Arsenie, Ieromonahul


Sunt mulţi dintre voi ce ştiu cine a fost părintele Arsenie Boca. Iar pentru cine nu ştie, nu e greu de aflat. Am să vă ajut şi eu, la sfărşitul articolului, postând ceva care vă va fi de folos.

Nu stau acum să povestesc întreaga viaţă pusă în slujba lui Hristos a părintelui Arsenie, fiindcă ar fi să scriu mai mult decât am scris până acum în toate articolele de pe blog. Dar am constatat că pe părintele Arsenie îl iubesc şi cei mai puţini credincioşi, sau cei ce simt credinţa în Dumnezeu altfel decât recomandă canoanele Bisericii lui Hristos. Am prieteni, cunoştinţe, care la simpla auzire a numelui părintelui Arsenie Boca încep să povestească întâmplări auzite, citite ori văzute pe youtube, toate despre cel numit Sfântul Ardealului. Şi asta în condiţiile în care, orice remarcă despre credinţă, Dumnezeu, Biserică le-ar fi provocat acestora cel puţin o reacţie de lehamite, dacă nu de dispreţ ori hulă. Asta nu poate să ne fie indiferent, trebuie că părintele Arsenie, aşa cum a spus în timpul vieţii, ne ajută mai mult de Dincolo decât o făcea printre muritori. Aducerea ca prin miracol a celor mai puţin credincioşi la evlavie creştinească nu poate fi decât lucrarea lui Dumnezeu, manifestată prin harul părintelui Arsenie.

Cert e că numele părintelui e suficient pentru a atrage, a aduce evlavia creştinească în sufletul oamenilor. E o simplă constatare ce m-a făcut să scriu articolul ăsta. Aş mai adăuga şi că la pelerinajele credincioşilor la mormântului lui Arsenie Boca, aceştia sunt cuprinşi de o linişte greu de descris, ce îi face să aştepte rândul cu răbdare, fără nervi, înghesuială ori zgomot. În concluzie, eu cred că Arsenie Boca e cel mai mare duhovnic şi sfânt al ţinuturilor româneşti din ultimele multe sute de ani. Şi nu în ultimul rând, un mare şi bun român.

Am scris acest articol fiindcă aşa am simţit. Şi, aşa cum nimic nu e întâmplător, nici sentimentul pe care l-am avut, acela că părintele Arsenie îndeamnă pe toţi la credinţă, la evlavie, la facerea de bine nu e întâmplător. De aceea m-am simţit dator să pomenesc acest fapt pe care l-am constatat pe propria-mi piele. Nu e puţin lucru.

7 gânduri despre „Arsenie, Ieromonahul

  1. ehe… daca ar avea mai multi oameni credinta in Dumnezeu, ce bine ar fi… eu inca n-am ajuns la Prislop pana acum, dar vreau sa merg cu nevasta-mea…

  2. Eu cred ca „evlavia crestineasca” este o forma de intelepciune extrema, un fel de capat de drum, sau macar un fel de statie in care astepti alt metrou.

  3. Si pt mine a existat un preot (si profesor) BOR, parintele Galeriu, care efectiv a reusit sa reabiliteze prin numai cateva cuvinte si asa un gest fata de mine intreaga ortodoxie crestina romana, inclusiv cea organizata…ca altfel cred ca eram nu neaparat ateu sau anti-crestin, dar probabil anti-BOR (organizat) plus ca nu imi mai dezvoltam nici cea mai mica curiozitate sau intelegere (chiar si asa superficiala si non-practicanta) fata de ortodoxia crestina si asta putea sa influenteze chiar negativ si parerea mea si relatia mea de intelegere (la fel de superficiala si de nepracticanta) si cu biserica romano-catolica probabil, pt ca si aia e destul de veche si de reputabila, in ciuda unor tampenii mari de tot din partea celei organizate, tampenii in care s-a angajat si BOR organizat la un moment dat, dar totusi ma refeream asa la principiile de baza. Adica, uite cum un om a reusit sa valorifice bazele crestinismului fata de mine, atat in plan afectiv cat si in plan rational rational. Si desigur ca probabil nu numai fata de mine, ca nu sunt eu special, plus la mine s-a prins desigur asa la un nivel cat a putut patrune in capul meu destul de opac la religiozitate oricum, dar e totusi important si pt asa ceva eu il voi respecta mereu pe parintele Galeriu, nu atat din trufie numai cu gandul la influenta catre mine, dar asa ca lucrator bisericesc + profesor BOR autentic etic plus si super-expert competent.

  4. Am fost vara trecuta la Sambata de Sus, unde a slujit intai Arsenie Boca, acum doi ani a fost la Prislop. Nu prea le am eu cu functia religioasa a manastirilor, prefer aspectul istoric sau cultural, dar la mormantul lui Arsenie Boca e chiar o stare de evlavie contagioasa.Si am citit cateceva din scrierle lui, e chiar un mare filozof si un indrumator de spirit!

  5. Off topic,
    1. cand mai pui o poza cu o friptura sau macar un peste ? (pestele preferabil la cuptor decat prajit, plus cu garnitura de orez, nu cartofi, daca e peste, ca daca e friptura nu conteaza ce garnitura are, desi e voie poate niste felii de sfecla murata langa ea plus putin asparagus pt culoare)
    2. cand mai scrii si publici si tu o poezie, sa mai traduc si eu ceva hazliu, ca uite ca ti-a luat-o Spanac inainte in ultima vreme ! (vreau sa te ambitionez competitiv !)

Tu ce părere ai?

