Glume proaste


Când eram mic, prin clasa a doua sau cel mult a treia, aproape că mi-am luat-o pe cocoaşă pentru nişte remarci regretabile. Râsesem de un copil cu cocoaşă care locuia pe la noi prin cartier, iar a doua sau a treia zi m-a acostat fratele lui mai mare care m-a cam şifonat niţel. Mi-a părut rău atunci de gestul urât pe care l-am făcut, şi nu l-am mai repetat niciodată.

Cel mai uşor mod în care poţi critica un om e atunci când te poţi lega de însuşirile lui fizice. Urâtule, năsosule, cocoşatule, chiorule, strâmbule, crăcănato, etc. sunt apelative cu care poţi încuia un om. Acesta, copleşit de ruşine, aproape sigur va ceda iar tu, victorios, îţi vei proclama victoria. E foarte simplu aşa. Dacă însă omul cu defect fizic, mai mult sau mai puţin aparent, îşi va putea depăşi condiţia şi îţi va răspunde aşa cum meriţi, e, aici intri în încurcătură tu, cel ce nu ai alte argumente decât punerea în evidenţă a defectelor vizibile.

E josnic să procedezi aşa. De ceva timp se practică şi umilirea acelora care au ceva kilograme în plus. Mai ales în presă. Oana Roman, de exemplu, e subiectul de băşcălie al ziaricilor şi ziarizdelor (aici l-am citat pe Răzvan Boanchiş) care nu mai ştiu ce mizerii să publice în ziarele de scandal. Şi asta pentru că singurul avantaj al acelor murdari e, probabil, înfăţişarea fizică. De intelect nu cred că se pune problema la majoritatea scandalagioşilor din tabloide. E simplu să faci pe un om gras, umflat, batoză, balenă, dar peste aceste însuşiri, dacă ar veni vorba de calităţi umane, aşa-zişii critici ar băga nasul în cur.

Nu e cazul să lărgesc orizontul discuţiei, dar ce s-ar întâmpla dacă cineva ar râde de Stephen Hawking, acel savant imobilizat de aproape jumătate de veac, paralizat, în scaunul cu rotile? Ar îndrăzni cineva s-o facă? La fel de jegoasă precum e jignirea unui infirm e şi apropo-ul pe care unii îl fac când e vorba de persoane poate nu la fel de frumoase precum e standardul mondial (dacă o fi vreunul) dar care dacă şi-ar pune intelectul la bătaie ar doborî mulţi nesimţiţi.

26 de gânduri despre „Glume proaste

  1. si ti-ai gasit cui sa-i iei apararea ma…
    nu am nimic cu ea ca e grasa.
    face parte din politica? e o curva!
    tot ce inseamna politica inseamna curve, poponari si suboameni.

  2. Pe ala imobilizat nu-l critica nimeni pentru ca ala macar a facut ceva bun pentru omenire , are creier .. pe cand Oana Roman ce-a facut? A tocat banii lui tac-su ? Wooow.. ce realizare..

    • Dacă un om nu are o realizare notabilă pentru omenire, asta nu înseamnă că trebuie luat în batjocură. La fel, după principiul tău, am putea fi luaţi în balon atât eu, cât şi tu. Nu trebuie judecaţi oamenii după aspectul lor exterior. Interiorul omului contează infinit mai mult, asta era ideea mea.

      • Pai nu ai de ce sa-i iei apararea ei.. pentru ca o parasuta.. daca nu era tac-su nu o ardea prin cluburi si pe la televiziune sa mai critice si pe altii . Mai intai sa se uite la ea :d si apoi sa critice.. . Sunt de acord cu ceea ce zici tu. . dar zi-mi cand vezi o persoana . . te uiti mai intai la aspectul ei apoi la interior.. daca te intereseaza aspectul , te va interesa si interiorul .. Nu poti fi ipocrit la faza asta.. >.<

      • Nu mă cunoşti, e clar. Poate să fie omul cât de arătos, eu caut să văd şi ce are în cap, cum se exprimă, ce idei are, cum gândeşte… Nu sunt ipocrit, asta în niciun caz. Ai spus asta despre mine fiindcă nu ştii cum sunt eu, de fapt.

      • Ma scuzi daca te-ai simtit ofensat.. ti-am zis sunt de acord cu tine.. dar luand-o pe partea sentimentala te-ai combina cu cea mai urata fata doar pentru ca are un creier super fain ? Cele doua trebuie sa fie echilibrate.. nici prea frumos dar nici sa cada in cealalta extrema.. la fel si cu interiorul.. XD. Sa filosofam e usor..

      • Te duci în extreme, n-am spus că aş lua cea mai urâtă fată din lume. Exemplul cu Oana nu era astfel, în niciun caz. Trebuie să existe un echilibru, iar când faci o alegere o faci în raport de ce-ţi place.

        Nu m-am simţit ofensat doar dintr-atâta 😀

      • Bun . Ma bucur . 😀 Oricum e un pic de adevar si-n spusele mele dar si-n ale tale >.< .. Pana sa aprecieze omul interiorul la adevarata sa valoare mai trebe vreo 4958 de filosofi sa aminteasca asta. 😀

  3. olisabela :
    Ma scuzi daca te-ai simtit ofensat.. ti-am zis sunt de acord cu tine.. dar luand-o pe partea sentimentala te-ai combina cu cea mai urata fata doar pentru ca are un creier super fain ? Cele doua trebuie sa fie echilibrate.. nici prea frumos dar nici sa cada in cealalta extrema.. la fel si cu interiorul.. XD. Sa filosofam e usor..

    Nu este urât niciun om care gândeşte frumos.

  4. Mai, sincer sa fiu, ai stricat articolul cu exemplul Oanei Roman, trebuia sa gasesti si tu alta. Cat despre bascalia defectelor, toate cred ca au o limita. Mie imi place sa fac baza pe seama defectelor celorlalti, nu inainte insa de a-mi face putin analiza defectelor mele, adica incep cu o autoironie. Nu cred ca e un capat de tara sa razi de Oana Roman sau mai stiu eu ce persoana publica. Apropo, fiind persoana publica, Oana si-a asumat aceste riscuri.

    • Nu cred ca am stricat articolul, asta e parerea mea. A rade de o persoana supraponderala e acelasi lucru cu a rade de un handicapat. Asta era ideea articolului, dar se pare ca multi inaintea ta nu s-au prins. O sa incerc sa fiu mai putin subtil alta data.

    • Nu ai nico garanţie că şi-a asumat riscul. Riscurile şi le asumă oameniii maturi la minte, ori ei sunt rari, iar Oana Roman nu prea a dovedit că ar fi unul dintrei ei. Bine ar fi să fie şi, poate chiar este, sau, dacă nu, să ajungă cât mai repede. Maturi nu sunt nici cei care râd de alţii.

  5. Si mie imi place de Oana Roman, adica efectiv nu am absolut nimic impotriva ei bazat pe greutate. La fel si cu Teo, si cu d-na Draga Olteanu Matei. Mie imi plac de fapt femeile ne-sexy clasic de fapt mai mult decat alea ff sexy ca-n Playboy…pt ca de alea mi-e cam frica ca o sa le vina sa-mi traga cu vreo ta..a in cap, si mie nu-mi plac femeile cu sanii exagerat de mari relativ la talie, si nici de alea care dau peste mine cu bicicletele pe trotuare de sportive ce sunt.

    • Totusi marturisesc ca nu prea gasesc barbatii mai supraponderali deosebit de sexy in ochii mei, adica nu m-as simti tentat sa ma apropii de ei mai mult decat sa ii bat asa prietenos pe umar sau sa le strang mana mai oficial, nu cred ca as fi tentat sa ii imbratisez sau sa ii pup…dar sper ca asta sa nu te deranjeze, e doar asa o preferinta personala…

      • Na, hai ca sa nu fie discriminare, uite si cativa barbati sexy supra ponderali (e rated G, ca sunt din Asia si acolo e voie sa te pupi pe strada si daca esti mai supraponderal):

      • Hai, recunosteti si voi, care e mai sexy, ursuletii astia asiatici sau scheletele astea ambulante ? Nu va lasati pacaliti de rochiile calitativ superioare, care pot camufla multe defecte osoase, incercati sa le dezbracati de ele in gand.

  6. Dupa un timp chiar nu-ti mai pasa, de mine s-a ras de cand ma stiu.. parintii isi sperie copii cu mine 😀 😀 dar am devenit imun… sant sigur ca si Oana Roman e deja imuna, sant persoane care atat pot, sant niste cretini de la un site „Times New Roman” pe numele lui care 80% din ce scriu sant jigniri aduse celor care nu sant perfecti dupa standard… nu ai ce le cere celor care gandesc asa… Nu mor caii cand vor cainii !

  7. Sunt cateva intrebari si observatii pe care oamenii le pun mereu cand se intalnesc si asta ma omoara, chiar nu mai exista alte subiecte de discutie decat ce fac alti?? Pe mine nu ma intereseaza cum arata altii, sa spuna ceva inteligent si asta conteaza!
    – Vai ce te-ai ingrasat! nu iti sta bine deloc, sau vai ce ai slabit, esti ca o scandura, esti bolnava?? Vai ce te-ai schimbat, nu te mai recunosc, esti obosita sau suparata ca nu arati bine deloc….Mi-e mi se intampla asta de fiecare data cand ma intalnesc cu vechii „prieteni”.

    • Aa, in societatea corporatista norvegiana acest fel de comentarii + intrebatul fiecaruia, indiferent de sex sau de varsta, cati ani are, sunt chestii total obisnuite, ba chiar considerate atentionari si intrebari binevoitor-politicoase deoarece se pare ca denota un interes cat mai credibil de autentic fata de persoana careia i se acorda atat atentie !

  8. A rade de o persoana supraponderala nu e acelasi lucru cu a rade de o persoana cu handicap. De cele mai multe ori, persoana handicapata nu are nicio posibilitate de a retalia, pe cand persoana supraponderala are la indemana macar mijlocul verbal de a raspunde…

    Eu consider oricum ca batjocura e o atitudine inutila, care nu aduce niciun castig nimanui.

  9. Port barbă şi plete, de peste patru decenii. Oricine, oricât de … ar fi, se simte îndreptăţit să mă jignească legându-se de barba şi pleata mea. Este ceva normal.
    Dar, dacă îi răspund (aproape) cum merită, dacă îi spun că e nesimţit, sare ca ars: M-ai jicnit! Eu am glumit!
    Am învăţat că trebuie să mă uit doar la CINE vorbeşte. Să nu mai aud şi CE vorbeşte!

  10. nu stiu cine e Oana Roman. Chiar, ce a facut femeia asta de e in presa?
    Iar presa romaneasca scrie ceea ce vrea cititorul. Circ vrea, circ primeste. Amuzant ca tot cititorul se plange – in loc sa abandoneze complet canalul tv/ ziarul etc. Ignorarea e cea mai buna.

    Pe de alta parte, m-am uitat repede pe poze, sa o vad cat de mare e, iar greutatea eieste si o alegere personala. In prezent orice om cu venit (si mai ales cu un venit mare, dupa cum arata ea in poze, dupa machiaj si blanuri) poate accesa un medic pt investigatii, sau un nutritionist, sau psiholog, sau un consilier la o sala de sport ( la cum arata nu as recomanda sa iasa direct la alergat, pt binele articulatiilor ei), si de ce nu interventie chirurgicala. Nu din motive estetice sau ale presei, ci pt ca la obezitate, bolile co-morbide lovesc naprasnic.
    Si o vorbesc eu in calitate de om cu o matusa decedata la 39 ani si o alta matusa cu un atac cerebral(al 2lea ii va fi fatal).

    Arsenalul de lupta este f. bogat acum, obezitatea este o boala, tratata ca atare poate fi ameliorata.

Tu ce părere ai?

