Vită. La cuptor


Ştiu eu că lumea crede că vita e dificil de gătit. Dar mai ştiu şi că nu e aşa. Bine, nu încercaţi la grătar, decât dacă ţineţi neapărat să rămâneţi cu câţiva dinţi prin dumicatul de carne. Aşa că e mai simplu s-o facem la cuptor.

Aşa am făcut-o şi eu. Dar ca să fii sigur că iese bună, trebuie pregătită din timp. Adică marinată cu cel puţin 24 de ore înainte. Am folosit muşchi de mânzat, dar nu vă gândiţi că a fost altceva decât ce se găseşte la măcelărie, nu Kobe sau vită argentiniană. Am ţinut-o cam o zi jumate la marinat, fiindcă e cu atât mai bună cu cât o laşi mai mult în baiţ. Am pus în marinadă sare, piper, boia iute, ceva cimbru, ulei de măsline. Am tăiat o ceapă în bucăţi mai mari, şi câţiva căţei de usturoi feliuţe şi le-am adăugat şi pe acestea. Am mai pus şi o ţâră de oţet balsamic şi două-trei linguri de vin roşu. Bineînţeles, toate aceste ingrediente se adaugă după gust, ca şi cantitate, şi e bine să fie cât mai multe ca număr pentru o aromă cât mai bogată. Am amestecat toate ingredientele marinadei într-o casoletă mai mare, am pus în casoletă carnea şi am depozitat-o în frigider. Din când în când mai umblam la ea şi mai întorceam carnea, pentru a se impregna pe toate părţile.

Înainte de preparare, am scos casoleta din frigider şi am lăsat carnea să ajungă la temperatura camerei vreo jumătate de oră. Înainte de a o băga la cuptor am sigilat-o, adică am rumenit-o cam un minut pe fiecare parte în unt, pentru a i se închide porii cărnii şi a-şi păstra astfel sucurile în interior. După ce a introdus-o la cuptor, am lăsat-o cam o oră, într-un vas de Jena acoperit cu folie de aluminiu. După ce am scos-o, am mai lăsat-o cam un sfert de oră să se odihnească, pe un fund de lemn, pentru a-şi readuna sucul, iar abia apoi am feliat-o. Am servit-o cu mix de legume. Pentru curioşi, mai jos am pus şi două poze.891936_10200976736089700_2120112510_o

903471_10200974693478636_1032149190_oe, cu muşchiul tocmai scos de la cuptor, şi cu montajul din farfurie.

18 gânduri despre „Vită. La cuptor

  1. Mmmm, ceva semanator am facut eu luni, dar mult mai dietetic, adica fara pic de alte grasimi. Tot la cuptor, tot la yena si cu legume. Si nu a fost tare deloc. Tu cum mai stai la capitolul regim/kilograme? Mai tii sau ai renuntat?

    • Nici asta nu are grăsimi, în afară de untul în care am rumenit un pic carnea. Sigur că am slăbit, n-ai văzut poya mea de pe Fb?eu, vreo 15 şi doamna 23, că e mai ambiţioasă 😛

  2. Da, eu spun ca vita e greu de gatit! Dar am incredere in tine si o sa probez si treaba asta cu marinarea. Nu prea-mi place sa astept, dar daca zici ca merita, o fac si pe asta!
    Sa va fie de bine, arata super!

    • Merită aşteptarea, că oricum n-ai incotro, iese tare. Şi cred că nu eşti nebună să dai nuş câte milioane pe un kil de vită argentiniană sau Kobe. Mai nasol e că nu se prea găseşte viţel, ci numai de la mânzat în sus, care e mai vârstnic, şi deci mai tare.

  3. Ah, ce surpriza placuta ! Ce mi-a placut si cum e aranjata in mod aspectuos si coloristic asortat in farfurie…chiar daca uitandu-ma la ea mai indeaproape chiar parca mi-am dat seama ce efort trebuie depus pt a o mesteca in caz ca doreste sa o guste cineva, desi sunt totusi SIGUR ca odata ce se depune acest efort, ba chiar si in timpul efortului, gustul este chiar ff bun !

  4. Buna, arata delicios! Imi mai poti da, te rog, cateva detalii ca sa fiu sigura ca-mi iese si mie cat de cat pe-aproape?:) La cuptor ai introdus doar carnea, fara nimic lichid? Si la ce temperatura a cuptorului? Multumesc!

Tu ce părere ai?

