Trendul Băse a expirat, treziţi-vă!


Cred c-am mai spus-o, l-am votat pe Băse şi în 2004, şi în 2009, dar şi când a fost suspendat de către Parlament. Aşa am considerat, că trebuie să pun înapoi ceea ce am votat cu mâna mea. Dar, ca în multe din acţiunile petrecute în cabina de vot, am ajuns să regret. Şi nu consider că e vina mea. Şi nici nu mă simt vinovat cu ceva, şi nici n-am chef să fiu catalogat drept inconsecvent. Dacă doar boul e consecvent, atunci mă încadrez, dar prefer statornicia în gândire şi în fapte decât minciuna. Dacă noi, cei ce aşteptăm de la aleşi să facă ce au promis, suntem boi, fiindcă suntem constanţi în solicitări, ce adjectiv ar trebui inventat pentru a-i eticheta pe cei ce ne dezamăgesc de fiecare dată după ce îi votăm?

Aşa era cool pe atunci. În 2004 circula celebrul SMS cu Bombo şi cu Congo, toată intelectualitatea era alături de Băsescu fiindcă cu toţii se săturaseră de aroganţele lui Adrian Năstase, cel ce niciodată nu a ştiut să se aplece către omul de rând, şi tocmai de-aia nici n-a câştigat alegerile. Băse era popular, juca la hore, bea ţuică cu poporul, şi râdea frumos la televizor. Argumente suficiente pentru a urca iute pe val şi a fi votat de cei mulţi.

Reforma statului promisă de el s-a transformat în repopularea tuturor funcţiilor publice şi de interes politic cu pedelişti, că doar PSD furase destul. Acum era şi timpul celor nou-veniţi. A promis, pe şleau, c-o să trăim bine. Promisiune-generic. Dar poporului nu-i poţi da creştere economică pe hârtie. Şi poporul n-a simţit mare lucru. A văzut cum la sate se construiesc săli de sport, deşi în zonă nu era apă curentă, gaze sau canal. Omul de rând a constatat că se schimbă bordurile exagerat de des, se asfaltează prost pentru a se repara la anul, se execută lucrări publice din banul tuturor la preţuri mărite de mai multe ori, totul în folosul aşa-numitei clientele politice. Care clientelă politică are următoarea relaţie cu politicul: eu te sponsorizez în campania electorală, tu câştigi alegerile şi mă ajuţi să-mi scot banii, plus ceva profit, că de-aia e economie de piaţă.

Bineînţeles că şmecheriile de genul ăsta nu sunt inventate de PDL. Au fost brevetate de înaintaşii de la PSD. Dar aşa cum Edison a inventat becul cu incandescenţă, iar azi avem tubul cu neon ori becurile economice, deci tehnologia a progresat, aşa şi invenţiile politice au fost perfecţionate, pe principiu asemănător cu cel din fotbal, „Să furăm cu un miliard mai mult decât adversarul”. Aşa am ajuns, deşi nu mai credeam, să constatăm că odată cu fiecare guvernare nouă se fură mai mult ca înainte. Şi încă ceva de necrezut acum câţiva ani: a ajuns Băse mai arogant decât Bombo. Asta da performanţă!

Cât despre nostalgicii ce nu mai pot de dragul lui Băse, le-aş aminti un singur lucru: atât PSD, cât şi PDL, deci atât Băsescu, Videanu, Blaga, Udrea, cât şi Năstase, Corlăţean sau Ponta provin din marele FSN, deci sunt cu toţii copii ori nepoţii tătucului Iliescu. Iar dacă acum câţiva ani era trendy să fii băsist, acum vă zic sincer că nu mai e cazul. Apar în ultimul timp tot felul de site-uri tematice, platforme de editoriale şi comentarii politice unde tot felul de analişti, publicişti şi comentatori îşi dau cu părerea despre fenomenele politice de azi, dar cele mai multe capătă o uşoară culoare portocalie. Iar o să ziceţi că prea sunt consecvent în păreri, dar dacă de M. Badea. Ciutacu, Gădea, Dana Grecu mi-e o scârbă ce nu trece nici cu o tonă de lămâi, aşa îmi vine silă şi de comentatorii ce îmbracă cealaltă haină, cea a aceluia ce încearcă să fie vertical, echidistant. A avocatului diavolului, cu alte cuvinte. Deja sunt sătul de o grămadă de Gigei Contra ce îi apără pe Băse şi ai lui, doar ca să nu pară că ţin cu USL. Nu prea mai sunt credibili, fiindcă nu au argumente. Ţara nu merge prost, iar criza nu e o scuză. Polonia cum a putut? Ei n-au nici criză, şi nici nu şi-au împrumutat pielea ca noi. Mă scuzaţi, dar am dreptul să fiu nemulţumit de conducerea incompetentă, şi am dreptul să-i critic, pe principiul prin care un manager ori un director prost este dat afară. Şi o ţară e tot o companie mai mare, care e condusă de managerul-preşedinte, iar profitul ei se vede în nivelul de trai al locuitorilor.

Menţionez de la început că am destulă minte încât să nu mă las manipulat de antene, de Voiculescu ori de USL. Dar nici nu pot fi împiedicat să constat că România abia îşi trage sufletul. O constată unul care are un salariu mult peste medie, şi care chiar trăieşte bine, dar nu datorită preşedintelui neapărat. Nu mă încălzeşte cu nimic, atâta cât am părinţi ori bunici care abia se descurcă din pensie, am prieteni ce câştigă mizer la stat, sau alţii ce nu-şi găsesc de lucrul, ori lucrează pe bani puţini la privat. Adică nici la stat nici la particular nu se poate trăi bine. Ăsta nu-i trai bun. O să spuneţi că prea sunt pretenţios, şi că nu-mi convine nimic, şi că să zic eu pe cine să punem, dacă nu-i bun niciunul de acum. Când îmi va plăcea de cineva, o să vă spun. Deocamdată, ca să închid cercul, mai lăsaţi-l pe Băse din braţe, şi scăpaţi-l mai pe lângă Iliescu, căci de el e fabricat.

28 de gânduri despre „Trendul Băse a expirat, treziţi-vă!

  1. Mă bag şi eu ca musca, până la urmă situaţia de rahat mi-o permite 😉 :
    Şi eu tot cu actualul preşedinte am votat de 2 ori. Nu mi-e simpatic, nu-l consider neapărat capabil sau potrivit pentru această funcţie dar, din lipsa de alternative, am pus ştampila. Nu e meritul lui, e vina celorlalţi care au canditat odată cu el… un rău mai mic a fost unica alternativă pentru mine!
    Problema începe acum: rău mic nu mai există, există doar catastrofe extraordinare! Acum (atunci) cu cine votăm????
    Repet ce am spus, în felul meu, în textul de pe blog: societatea din care facem parte nu are resursele de a oferi reprezentanţi reali, iar cei câţiva care, totuşi, există nu sunt băgaţi în seamă!

    • Poate ca societatea poate oferi oameni capabili, dar, asa cum am mai spus si alta data, acestia nu sunt doriti de partidele politice, caci nu le-ar face jocul, iar pe cont propriu ar trebui sa aiba averi mari ca sa-si finanteze campania electorala.

  2. Eu v-am oferit alternativa care m-ar face pe mine fericit, si nu stiu de ce nu ma baga nimeni in seama: dl Marian Vanghelie, candidatul inimilor tuturor, (inclusiv, daca se doreste, la nivel de cutit in inima Realitatii TV) vs asa, ca papusa de paie, ca sa se zica ca se dezvolta democratia in continuare si in Romania, dl Mihai Razvan Ungureanu, ca e si dansul frumusel si are C-V competent, plus ca precis s-au plictisit de pozitia actuala de functionar administrator, atat el cat si sotia, plus ca e intr-o pozitie cu adevarat ingrata, nu poate nici mai jos ca ambasador, nu poate nici mai sus ca ministru, ca a fost, deci nu are nici o sansa, ca e inca tanar, decat pe post de candidat de paie la presedintie.

    Nu e urgent sa ma faceti pe mine fericit. Mi-am consumat portia dorita de akvavit pt ieri si azi, sunt destul de fericit, la nivel acceptabil de 67 % momentan. E asa doar o chestie de viitor.

    • PS E tare akvait-ul asta: pare asa inofensiv la inceput, cu usoara aroma de portocale, ca un suc, iti zici dupa un paharel ca nu e mare scofala si mai bei unul, si inca unul, dar dupa cateva paharele, dupa ce te simti vreo jumatate de ora asa parca tot la fel de normal, simti brusc deodata asa parca te-a lovit ceva in moalele capului si efectiv cazi lat ! Exact asa mi s-a intamplat ieri !

      • Chiar, deoarece eu nu prea am experienta cu alcoolul, sunt curios daca asa ceva se intampla si cu alte bauturi, ca eu de obicei, cand e vorba de vin, (care beau oricum ff rar), sau scotch, sau vodka, sau coniac, eu simt din prima, de la primele inghitituri, ca incep sa ma incalzesc si sa ma ametesc, si progreseaza de acolo, dar asa cum a fost cu akvavit-ul ieri nu am mai intalnit, efectiv sa nu simti nimic in timp ce bei, sa te simti chiar total la fel normal aproape 45 de minute dupa ce consumi cateva paharele, si pe urma brusc asa, pe neasteptate, Pac ! (efectiv chiar parca exact drept in crestetul capului, ca o lovitura de ciomag), si cazut efectiv lat jos in stare de inconstienta totala, (noroc ca am avut patul aproape !), nu am mai intalnit !

    • Ca e frumusel tov. Ungureanu, nu prea e treaba noastra :D, dar bine ca n-ai zis ca e frumusel Vanghelie 🙂 Treaba e ca daca ne-a facut de ras un marinar, de ce nu ne-ar face si un tigan semi-analfabet, putem incerca.

      • N-am pe cine homo sa mai intreb, dar tare mi se pare ca te-nseli 🙂
        Dar tu nu te uiti niciodata la intelect, la lexic?

      • 1) Re sexy si intelect: eu nu ma prea uit, desi desigur sunt atent ca persoanele in legatura cu care am de gand sa-mi fac ganduri, daramite sa interactionez, (de altfel nici neavand cum sa interactionez eu prea des cu aia care chiar cred ca sunt ff sexy, ca nu m-ar baga pe mine in seama niciodata !), deci sunt atent sa aiba totusi IQ mediu astfel incat sa nu se puna nici macar teoretic vreodata problema vreunei suspiciuni de capacitate sau discernamant diminuat, deci e mai mult re Protectia Muncii decat de altceva. In plus, ma uit ff atent la posibilitati de capacitate diminuata sau discernamant diminuat si din alte cauze decat de IQ, ca uneori alea sunt si mai importante si chiar mai frecvente decat IQ usor sub medie. In plus IQ-ul meu e 104. La cine naiba sa ma uit ? NU zic ca nu imi plac si unii intelectuali, desi adevarul e ca majoritatea NU sunt prea sexy. Am dat chiar recent un exemplu de intelectual care imi place la nivel de sexy la mine pe blog, desi se poate vedea ca imi place de el mai mult din cauza altor accesorii decat ochelarii si cred ca imi place mai mult aerul general candid-romantic decat niste ochi sclipitori, presupus inteligenti, dar care, teoretic, pot fi luciosi si de la intoxicatie cu cocaina sau boala hipertiroidiana, nu neaparat de la inteligenta !

        2. Re Vanghelie si intelect: vezi mai jos, ca m-am chinuit sa explic. In plus, desi nu pot fi sigur chiar 100 %, ca nu am vazut vreun test confirmator, totusi, in mod aproape cert de nivel de 99,9999 %, dansul are IQ > 104 (al meu). Nu obisnuiesc sa o fac, ca nu e usor daca nu stai personal de vorba cu cineva mai atent, dar estimez ca IQ dl Vanghelie e peste 130, posibil in jur chiar spre 135, daca ar fi masurat corect.

        3. Re Vanghelie si sexy: desi, in cazul meu personal sexy-ness dl Vanghelie < sexy-ness dl Viggo Mortensen < sexy-ness Michael Tintiuc (Fat Frumos model din Republica Moldova) < sexy-ness dl Al Pacino tanar < sexy-ness Hector pt mine (un tip absolut neremarcabil un tip rural norvegian total oarecare care semana oarecum la aer general cand s-a uitat la mine la inceput cu bunicul meu cand era tanar, care efectiv mi-a cazut cu tronc rau de tot recent, desi am dat-o-n bara si eu, dar si el, ca s-a intamplat efectiv o chestie de gen Lost In Translation si s-a terminat, el probabil din cauza mea acum si formandu-si in plus o parere si mai proasta despre romani si Romania decat o avusese deja la baza) sexy-ness dl Mihai Razvan Ungureanu, dupa parerea mea, desi s-ar putea ca dl Ungureanu sa aiba ceva priza la femeile mai matur intelectuale, ca e de tip copil silitor la invatatura.

      • Ah sorry, a iesit aiurea la sfarsit la sexy-ness: voiam sa spun, ca desi pt mine sexy-ness dl Vanghelie e sexy-ness dl Ungureanu, cu posibila exceptie a unui grup de persoane de sex feminin cu studii superioare umaniste de varsta mai medie, care i-ar aprecia d-lui Ungureanu aerul de copil silitor la scoala.

      • LOL ! Iar a iesit aiurea ! Voiam sa spun ca, desi sexy-ness dl Vanghelie pt mine personal e ceva mai mic decat insiruirea aia, TOTUSI, cred ca sexy-ness dl Vanghelie pt multe persoane atat de sex feminin si masculin e, dupa parerea mea, mai MARE decat sexy-ness dl Ungureanu, cu posibila exceptie a acelui grup de intelctuale de varsta medie care i-ar aprecia d-lui Ungureanu aerul de elev silitor.

  3. Pingback: Am aflat secretul jurnalismului (29.01.2012 – Daily Blogs #29) « Iosazaur.com – Un blog de Gabriel Iosa

  4. Plus, mai rau, acuma, dupa efectiv 8 ore de inconstienta totala, fara vise, fara nimic, acum, dimineata, ma simt fresh, fara sa ma doara capul, de parca nu mi s-ar fi intamplat nimic, nici macar nu ma simt vinovat cum ma simt eu de obicei dupa ce stiu ca m-am ametit sau m-am imbatat cu scotch sau cu vodka, (de la vodka, in special, uneori chiar ma scol si mahmur, inca ametit, cu capul in ceata, plus vinovat, de aia nici nu-mi place) !

    Zau, e ff periculos akvavit-ul asta ! De aia vreau sa stiu daca or mai fi bauturi de genul asta, ca sa stiu de ce sa ma feresc in viitor, ca nu cred ca e bine pt o bautura sa fie asa fara semnale de alarma de dinainte, plus, mai rau, fara sa te simti nici macar vinovat dupa aia, si sa te simti chiar fizic total bine, gata de a incepe o zi de luni.

    (A NU se interpreta ce am scris ca un fel de reclama la akvavit, sau instructiuni pt oamenii muncii de a bea akvavit in week-end, ca NU e bine, chiar daca ajungi, ca in cazul meu, sa te simti chiar bine dupa ce ai fost lovit cu o maciuca in cap, si e ceva total nerecomandabil si probabil chiar patologic ! De aia scriu, ca sa stiti de ce sa va feriti !)

      • Akvavit-ul (sau aquavit-ul), care e o bautura presupus inventata in sec XV, dar pt care prima referinta scrisa e din 1531, (deci sec XVI), intr-o scrisoare de ramas bun de la un lord danez al fortaretei Bergen din Norvegia, catre ultimul arhiepisop catolic de pe teritoriu norvegian, (dupa a carui exilare s-a raspandit zvonul ca a plecat cu valizele pline cu aur si alte obiecte pretioase din biserica din Trondheim), scrisoare pe care a insotit-o de un cadou de aquavit, scriind despre el ca e o adevarata Apa a Vietii buna sa vindece tot felul de boli, e facut ori din grane (in Danemarca) ori din cartofi (in Norvegia), si e aromat cu chimen sau marar sau piper de Guineea (danez) si coji de portocale (mai frecvent norvegian). Asta special norvegian numit „linie” care mi-a dat mie cu ghioga-n cap se tine la maturat dupa distilare si aromare in butoaie de stejar, care trebuie plimbate cu o corabie din Norvegia pana in Australia si inapoi ca sa treaca Ecuatorul de 2 ori leganat de valuri, altele sunt doar tinute ani de zile in butoaie de stejar pana la 12 ani.

      • Daca ar fi asa de plimbate ar trebui sa coste asa de mult, incat nu cred ca ti-ai permite nici macar tu, care castigi mai mult decat mine 🙂

      • Nu e scump de loc. Poate asta de tip plimbat in butoaie pe corabii e o idee mai scump decat ala obisnuit, dar tot e chiar mai ieftin decat un coniac Hennessy, sau anumite feluri de whiskey mai luxuos, de exemplu. E o bautaura nationala, cam ca tuica in Romania !

        In Norvegia nu e voie sa faci bauturi alcoolice in casa, nici de nivel de visinata…desi visinata nu e ceva cunoscut pe aici ! Am auzit ca unii studenti mai se joaca cu chestii din astea uneori, dar nu e de nivel de comercializare, nici macar pt consum propriu regulat, e doar asa in joaca, ca sa incerce si ei ceva acolo sa nu fie asa de cuminti !

        In magazinele alimentare obisnuite se poate cumpara cidru usor alcoolizat si bere daca ai peste 18 ani dar doar pana la 6 seara, iar bauturile alcoolice cu continut mai mare de alcool, inclusiv vinuri, se pot cumpara doar din magazine speciale (monopol de stat, care chiar se cheama Vinmonopolet), si trebuie sa ai peste 20 de ani ca sa cumperi bauturi cu peste 22 % alcool. Aquavit-ul asta linie are 41,5 % alcool…mai mult decat vodka Absolut care are doar 40 %.

  5. Pingback: Lista de dorinte actuale « O fata

  6. Re presupus semi-analfabetism al dl Vanghelie, diagnostic cu care eu personal nu sunt de loc de acord, desi stiu ca analfabetismul functional al populatiilor curente este estimat la 50 % atat in Romania cat si in Italia, 40 % in Marea Britanie si in Mexic, 30 % in Franta si in SUA, cam 15 % probabil in crestere catre 20 % in tarile scandinave, etc.:

    Am mai explicat pe unde am apucat ca dl Marian Vanghelie sufera doar de o forma f usoara de „clumsy child syndrome”, probabil, (desi nu am de unde sa stiu sigur, ca doar nu i-am vazut fisa medicala personala), in legatura cu o posibila usoara deprivare de oxigen de termen ff scurt sau usor distress fetal in timpul nasterii, mai frecvent intalnit posibil cand unii bebelusi se nasc cu cordonul ombilical infasurat de gat, desi exista si alte posibile cauze. Din aceasta cauza are usoare tulburari de coordonare motorie fina si usoare dificultati fonologice, ca un fel de impiedicare inainte sa rosteasca un cuvant, posibil si niste tulburari centrale de expresie lingvistica, insa nu am vazut absolut pe nicaieri nici un fel de dovada ca ar avea tulburari de receptie de limbaj, sau dificultati de tip dislexie severa care ar putea atinge nivel de learning disability, (tulburare de invatare), ba chiar dimpotriva mie mi se pare ca dansul prinde din zbor destul de multe chestii, totodata are aproape sigur IQ deasupra mediei, cf functionalitate generala, si totodata pare a fi un om neobisnuit de echilibrat emotional pt media populatiei din Romania, ceea ce mie personal nu poate decat sa imi spuna ca a avut parte si de un mediu ff bun in care a crescut, probabil si profesori care stiau ce fac la scoala, (poate doar cu o mica exceptie la inceput de tot in clasele primare, insa pana la urma s-au lamurit si ei).

    Iar postul Realitatea TV care l-a luat pe dansul in colimator atata vreme fara sa aiba nici macar curiozitatea sa dea Google ca sa citeasca despre diferentele dintre dislexie, tulburari de expresie sau expresie lingvistica, tulburari de invatare, tulburari fonologice la copii, analfabetism functional, este un post care habar nu are pe ce realitate traieste in secolul XXI, si care, indiferent de preferintele politice ar fi trebuit sa stie ca in Romania exista copii cu diverse tulburari de invatare, care sunt ff diverse, au diverse posibile cauze, si totodata si posibile solutii de rezolvare sau de abord partial sau total, si care pot si ele duce, alaturi de alti factorii mai generali mai inexorabili, prezenti si ei mai pe tot mapamondul in zilele noastre, la rata crescuta de analfabetism functional daca nu sunt prinse din zbor si adresate la timp, daca nici parintii nici educatorii Romaniei de la clasele mici nu sunt educati adecvat re ele.

    Persoane mai cunoscute care sufera de dispraxii asemanatoare ca a dl Marian Vanghelie, dar care se descurca ff bine in cariera si viata, sunt, printre altii, actorul Daniel Radcliffe, (eroul din Harry Potter), scriitorul Ernest Hemingway si scriitoarele surori Bronte.

  7. PS Chestia de mai sus re dl Vanghelie NU e pt ca as tine neaparat cu dansul politic, sau chiar ar fi cine stie ce mare necaz pt mine personal daca nu ar candidat vreodata la primaria Bucuresti sau la presedintia Romaniei, e mai mult pt a scrie despre ce suparat sunt uneori despre cum e educat publicul din Romania care se uita la TV si care poate ca nu stie indeajuns de mult lb engleza ca sa stie ce sa caute pe Google…

    …si, ca sa nu se ingamfe nici Google prea tare pt ca l-am mentionat eu aici, ca, zau, ca desi ii apreciez ff mult serviciile, mie, in general, fiind mai egoist din fire, nu imi place sa fac reclama nimanui mai mult decat cred eu ca merita, daca tot a venit vorba de Google si noul Policy al lui care va intra in vigoare de la 1 martie 2012, chiar as vrea sa citeasca cineva ce am comentat pe blogul lui Liviu Berdila acolo sub postul Multumim Partidului Iubit, ca ridicam o ingrijorare personala posibil legata de Google si chiar am cerut feed-back in legatura cu acel comentariu, mai mult re daca e inteligibil ce scriu eu, ca efectiv eu personal am tulburari de expresie lingvistica in scris la nivel mult mai sever decat le are dl Vanghelie verbal, si, desi ma ajuta sa imi mai descarc niste ofuri si sa-mi umplu timpul la serviciu, nu cred ca are rost sa scriu comentarii lungi pe teremen mai lung decat e necesar re un anumit topic sau altul.

    • Cred ca Cehia are pile speciale de nivel ca nu trebuie sa ii pese de FMI. Am remarcat in ultima vreme ca si SUA si Iranul apreciaza Cehia, nu numai si Franta si Nordul Germaniei si al Europei, si inca nu-mi dau seama de ce. Cred ca ar trebui sa citesc si despre tara asta de pe wikepedia, ca nu am vizitat-o niciodata, si nici nu am stat de vorba cu nici un ceh vreodata. Scriitorul ala cu soldatul Sveik era ceh sau slovac ?

      • Cred ca a fost si bazat pe oarecare simpatie initiala re fractionare in 2, drept in mijlocul Europei, cuminte, organizat si disciplinat, cf plan declarat- plan infaptuit, fara sa dea absolut nici o problema la nimeni, dar trebuie sa fie si mai mult de atat, mai ales nu inteleg posibila conexiune pre-Ayatollah cu Iranul, desi s-ar putea sa fie o totala coincidenta sau un zvon, nu o conexiune adevarata. Trebuie sa mai citesc ca efectiv habar nu am nimic despre Cehia. O fin din cauza lui Paulina Porizovka mai stii. Sau aia e poloneza sau altceva, nu cehoaica ? Uite ca habar nu am. Acum, din cauza voastra, vad ca va trebui sa verific.

  8. Tu n-ai de ce sa te simti vinovat in vreun fel, fiecare voteaza in speranta ca va fi mai bine, problema e la cei care nu-si respecta promisiunile. De treaba cu FSN-ul si cu cei care fac sau au facut parte din el tot zic si eu de ceva vreme… Cu gigeii eu cred ca e in felul urmator: asculti (daca ai nervi) diverse pareri si vezi daca ti se par sau nu corecte. Informatii eronate voit sau nu gasim peste tot.

  9. Pingback: Lista de dorinte actuale - Jurnal de mamică de rege mic

Tu ce părere ai?