Dragobete şi Dragobeţi


Azi în zi de Dragobete
Trebe să dai flori la fete
Iar băieţii vor primi
Pupături, câteva mii.

Decât Sfântul Valentin
Care este cam străin
Mai bine cu Dragobete
C-al nostru iubea doar fete.

Valentin, emancipat
Iubea şi câte-un băiat
Fiindcă-n Vest este OK
Dacă vrei, poţi fi şi ghei.

Dragobete, dac cinstit
Doar cu fete s-a iubit
Deşi a stat capră-ntr-un an
La împăratul Traian.

15 gânduri despre „Dragobete şi Dragobeţi

  1. In loc de tort in forma de inima, asa cum obisnuiam altadata, eu ii pregatesc iubitului meu sot o oala de fasole. Pentru o noapte incendiara. :))) Trebuia sa scriu o postare din comentariul asta. :)))) Faina poezia, m-ai facut sa rad. Si, mai vrem sa stii.

    • Chiar si asta am scris in lb norvegiana in acel post in care prezentam poezia lui loopoo ! Si am mai scris ca loopoo pare sa fie tot asa IN CIUDA faptului ca e inginer de meserie (nu stiu daca cu diploma, dar nu asta conteaza, ideea de baza era importanta) !

  2. De ce nu ma lauda si pe mine nimeni re poezii ? Ca eu chiar am incercat sa le fac si rima si ritm cat de cat, desi, desigur, nu au cum sa semene cu originalul.

    Ma gandeam ca daca primesc incurajari, as putea sa incep sa traduc in lb norvegiana si alte cateva poezii…uite, de ex, pt ca azi sunt suparat ca nu a castigat War Horse premiul Oscar, as putea traduce El Zorab de G Cosbuc !

    La pasa vine un arab,
    Cu ochii stinsi, cu graiul slab
    -„Sunt, pasa, neam de beduin,
    Si de la Bab-el-Manteb vin
    Să vand pe El-Zorab”.

    Til pasha kommer en arab,
    Med mørke øyne, med langsom stemm’
    -„Pasha, en beduin er jeg,
    Og fra Bab-el-Manteb kom jeg
    Å selge El-Zorab”.

    Pronuntia este:

    til pasha komer en arab
    me moerke oeine, me langsom stem
    pasha, en beduin ar iai
    og fra bab-el-manteb kom iai
    o selghe el zorab

    Pot sa va zic ca silabele si ritmul s-au potrivit f bine ! Doar al doilea vers are o silaba in plus pt ca n-am gasit eu cuvantul potrivit pt „stins” si am pus „intunecat”. Chiar cred ca G Cosbuc se potriveste mai bine cu lb norvegiana decat loopoo, care e un adevarat neo-Vasile Alecsandri…pe bune, nu cred ca glumesc prea tare !

Tu ce părere ai?

