Feminism şi misoginism


N-am suportat, şi niciodată n-am fost de acord cu extremele de niciun fel, pentru că nu aduc nimic bun. Dar extremismul care mă dezgustă de-a dreptul este reprezentat de lupta prostească dintre sexele slab şi tare. Feministele şi misoginii.

Cred că întâi a fost extremismul masculin. Bărbatul a fost ăla care şi-a trimis nevasta la cratiţă şi la crescut copii. Bărbaţii au fost ce dintâi care au votat, care au condus automobile, care au evoluat primii în sporturi ce acum au şi secţii feminine. La multe dintre astfel de activităţi femeilor li s-a spus pas. Pe la noi, multă vreme, datorită concepţiilor misogine, bărbatul mergea înaintea femeii, punea nevasta la munca câmpului, în timp ce el avea voie s-o lase mai moale, că doar e bărbat. Acum mai întâlnim preconcepţii misogine legiferate doar prin ţările musulmane. Din cauza atâtor metode de discriminare, femeia a început să lupte pentru emancipare.

Femeia a început prin a-şi dori mai multă importanţă. În viaţa publică, în familie, în societate, şi-a dorit să aibă o carieră profesională. Astăzi, femeia nu mai e ce era acum un secol. Femeia de azi e modernă, creşte şi copii, deşi se ajută şi de bonă, face şi mâncare, dar mai mănâncă şi în oraş, iar multe femei îşi construiesc cu succes o carieră în domeniul în care profesează. Până aici nimic spectaculos. Dar sunt destule femei care nu se mulţumesc cu atât. Care sub umbrela emancipării feminine, încep să arunce cu noroi peste tot şi să îşi închipuie că lumea se învârte în jurul lor. Al acelora ca ele.

Emanciparea femeii nu înseamnă, cred eu, răsturnarea tuturor conceptelor. A fi egali între noi înşine nu înseamnă că unul e mai egal decât altul. Egalitatea de şanse între sexe nu înseamnă în niciun caz un plus pentru nimeni, deci nici pentru femei.

Sunt destule piţipoance ce se proclamă feministe prin blogosferă. Pe unele dintre ele le suspectez de lesbianism (unele au şi recunoscut), altfel nu se explică aversiunea lor faţă de bărbaţi. Ele n-au altă treabă decât să pretindă că bărbaţii sunt mitocani, sunt porci, că nu sunt buni de nimic, că sunt inferiori, şi alte etichete deja fumate. Probabil că bărbaţii care sunt porci şi mitocani sunt ăia care n-au SUV sau Merţan şi care nu le scot la tăvăleală prin cluburi bambuiste. Dacă ai caşcaval suficient pentru ele, nu mai eşti inferior, eşti de-a lor.

Dar dacă am sta să ascultăm toate vorbele goale, rostite şi de-o parte, şi de alta, unde-am ajunge? Dacă stăm să ne gândim toată ziua la cum să discredităm cât mai bine jumătatea cealaltă, ce rezolvăm? Cu siguranţă ca nici toate femeile nu sunt curve, nici toţi bărbaţii nu sunt porci. Un procent din fiecare, da. Există şi bărbaţi prost-crescuţi, fără şapte ani de-acasă, dar există şi femei natantoale, care nu ştiu să prăjească un cartof sau să calce o cămaşă, sau care te fac de râs în public, vezi piţipoance gen Crudu, Tonciu, Drăguşanu. Există, bineînţeles şi curve, dar parcă mai mult înşeală bărbaţii. Scopul celor două tabere de proşti, misoginii şi feministele, nu va fi niciodată atins, pentru că adevărul se află, ca de obicei, undeva la mijloc.

În ce mă priveşte, cum am scris şi la început, urăsc să fiu discriminator. Dar dacă întâlnesc cumva vreo matracucă, cu sau fără studii, care încearcă pe orice cale să-mi demonstreze ce deşteaptă e ea, şi ce nătărăi sunt bărbaţii, uit şi eu de principii şi trec la a-i demonstra donşoarei că ar fi fost mai bine să nu înceapă discuţia. În rest, sunt politicos şi cuminte, cum mă ştiţi.

9 gânduri despre „Feminism şi misoginism

  1. De acord cu tine, in mare parte. Eu nu-s nici de o parte, nici de alta. Adica am zile si zile: ba „urasc” femeile, ba „urasc” barbatii. 😀
    Si te stim, intr-adevar, politicos si cuminte (si cu minte 😛 ).

  2. In general tot ce este extrem este periculos. In toate domeniile. In plus, fiecare om are valoarea lui, fie ca e femeie, fie ca e barbat. Toti avem calitati si defecte. Care trebuie luate ca atare.
    @Amiuta: foarte dragut spus, cu totii avem zile si zile 🙂

    • Sigur ca da. In plus de asta, nici noi nu putem fara voi, si nici voi fara noi, desi in ultimul timp s-au inventat diverse surogate inlocuitoare 😛
      Partea sentimentala nu va putea fi insa inlocuita niciodata, asa ca extremistii de felul asta ar trebui s-o lase mai moale 🙂

  3. Stiu ca nu te-ai referit la mine,chiar daca am banner-ul ala.dar daca are tenta extremista,il sterg.nu l-am pus cu scopul de a denigra barbatii,eram la inceput si mi-a placut cum arata.sincera sa fiu,n-am evaluat prea mult ce mesaj transmite.un lucru il stii.prostia si alte defecte nu-mi plac,indiferent de sex,iar calitatile le apreciez fara discriminare.daca am greseli,scuze,sunt pe tel.intr-adevar,unii trateaza egalitatea dintre sexe cum spunea Mircea Vladut de egalitatea minoritatilor.

    • Nu, mai draga, banner-ul tau are mai mult un caracter haios. Tu in niciun caz nu esti o feminista dintr-aia inraita, esti o femeie simpatica, cu doi copii, sot si griji pe cap, si chiar daca ai vrea n-ai avea timp de ifose. Te rog sa pastrezi bannerul 🙂

  4. Din punctul meu de vedere, feminismul a insemnat ca femeia are servici, dar sta si la cratita si are grija de copii. Oricat s-au straduit sa ne convinga prin propaganda, tot femeia alapteaza copiii. Ma gandesc ca in felul acesta, poate ca au crescut vanzarile la lapte praf pentru copii.
    Dar nu aceasta cred ca e miza cea mare. Cred ca miza cea mare este sa ne ofere senzatia de libertate. Adica se promoveaza „libertatea” femeilor la fel cum se promoveaza „libertatea” sexuala, adica homosexualii, ca sa credem ca suntem liberi. Eu cred in egalitatea sexelor, dar nu in modul acesta: femei-barbati si barbati-femei. Eu cred in complementaritatea sexelor. Fiecare sex are caracteristici unice, cu toate ca aceste caracteristici se intersecteaza undeva.
    @ Andreea: oare citeste cineva banerele? Eu nu ma uit niciodata pe ele. Nici nu observ ca exista. Poate ca altii se uita si chiar sunt curios sa stiu daca se uita.

    • Cel mai bine e sa fim fiecare noi insisi, indiferent de sex si de convingeri, dar fiecare dintre noi trebuie sa priceapa asta.

  5. In afara ca exista, extremele au gasit si o cale de a se ridica, sufocand orice altceva. Mai rau este ca au ajuns exemple, sunt promovate intens astfel ca incepi sa te gandesti daca nu o fi adevarat ce se spune despre femei si despre barbati.

    • Pai pe toate posturile teve sunt pitipoance si pitiponci, astfel incat tineretul de acolo se inspira, din pacate.

Tu ce părere ai?