Mai bine nu programez


Am constatat că sunt bloggeri care scriu cu regularitate, de cele mai multe ori câte un articol în fiecare zi. Ăsta e un lucru bun, fiindcă astfel îţi obişnuieşti cititorii să te viziteze la intervale precise, iar traficul tău va fi unul constant spre crescător. Plus că vei avea parte de discuţii animate cu cei ce îţi vizitează des pagina.

Am încercat şi eu să scriu zilnic, şi de cele mai multe ori am reuşit, însă nu cu o precizie de ceasornic, şi nici cu articole la ore fixe. Au fost zile când am scris şi trei-patru articole, dar au fost şi perioade când n-am scris nimic câteva zile, şi asta fără să fiu plecat din Bucureşti. Pur şi simplu n-am avut inspiraţie, lucru pe care l-am mai strigat aici pe blog, pentru că n-am vrut să mă daţi dispărut 🙂

În momentul ăsta cred că cel mai bine e să scriu când sunt inspirat şi doar când mă simt în stare să scriu ceva bun. Fiindcă dacă screm ceva doar pentru a umple pagina, doar pentru a nu lăsa să treacă o zi fără a scrie, nu voi face decât rabat de la calitate. Ori mie nu îmi plac spălăcelile, griurile, îmi plac lucrurile clare, bine definite şi consistente, mai ales. Aşa că îmi propun să nu mai scriu doar la comanda timpului, ci doar când inspiraţia mă va lovi cu putere.

Destul le programez pe toate. Concediul, când trebuie să merg la cumpărături, când trebuie să plătesc facturile, ce voi face în weekend, unde voi merge mâine, câte ore să dorm, etc. Măcar aici pe blog să las lucrurile să curgă firesc, fără a le strânge de gât în mod precipitat şi febril. Poate că voi scrie în continuare mai multe articole pe zi, sau dimpotrivă, o zi-două nu voi face decât să comentez ce mai scrie lumea bloggerilor frecventaţi de mine, însă îmi propun să nu mai fiu presat de timp şi să scriu doar atunci când am ceva de spus.

16 gânduri despre „Mai bine nu programez

  1. Pai asta e cea mai buna varianta: sa scrii cand simti ca ai ceva de spus, nu doar de dragul de a scrie.

    Eu, unul, nu-mi propun sa scriu despre ceva anume intr-o zi – exceptand review-urile la filme. In functie de ce se intampla peste zi, imi creionez niste idei in minte si public doar pe aia pe care simt ca o pot dezvolta in mod coerent.

    • De obicei am scris mai mereu doar cand am avut ceva de spus. Dar cateodata parca imi storceam mintea in cautare de noi subiecte, si n-am s-o mai fac. O sa las ideile sa vina singure 🙂

  2. Cateodata, daca am inspiratie si scriu vreo 4 articole intr-o zi, programez o parte din ele. Nu obisnuiesc sa tin ciorne, in ideea in care voi prelucra subiectul mai tarziu: la mine e acum ori niciodata.
    Totusi, daca mi se pare ca am ceva bun-bunut, nu am rabdare sa programez. Pur si simplu public mai multe intr-o zi. 🙂

    • Cateodata nu am timp sa scriu ceva, si atunci le transform in ciorne. De mute ori insa, ciornele acolo raman, fiindca dispare scanteia aia ce ma facuse anterior sa le incep. Cel mai bine e pe loc, asa ai si inspiratie maxima, aici iti dau perfecta dreptate :-*

  3. Te inteleg perfect, trec si eu prin astfel de momente si uneori pur si simplu nu fac nimic. Alteori ma macina gasirea unei idei. Eu am noroc cu cartile, la cateva zile sau macar ;la saptamana tot scriu despre o carte. Dar cred ca nu e mare tragedie daca nu scriem zilnic. Noi, astia mici pentru care blogul e pasiune, nu sursa de venit. Cine ne citeste si e interesat de ceea ce scriem, va fi oricum cu ochii pe noi.

    • Poate fi si sursa de venit. Mie mi-a propus cineva sa scriu un articol promotional, contra unei sume modice, ce-i drept, si ma tot coiesc de vreo doua saptamani. O sa zica oamenii aia ca sunt neserios…

      • Chestia la articolele promotionale este ca atunci cand tu scrii verde in fata, sincer, nu poti scrie publicitar decat despre ceva ce recomanzi cu adevarat, de care esti tu insuti entuziasmat. Asa cred eu.

  4. Azi, cu ocazia sarbatoririi zilei independentei statului Ghana, (tara numita asa in cinstea fostului Imperiu Ghana sau Wagadou intre 790- 1076, dar care e situata ceva destul de mai la sud de fostele granite ale acestui fost imperiu), dupa ce a trecut vesela sarbatoare de ieri a celebrarii eroului RP Chineze Lei Feng, zi petrecuta si de mine in cinstea acestui erou, la fel ca si intregul popor prieten chinez, cu diverse activitati de voluntariat social pe blogul lui Mircea Vladut (de ex prezentarea modelor sezonului toamna /iarna 2012/2013, sau promo-spam re folosit condomuri in orice ocazie posibila se pot ele folosi), ma simt nevoit, in spirit sincer autocritic fata de colectivul cititor in lb romana pe Internet, sa marturisesc si sa recunosc totodata ca si eu am lasat-o mai moale in ultima vreme cu scrisul pe blogul meu in lb romana, dar nu e decat o situatie temporara, pe care am de gand sa o remediez, si nu a fost cauzata decat de o recalcitranta mai veche de a mea de a fi constiincios cu diverse teme propuse, posibil importante dezvoltarii mele morale si spirituale, si de a prefera in schimb, deoarece pare mai usor de facut decat diverse teme serioase, sa divaghez aiurea off-topic pe blogurile altor oameni care nu mi-au facut nimic si nici nu merita acest fel de vizite neanuntate lungi si plictisitoare, narav in legatura cu care recunosc sincer ca mai am mult de lucrat pt a-l dezvata.

  5. UNDE este poezia de Ziua Internationala a Femeii Politice a lumii culturale iudeo-crestine ? Tocmai acum, cand a fost dl Putin reales, plus in toiul bataliilor decisive pt soarta Europei din cadrul razboiului de secole greco-german, ti-ai gasit sa ramai in urma ? Nu degeaba se spune in toata lumea despre romani ca sunt lenesi si balcanici !

    ,(loctiitorul inpectorului-comisar pe Europa de sud-est, ca dansul/dansa are zi libera, celebrand aceasta zi de sarbatoare, si ca de obicei trebuie sa fac eu treaba la toti)

    • PS Daca faci o poezie, ma angajez eu sa ii fac o critica literara ca la carte ca m-am sculat efectiv in gand cu avantul bucuros ca IN SFARSIT am inteles si eu despre ce e vorba in poezii si la ce pot fi ele utile…si asta, recunosc, NUMAI datorita lui Mircea Vladut, (care e profesorul catedrei de Filozofie Etica si Estetica), si a Amiutei, care mi-a adus aminte de Khalil Gibran, (ale carui poezii eu nici pe alea nu le-am citit).

      • Sa stii ca am impresia ca SI datorita tie cu topicul ala despre preotii gay, la care am facut un comentariu lung off-topic chiar inainte sa ma culc aseara, am reusit eu sa-mi scot din minte alte preocupari mai superficiale, si am putut sa imi eliberez creierul pt preocupari despre lucruri mai practice si posibil chiar mai pertinente mie personal in acest moment in Norvegia, azi fiind joi, zi de relaxare pt mine, (ieri, miercuri, fiind fost ziua dedicata Diplomatiei globale), cum ar fi literatura si artele in general. Am sa iti dau dedicatie si tie in viitorul meu tratat de Estetica Etica pe care il voi scrie peste 40 de ani, daca da Domnul sa reusesc sa supravietuiesc si sa ma retrag la pensie intr-o casuta rurala din Vanuatu, ca sa nu ma poata gasi nimeni ascuns pe acolo sa ma ia la rost pt o asa initiativa cu adevarat revolutionara.

        Uite ce frumos e la tara in Vanuatu:

Tu ce părere ai?

