O ţară de yes-meni


Constat în din ce în ce mai multe situaţii trecerea la colţ a celor ce arată cu degetul câte ceva. Adevărul doare, supără şi deranjează tot timpul. Când te afli pe picior de egalitate cu cel ce îţi arată drumul drept, deşi nu îţi convine, n-ai altă variantă decât să te superi pe el, dacă nu-ţi convine. Când apar disproporţiile, apar şi pedepsele.

Niciunui şef, de niciun fel, atunci când n-are caracter, nu-i va cădea bine la maţ dacă-i vei arăta greşeli comise. Nu se va gândi că-l critici constructiv, sau că-i vrei binele, ci o va lua personal. O să fie convins că vrei să-l faci de râs, că vrei să-l sapi sau că vrei să-i iei locul. Cei ce ies din coloană şi pun degetul pe bubă sunt puşi pe coji de nuci la colţul clasei, sunt marginalizaţi şi desconsideraţi odată ce au avut curajul să deschidă gura.

Îţi trebuie multă hotărâre pentru a arăta cuiva unde a greşit atunci când ştii despre subiect că nu-i plac decât laudele. Atunci când omul în cauză nu îşi doreşte să audă decât „Da, şefu’!” te expui inutil şi e de preferat să-ţi muşti buzele şi să îţi vezi de treabă. Prostul oricum nu va înţelege nimic şi tot ce vei obţine va fi antipatia lui.

18 gânduri despre „O ţară de yes-meni

  1. Când omul în cauză nu îşi doreşte să audă decât “Da, şefu’!” Daca eu nu rectionez la actiunile lui inseamna ca sunt d acord si il sustin! Dar daca opinia mea difera, trebuie sa-mi asum riscul si sa-i spun parereamea!Daca nu sunt singurul, cu timpul lucrurile se vor indrepta!!!

    • E bine sa ai curaj, dar iti faci si mai mult curaj cand vezi ca macar doi-trei gandesc si sunt la fel ca tine. De unul singur in aceeasi comunitate, e aproape imposibil. Mie unul nu-mi place sa fac pe eroul ce sfarseste urat doar de dragul de a fi erou. Prefer sa astept momentul potrivit atunci cand constat ca am sanse mari de reusita.

      • Poate ca ai dreptate, dar cineva trebuie sa fie primul! Daca fiecare se codeste sa ia atitudine,vom ajunge o tara de sclavi. Daca asta ne dorim, este bine! Daca vrem altceva, trbuie sa fim mai activi, mai curajosi!

  2. Eh, trebuie sa-i intelegem si pe ei. Le e frica sa nu piarda controlul. Sa nu-si piarda autoritatea si respectul oamenilor. E o dovada de slabiciune din partea lor. Se chinuie sa-si pastreze imaginea pana cand va crapa deodata. Dar suntem din ce in ce mai obisnuiti sa radem de asemenea situatii, caci se intampla din ce in ce mai des. Astia-s sefii preferati de sefii lor, pentru ca sunt ascultatori si suficient de incompetenti pentru a nu fi periculosi.
    Asta nu inseamna ca astia sunt oamenii potriviti pentru posturile de conducere. Un post de conducere cere altfel de autoritate, o autoritate reala, nu bazata pe chestii de astea, artificiale. Asta e lumea in care traim. Inca.

    • Catelusi ascultatori sunt cu duiumul printre subalterni. Cel mai bine ii vezi atunci cand au de a face cu un sef – jogodie, care ii determina sa devina slugi. Cat timp au sefi corecti, n-au vreo problema, dar cum dau de unul mai al dracului, cum scot limba sa-l pupe in cur.

      • Eu zic ca sefii corecti de care spui tu au existat pe cand se potcovea puricele cu 99 ocale de fier si tot sarea pana in inaltuil cerului. 🙂
        Acum sunt cautati de-astilalti, de care zici tu ca sunt jigodii. Eu le zic incompetenti, caci din cauza ca sunt incompetenti sunt obligati sa se comporte ca niste jigodii. Caracteristica de incompetenta e ceruta azi ca o calitate necesara pentru postul de sef.

      • Eu am avut parte de sefi corecti ca de-aia pot face diferenta. Altfel as fi crezut ca toti sefii sunt dusi cu pluta. Incompetenta e „calitatea” principala cautata pentru un sef, pentru ca la randul lor au alti sefi care trebuie sa le comande, iar ei trebuie sa execute fara sa gandeasca.

  3. @Mugur,nu ti s-a intamplat niciodata sa auzi barfe pe la spatele sefului,nemultumiri care stateau sa rabufneasca?Eu am vazut asemenea situatii,cand chemau la uniune colegii,ca aveau prea multe de reprosat sefului.Din pacate,primul care deschidea gura era luat in vizor,pentru ca ceilalti taceau malc,ca si cum pe ei nu ii deranja nimic.Pusi in fata sefului negau ca ar fi avut vreo nemultumire,de teama consecintelor.

    • Aoleoo, parca ai fi colega cu mine 🙂 Nici pe la mine la servici papagalii nu au curaj sa replice nimic sefilor, si se lasa calcati pe ochi de un sef si incompetent si nesimtit.

  4. Haha! Cum sa-i spui prostului ca e prost? Cum sa inteleaga? Da, sefu’, ai facut foarte bine, cladirea s-a daramat din cu totul alte motive 😀
    Pregatesc si eu un material cu prosti 😛

    • Asta e, unora le e frica. Au rate la banci, la altceva nu se pricep… le e frica sa nu fie dati afara, sau sa nu fie mutati intr-un post care nu mai e caldut… In general yesmenii si pupincuristii sunt dintr-aia care nu stiu meserie.

  5. Eu abia ACUM imi dau seama ca pana acum eu nici nu ma osteneam sa AFLU ce gen de om e un sef inainte sa ii comunic parerea mea daca aveam vreuna ! LOL ! NU STIU ce ma faceam aici in Norvegia corporatista daca nu aveam blogul tau si al lui Mircea Vladut sa imi arate ce dobitoc am fost si de ce am fost eu asa de stresat in ultimul an ! Si eu care dadeam vina pe orice, ba ca e corporatie, ba ca e o cultura diferita, ba ca e un mediu politic cu care nu sunt obisnuit ! Si cand colo eu nu remarcasem nici macar cele 2 mari chestii ESENTIALE:

    a) maj managerilor sunt de sex feminin, (deci eu DEGEABA ma stresam in fel si chip cum sa fac ceva concret, adica sa gasesc o solutie anume sa le multumesc, cand ele doar comunicau in sens feminin, si tot ce trebuia eu sa fac era sa zic, „da, ce dreptate aveti”, „da, inteleg, e greu, nu-i asa ?”, „I feel your pain”, etc, si mai faceam si GRESEALA uriasa sa NU le ascult cu ATENTIE, adica ma uitam pe pereti in timp ce vorbeau, desi NU era ca nu eram interesat, ci pt ca eu chiar ma concentram sa gasesc o posibila SOLUTIE !);

    b) seful meu direct (pe care il si poreclisem de fapt Apollo, ca simteam pe undeva ca seamana asa la fire, dar TOT nu-mi dadusem seama ce fel de om e !) e din ala caruia ii face placere sa fie laudat !

    LOL ! Abia dupa un chin de 1 an jumate, cu ajutorul blogurilor voastre mi-am dat si eu seama IN SFARSIT ce trebuie sa fac !!!!

    • E bine si acuma, important e sa ai vointa si sa nu te lasi influentat si folosit de sefi. Iar atunci cand ai dreptate spune-ti punctul de vedere cu hotarare.

      • Stiam eu ca acum o sa ma pui la efort in PLUS ! (vezi mai jos) Acum trebuie sa mai imi capat si VOINTA ! Nu era mai bine asa inainte surd, nesimtit, orb, si dobitoc ?! Zau, voi sunteti din astia periculosii, o sa incep, din cauza voastra, sa lupt si eu politic impotriva sloganului „fericiti cei saraci cu Duhul”, pt care eu, desi nu sunt religios habotnic, parca totusi aveam o oarecare afectiune, ca ma simteam si eu asa mai indrituit sa am diverse scuze sa fiu lenes.

  6. Zau daca nu am fost ani de-a randul cu adevarat orb la nivel isteric ! Acum insa nu stiu daca nu era cumva mai bine sa raman asa cum eram ! Ca acum o sa am si raspunderea sa fac ceva anume. Asa, daca nu stiam, ramaneam linistit si ma chinuiam asa cum puteam in continuare, mai pica cate un banut in farfurioara intinsa la cersit, mai le era mila la unii de mine, acum insa ca nu mai sunt orb, ma simt obligat sa ma pun pe munca politica la nivel mult mai inalt decat pana acuma… numai din cauza voastra zau !

  7. Steve Jobs avea o vorba a carei morala suna cam asa: sa fii inteligent inseamna sa spui nu… In ziua de astazi, din pacate, e mult mai comod sa te lasi dus de val.

    • Cred ca am scris mai demult un articol despre puterea de a spune NU, si, mai ales, despre necesitatea de a o face. Cateodata e musai sa mai spui si nu.

Tu ce părere ai?

