Mai bun e mai bine


Să nu săriţi, nu sunt clişee fumate. Ideea de a fi bun nu îmi aparţine mie, nici pe departe. Pe lumea asta însă, doar cei ce fac bine inving. Fiindcă binele topeşte răul.

Unii dezvoltă răutate gratuită. Sunt mereu setaţi pe scandal, pe bătaie sau pe bârfă. Toate astea emană energie negativă. Mai rău e că respectivii cred că aşa e corect, că asta e starea normală în care ei trebuie să se afle, că aşa trebuie să se poarte. Greşit. Starea normală e cea a binelui. Sigur că cei mai mulţi ştiu ei sigur că facerea de mine e futere de mamă, sau că dacă eşti bun, eşti prost.

Binele ţi se intoarce înzecit, însutit. E verificat de subsemnatul. Dar la fel se întoarce împotriva ta şi răul produs. Fie fizic, fie la nivel mental. Poate de-aia celor buni li se citeşte starea lor de linişte pe chip. Radiază împăcare şi o fericire interioară aparte. Şi tot de-aia cei răi sunt veşnic agitaţi, nervoşi, nu-şi găsesc locul şi niciodată n-au parte de linişte. Fiindcă atât binele, cât şi răul acţionează ca un bumerang. Care se întoarce de unde a plecat, cu o viteză muuult mai mare.

Dacă postul creştin mai înseamnă şi altceva decât dietă, atunci ar trebui să semnifice şi câteva minute pe zi în care să te gândeşti cum să nu mai produci rău. Fiindcă îl provocăm, conştient sau nu. Şi cum să ne întipărim cât mai adânc în minţile noastre ideea de bine. Trebuie să persiste o stare de bine în sufletele noastre, şi trebuie să fim cât mai mulţi. Fiindcă binele învinge la urmă, şi asta nu doar în filmele americane.

11 gânduri despre „Mai bun e mai bine

    • De-aia am şi ţinut să menţionez, gândurile malefice fac chiar mai mult rău decât răul fizic. Bârfa, vorbitul de rău, dorirea răului cuiva, toate astea sunt negative 100%.

  1. Cred ca fiecare zi trebuie inceputa cu „Buna dimineata!”.
    Trebuie sa continuam cu urari de bine catre toti din jur, cu indiferent ce ocazie!
    Si trebuie sa gandim binele! Reusesc in 80% din situatii. Nu sunt perfect, dar perfectibil!
    Important este sa ne-o dorim!

  2. Si eu cred ca binele facut se intoarce. Doar ca, de cele mai multe ori, nu sub aceeasi forma, nu in modul in care ne-am dori, nu de la cine am crede si – mai ales – cand ne asteptam mai putin. Sa fii capabil sa intelegi si sa accepti acest lucru si sa gasesti mereu puterea… hmm, nu puterea, ci, mai degraba, vointa de a face un bine, inseamna un pas inainte spre armonia interioara la care tindem (sau ar trebui sa tindem) cu totii.

    • Aşa este, binele se întoarce când nu te aştepţi. Dar la fel şi răul, căci Dumnezeu nu bate cu parul, şi te pedepseşte când ţi-e lumea mai dragă, la fel ca şi atunci când te ajută când îţi e cel mai greu şi mai fără speranţă.

  3. Eu sunt de acord ca e bine sa faci bine, insa dupa parerea mea, ca sa se evite neintelegerile sau binele facut cuiva impotriva voita cuiva, este si mai bine ca inainte de a ne decide de a activa cu vreun scop de a face un bine, sa ne ghidam dupa principiul „mai intai de toate sa nu faci rau”…adica sa recunoastem ca in anumite cazuri poate fi mai intelept sa ne abtinem de a face bine chiar asa la toata lumea fara nici o discriminare sau planificare, sau chiar asa in continuu la nivel de risc de burn out personal, mai ales daca suntem nesiguri pe capacitatea sau abilitatea noastra de a face bine, si/sau nu am primit training competent si curs de Protectia Muncii re activitatea de a face bine.

    • erata: impotriva vointei (sau voiei) cuiva…adica binele facut nu numai in mod incompetent, (pt care se poate oferi training), dar si neetic (pt prevenirea caruia se poate oferi training, insa pt corectie, odata consecintele negative aparute, nu se mai poate oferi decat penalizare a facatorului de bine, iar posibila victima a binelui ramane cu buzele umflate, deci se supara in mod neplacut toata lumea si pe urma da vina pe dl Iliescu-comunistul sau pe dl Basescu-securistul, sau, mai rau, chiar pe Marx, Engels & Lenin, sau chiar pe bietul D-zeu !)

      • P.S. Eu nu m-as fi gandit la posibilele riscuri ale activitatii de a face bine daca tocmai nu scrisesem un comentariu de tip de facut bine intentionat in forma de sfat atunci cand se ridica o posibila problema pe blogul Casei cu Nuci, (acolo sub tema Iertarii)

        Eu NICI acum efectiv NU reusesc sa ma abtin de la impulsul nestavilit de a incerca sa ofer solutii de cate ori vine cineva si povesteste ceva teoretic mai neplacut, sau se vaita re ceva sau chiar isi face o autocritica ca la carte in fata mea. Efectiv nu pot sa ma abtin si nu pot sa invat si modul ala mai rafinat, poate oarecum mai feminin, de a oferi doar aprobare si suport, chiar daca stiu ca acesta e recomandabil in multe situatii si la barbati, si ca unii barbati stiu sa il foloseasca la nivel expert, oferind in acelasi timp atat suport si aprobare, cat si informatii posibil utile ca viitoare solutie ulterioara, dar venita de la sine din cadrul omului respectiv, asa cum ar face, de ex Mircea Vladut.

        Eu sunt cu ganditul ala deosebit de primitiv si totodata impulsiv, de ex „plange cineva ? eu personal nu suport sa planga nimeni ca ma deranjeaza, vreau sa aflu imediat de ce plange sau ce zice ceva acolo si, mai ales, de ce imi zice tocmai mie, cum naiba de m-a gasit pe mine sa-mi zica asta, fie ca e doar o poveste, fie ca e de tip critic fata de ceva, sau autocritic, si imediat ma reped sa zic ceva de gen, uite solutia, habar nu am daca e buna, treaba ta cum te descurci cu ea, hai sa rezolvam, deci…inapoi la munca, tovarasi !”

  4. Deci ce voiam sa zic eu ca oamenii de genul meu nu cred ca trebuie incurajati prea mult sa faca asa bine chiar in continuu, mai ales fata de alti oameni, ca zau daca nu o sa ajung sa fac mai mult rau decat bine ! Eu de ex, daca chiar doresc sa fac si eu acolo un bine, ca sa nu zic ca nu am facut si eu ceva moral si util social, zau ca ar trebui sa fiu dirijat poate mai bine sa invat sa fac bine naturii sau animalelor, la nivel de ingrijit un catel, sau de activat politic pt salvat puii de foci, de plantat un copac, sau de curatat gunoiul de pe strazi, in orice caz nu facut bine asa direct la alti oameni !

Tu ce părere ai?

