Melancolie verde-ruginie


Iubirea, primăvara, toamna
E plină ochi de nostalgie
Sentimente-apar de-a valma
Iar inimile intră-n vrie.

Începutul e o-nmugurire
Desprinderea de amorţeală
E drum spre revenirea-n fire
Viaţa din al ei somn se scoală.

Amorul îşi umple cămara
Cu fructele coapte, colorate
Ce s-au perpelit toată vara
În soare, din zi până-n noapte.

Când e copilă, şi când e mare
În mugure, sau rumenită
Din creştet, şi până-n picioare
Îţi dă fiori, şi merită trăită.

Marian Grecu, 11 octombrie 2014, Bucureşti.

5 gânduri despre „Melancolie verde-ruginie

  1. Cum de mi-a scapat poezia asta deosebit de clasic romantica netradusa ?! Pai asta e ca o poezie originala de JW Goethe, zau ! Trebuie neaparat tradusa cat mai rapid posibil in lb franceza in primul si in primul rand, pe urma mai vedem.

      • Uite daca te uiti aici pe pagina asta inainte sa se reinnoiasca, poezia ta e chiar asa cap de afis sus in centru, printre alte articole din aceasta publicatie culturala judeteana scandinava ! http://blogg.no/kommune/fredrikstad/

        Habar nu am ce judet e asta, Fredrikstad, nu cred ca am fost vreodata acolo, dar vad de pe wikipedia ca orasul principal a fost fondat in 1567 de catre un mare voievod danez local, care era sef nu numai pe toata Norvegia si Danemarca dar luase si cateva comune sau judete germane sub obladuirea lui, si el fiind considerat asa un soi de print ocrotitor de arte renascentist, patrona o arie culturala chiar deosebit de larga daca e sa te gandesti la o adica, mai ales ca judetele erau asa destul de mari la vremea aia, adica de exemplu intreaga Norvegie era doar un singur judet, desi lumea de peste tot vorbea limbi chiar diferite unii de altii, asa de la sat la sat fecare era cu limba lui, deci nu va fi de mirare pt nimeni daca apare ceva acolo si in franceza si in suedeza, face parte din cultura locala inca din Evul Mediu, plus unul din fii regelui Frantei, Henri III de Valois, era oricum pe drumuri pe atunci, la o aruncatura de bat de Scandinavia, in Polonia, ca se pregatea sa devina mai intai rege al Poloniei inainte sa ocupe postul de rege al Frantei. Zau, cand ma gandesc ca si eu am fost asa un pic prin Polonia inainte sa ma duc in Norvegia si pe urma in Danemarca, eu si cu Henri III de Valois ce ne vanturam asa pe drumuri de colo colo, si totul numai si numai din cauza carierei pe care ne-am ales-o, de functionari birocrati de stat. Cand ma uit la portretul lui Henri III asa cu un cercel intr-o ureche, (http://www.legrandtour.fr/fr/module/99999672/135/henri-iii-de-valois), ma gandesc chiar ca am fost la un pas sa ajung asa ca el, dar m-am razgandit in privinta cercelului intr-o ureche asa in ultima clipa, ca mi-am zis de ce sa ma iau dupa Henri III de Valois si sa rada polonezii de mine ?

      • S-a reinnoit pagina…nu mai esti cap de afis din pacate. Insa ai avut totusi un moment de glorie si in Gazeta din Fredrikstadt asa vreo 12 ore.

Tu ce părere ai?

