. Şi… mai are rost să te laud şi eu pentru cât de bun a fost somonul? Dacă mai are rost, iată, o fac: FELICITĂRI! Mai vreau şi altă dată!

  7. Stii ce-mi facusi? Mi-ai facut pofta. Si aseara, cand am mers la shopping am dat o tura pe la raionul de pescarie (observi ca n-am zis peste, sa nu se interpreteze). Si i-am cerut lui tanti de acolo sa cantareasca doua bucati de somon. Cand mi-a dat punga, m-am crucit, costau 36 de lei. Ne-am plimbat ceva timp cu pestele dupa noi, timp in care am mai cumparat ce mai trebuia. Si in cele din urma, ne-am intors spasiti si l-am inapoiat stratului de gheata. Depasea bugetul pentru o singura masa.

Tu ce părere ai?

