Nu daţi viză cutremurului!


Alaltăieri a fost cutremurache în Bulgaria. Le-a intrat bieţilor priateli castravetele-n fund de tot de frică, mai ales c-a fost la suprafaţă mişcarea telurică. Dar zgâlţâiala s-a cam simţit şi în România, ba chiar şi la Bucureşti. Şi mie mi s-a părut ceva, dar nu sunt sigur c-am simţit când trebuia, poate că m-am înşelat. Oricum doar dimineaţă am aflat c-a fost cutremur la bulgari.

Dar asta mă scoate din minţi! Cum adică, e cutremur în altă ţară şi „beneficiem” şi noi de el??? Asta nu e corect deloc, e frustrant, obsedat şi chinuitor! Nu accept un asemenea lucru! Ce mă interesează pe mine că are loc un seism în altă ţară? Eu nu vreau să vină şi la noi. Nu mă interesează, nu e la noi, nu vreau să ştiu de el! Şi ce dacă undele seismice nu ţin cont de graniţe? Eu vreau să stea la vamă!

Nu ştiu cum, dar să se facă ceva. Să se construiască cazemate, să se ridice ziduri, habar n-am, dar să fie oprit cutremurul la frontieră. Să nu i se dea viză, să se intervină cu armata, cu jandarmeria, dar să nu fie lăsat cutremurul în ţara mea! Luaţi-i paşaportul, confiscaţi-i bagajele (poate o vrea să facă contrabandă cu ţigări), e treaba statului cum face, numai nu lăsaţi cutremurul în ţară!

12 gânduri despre „Nu daţi viză cutremurului!

  1. era ora 2 fix. tocmi stingeam pc-ul. si voiam sa apas pe buton sa sting monitorul. numai ca butonul balansa de la stanga la dreapta… biroul meu e forte zgaltiabil. dar oscila butonul. am zis ca e de la oboseala, apoi am simtit ca lumea totul… naspa nene, eu la cutremure is nevricos…

  2. Bag seama ca ai fricuta de cutremur??? Las’ sa vie daca e mic. Se mai „usureaza” presiunea scoartei. Eu nu sunt lamurita cu cele care au tot fost prin Campia Romana… acolo nu e zona seismica si nu ne-a luminat nimeni nici pana in ziua de azi.

    • Ba da… în Câmpia Română, Banat, Făgăraş, şi altele sunt zone seismice unde au loc cutremure de suprafaţă. Mici, până acum 🙂 Normal, dacă e din Vrancea şi e mic e bine, aşa funcţionează acolo, însă cu astea mici şi de suprafaţă nu prea se ştie cum e. Vrancea e pericolul nostru cel mare, totuşi.
      Da, normal că mi-e fricuţă, doar stau la 8 🙂

  3. Eh, la etajul opt n-ar trebui sa-ti fie frica. Nici macar nu trebuie sa incerci sa iesi afara! 🙂 Ce s-o intampla, s-o intampla, nu?
    Mie mi-a trecut frica de cutremure pentru ca pe strada mea treceau inainte camioane grele si se zguduia toata casa. Asa ca nici nu mai observ o tremuratura.

      • Eu zic ca cu o moarte toti suntem datori. Si cand va fi, oricum va fi, ori in curte, ori la etajul opt… 🙂
        Cred ca depinde de noroc. Tie macar nu-ti cad altii in (pe) cap. 🙂

      • E adevărat că cică alea de jos se fărâmă primele, la presiunea celor superioare; nu mi-e frică de moarte neapărat, ci mă îngrozeşte zgomotul cutremurului şi faptul că casa pe care o ştiu fixă se mişcă necontrolat, fără ca eu să pot face ceva; e groaznică senzaţia de neputinţă.

  4. Eu sunt pur si simplu ingrozita de cutremure, nimic nu ma sperie mai tare. L-am prins pe cel din ’77 si chiar daca fizic nu am patit nimic, psihicul s-a dereglat, cand aud de cutremur nu mai pot nici sa gandesc…

  5. Eu il tin minte pe cel din 1986. Am citit ca a avut 7,2 grade pe scara Richter, care e o scara care merge ff abrupt in sus, adica un 7,4 e de o gramada de ori mai mare decat un 7,2, nu e doar asa un pic mai rau. M-am speriat destul de rau la acel cutremur. Si mi s-a parut ca a durat ff mult, ca parca nu se mai termina o data. Eu tin minte ca ne zgaltaiam si mi-a fost frica pt ca nu stiam ce se intampla, dar mama se albise la fata, si parca impietrise, efectiv eu nu o vazusem asa pe mama asa vreodata in viata mea, si cred ca de fapt asta m-a speriat cel mai tare, ca mama nu mai era asa cum o stiam eu, ca de obicei cu ochii mereu la mine sa-mi zica sa stau linistit, sa nu ma speriu, adica pur si simplu inghetase de spaima, tinea asa parca o mana pe mana mea, dar nu simteam caldura de la ea ca de obicei, nu simteam ca ma apuca zdravan de mana, doar ma atingea asa usor, si parca se uita la mine, dar nu zicea nimic, parca uitase de mine, si doar tata, care ma luase parca asa cu o mana dupa umar pe partea cealalta, imi zicea „nu te speria, nu-i nimic, e doar un cutremur, las’ ca trece, acum se termina.”

    Ulterior, mama si-a revenit, tin minte ca a plans imediat dupa ce trecuse, (mama mea plange ffffff rar), si mai tarziu mi-a zis ca ala din 77, (care am citit ca a avut 7,5 grade pe scara Richter), a fost si mai rau, mult mai rau, ca s-a stins lumina si se auzea asa ca un vuiet infiorator venit asa ca din adancul pamantului si se simtea ca tot blocul unde statea ea atunci se balansa asa ca din temelii, din radacina, din adancuri, si in sus si in jos si la dreapta si la stanga asa de parca se arcuia si se indoia. Tata nu il apucase pe cel din 77 ca nu fusese in Romania atunci. Dar parintii mei se cunosteau, de fapt tocmai se casatorisera relativ recent atunci de mai putin de un an de zile, si tata mi-a povestit ca a vazut la TV ce se intamplase si incercase sa dea telefon lui mama, dar nu reausea sa obtina fir, suna ocupat, sau erau liniile supra-aglomerate, si i-a scris o scrisoare pe care a primit-o abia dupa o saptamana, si chiar a vrut sa vina in Romania, dar nu a putut, si abia dupa vreo 2 saptamani au reusit sa vorbeasca la telefon, si abia dupa vreo 2-3 luni s-au reintalnit fata in fata.

    Eu la ala din 1990 nu am fost nici eu nici mama nici tata in Romania. Dar ala parca au fost sub 7 grade pe scara Richter.

  6. noh.. bine ca nu a atins si spania:)) ma prabuseam psihic.
    auzisi si eu ceva de-un cutremur, tot pe bloguri, da crezut-am ca fac misto bloggeri :))

Tu ce părere ai?

