Lăcrămioare


Floarea cea mai parfumată
E cea de mărgăritar
O iubeşte lumea toată
Din Hawaii în Myanmar.

O ştim şi de lăcrămioară
Aşa-i spune în popor
În fiece primăvară
După mireasma ei eu mor.

În frageda-mi copilărie
Zburdam prin pădurea cea udă
Dar nu era mereu să fie:
În loc de flori, găseam leurdă.

Fiindcă aşa e lăcrămioara:
Te lasă să te păcăleşti
O cauţi, febril, primăvara
Şi cu leurdă te-amăgeşti.

Pe clopoţeii ei sensibili
Îi caut de copil, mereu
Sunt parfumaţi, sunt şi iubibili
Şi fac soare-n sufletul meu.

12 gânduri despre „Lăcrămioare

  1. Pingback: May bells, by Loopoo | 555blue

  2. Ha ! Ha ! Ce am aflat despre leurda, in timp ce cautam sa aflu cum se traduce, ca se mai numeste si „usturoiul ursului”…se pare ca prima oara cand a fost atestat uzul lui decatre oameni in UE a fost in regiunea Danemerca unde il foloseau ca furaj pt animale ! Insa e folosit si de oameni in salate, sau fiert ca spanacul, plus exista si o
    branza scumpa din UK facuta din lapte de vaci friziene, care e condimentata cu acest usturoi de urs !

    Insa de fapt lacramioarele, atat florile cat si frunzele cat si bobitele sunt ff periculoase si otravitoare, spre deosebire de leurda, chiar daca au conotatii simbolice ff placute si miros asa de frumos, insa nu sunt comestibile ! Dar se pot face din ele medicamente impotriva insuficientei cardiace, insa care daca ar fi luate de un om sanatos in cantitati de nivel dincolo de zecimi de miligrame ar putea sa ii cauzeze stop cardiac, si chiar si la doze de sutimi de miligrame pot crea mari tulburari digestive, cu vome, si dureri de cap, chiar deshidratare si convulsii uneori halucinatii colorate la cei mai sensibili, toate acestea fiind semne de intoxicatie cu digitala, care este acea substanta toxica, dar totusi si utila farmacologic pt bolnavii de inima, dar numai daca e preparata si administrata asa in moduri ff rafinate. Deci lacramioara poate salva o inimasuferinda, insa nu trebuie exagerat in legatura cu ea, si trebuie considerata ff gingasa si periculoasa si rara, si nu trebuie confundata cu usturoiul ursului !

  3. Gata ! Am dat/o gata si pe engleza ! Chiar am dat/o gata ca nu suna asa de gingas sau muzical pe engleza, dar asta e si pt ca eu nu ma pricep sa scriu romantic in lb engleza, doar in franceza, (dupa cum voi mentiona mai pe larg si in urmatorul meu articol de blog), insa am gasit totusi linkuri artistice frumoase, si am facut si un joc de cuvinte intre May bells (denumirea populara, clopotei de Mai) si May belles (fetele frumoase din Mai) ! http://555blue.wordpress.com/2014/04/19/may-bells-by-loopoo/

Tu ce părere ai?